characters characters

Grija de sine in perioade dificile

Propus de: SuntParinte.ro   |   04 martie 2022    |   417 vizualizări

Varsta: 3 - 6 ani, 6 - 11 ani, 11 - 15 ani, 15 - 18 ani, 18 ani +.

grija de sine in perioade stresante
Pe masura ce conflictul armat din apropierea tarii noastre continua, stresul resimtit de fiecare dintre noi evolueaza in functie de o multime de factori. Cum putem avea grija de noi insine in aceasta perioada fara a nega sau evita realitatea?

Citeste si:


Cum ne afecteaza emotional razboiul din Ucraina?


Modalitati prin care putem gestiona emotiile negative


Grija de sine in perioade stresante


Pentru ca nu stim cat va dura conflictul din Ucraina si pentru ca impactul emotional al acestuia este puternic, avem nevoie sa ne gestionam eficient energia si emotiile, astfel incat sa putem sa functionam in continuare in toate rolurile pe care ni le-am asumat si sa putem ajuta cat mai mult timp posibil. Asadar, iata cateva recomandari care pot fi utile pentru a ne mentine, pe cat posibil, echilibrul emotional.


Limiteaza timpul petrecut informandu-te despre razboi. Acest lucru nu inseamna ca lipsa de interes sau empatie fata de victimele razboiului din Ucraina, ci ca iti protejezi rezervele de energie pentru a putea ajuta cu adevarat. Este natural sa vrei sa afli ce se intampla, sa incerci sa intelegi cauzele si posibilele solutii sau, pur si simplu, sa cauti un strop de speranta in stiri sau postari despre acest subiect. Fiecare dintre noi stie insa care este limita de la care informatiile despre razboi incep sa faca prea mult rau din punct de vedere emotional.

Exprima-ti emotiile in scris sau in conversatiile cu alte persoane. Exprimarea gandurilor, temerilor si suferintei emotionale este benefica atunci cand are loc intr-o relatie apropiata sau cand permite atingerea unei stari de calm. Este normal sa fii afectat de ce se intampla, sa plangi sau sa te infurii, iar acceptand aceasta normalitate, te eliberezi de presiunea de a nu simti anumite emotii sau de a mentine un nivel de performanta nerealist de inalt.

Fiecare emotie vine insotita de impulsurile potrivite: cand suntem indurerati, vrem sa ne protejam si sa ne conservam energia. Permite-ti sa faci lucrurile care par naturale in functie de cum te simti. Odihna si activitatile de relaxare (o baie fierbinte, un film) ajuta in starile de tristete si suferinta profunda. Miscarea fizica, mai ales in aer liber, poate fi utila daca te simti stresat, agitat sau nelinistit. Daca simti revolta sau furie fata de ce se intampla, foloseste-ti energia care insoteste aceste emotii pentru a ajuta si a te implica, in functie de posibilitati, in actiunile umanitare.


Incearca sa iti cresti toleranta la incertitudine. Perioada de pandemie ne-a solicitat la maximum capacitatea de a trai in incertitudine, iar acum suntem supusi unui nou exercitiu de acest fel. Incearca sa iti amintesti ca foarte putine lucruri se afla cu adevarat in controlul nostru, dar cele care se afla pot fi importante. De exemplu, putem controla felul in care ajutam persoanele nevoite sa paraseasca Ucraina.

Implica-te in activitati creative sau relaxante alaturi de copilul tau. Puteti picta sau desena impreuna, asculta muzica sau canta la un instrument, puteti citi sau scrie sau puteti realiza crafturi si activitati de indemanare.

Tehnicile de vizualizare si tehnicile de relaxare pot fi de asemenea utile, mai ales inainte de culcare sau in dupa-amiezele libere.


Pentru majoritatea dintre noi, viata nu va mai fi la fel cat timp razboiul continua. Este important sa acceptam acest lucru si in acelasi timp, sa avem grija de resursele noastre emotionale si fizice, pentru a ramane in continuare parinti suficient de buni si pentru a ajuta pe cat este posibil, acolo unde este nevoie. In caz contrar, riscam sa ne confruntam cu epuizarea si cu probleme emotionale.

*Sursa foto: Freepik.com

Adauga tu primul comentariu:

  • Numele tau
    *Camp obligatoriu
  • Scrie aici comentariul tau!
    (maxim 1000 caractere)
  • Introdu codul de securitate alaturat

    Nu înţeleg codul
    *Camp obligatoriu

Citeste si alte articole din aceasta tema

  • Ceata mentala
    Ceața mentală sau lipsa de concentrare a atenției
    19 septembrie 2022   

    Senzatia de ceață mintală sau dificultatea de concentrare a atenției si de organizare a eforturilor pentru o activitate productiva este o problema frecventa in randul adultilor si mai ales, in randul parintilor. Termenul a devenit popular o data cu pandemia Covid, cand printre problemele asociate cu boala s-a descoperit ca se numara si problemele de concentrare a atentiei.

  • Obiective emotionale pentru noul an scolar
    5 obiective emotionale pentru noul an scolar
    01 septembrie 2022   

    In fiecare toamna, la inceputul unui nou an scolar, parintii, copiii si cadrele didactice pornesc la drum cu planuri, obiective, ingrijorari sau aspiratii. Iti propunem ca de aceasta data sa acorzi atentie si laturii emotionale a dezvoltarii copilului tau in noul an scolar.

  • Trasaturi de personalitate
    Teoria care te poate ajuta sa il intelegi mai bine pe copilul tau
    30 august 2022   

    Te surprind cateodata reactiile sau preferintele copilului tau? Te ingrijoreaza anumite trasaturi de personalitate ale acestuia sau te intrebi daca le poti schimba? Teoria Big 5 sau teoria celor cinci mari trasaturi ale personalitatii iti poate oferi o perspectiva mai cuprinzatoare asupra copilului tau, dar si asupra propriei tale personalitati.

Mai multe