characters characters

Tehnici de relaxare pentru copii

Propus de: SuntParinte.ro   |   11 aprilie 2014    |   6040 vizualizări

Varsta: 6 - 11 ani, 11 - 15 ani.

Tehnicile de relaxare, la fel ca si in cazul adultilor, sunt esentiale in a-i ajuta pe copii sa faca fata mai bine stresului pe care il resimt. La fel ca adultii, copiii au diverse si numeroase motive de stres si ingrijorare. Cele mai frecvente griji ale copiiilor sunt: notele de la scoala, realizarea temelor la timp si a proiectelor, sanatate, grupul de prieteni si viitorul “glorios” care ii asteapta candva, atunci cand vor fi “mari”.

Cum anume iti poti ajuta copilul sa faca fata mai bine stresului? Prin cateva tehnici simple de relaxare. Iata pasii pe care ii ai de urmat:

  1. Creeaza in casa un spatiu special pentru aceste momente, un spatiu cu cat mai putine obiecte si fara factori perturbatori. Poate fi o camera in care sa aduci lucrurile care ii fac placere copilului, cu muzica de relaxare ori carti usoare de citit. Spune-i copilului ca aceasta va fi camera in care va veti relaxa atunci cand va simtiti stresati sau suparati.
  2. Atunci cand observi ca cel mic este furios, stresat sau trist, propune-i sa luati impreuna o pauza in camera de relaxare. Incepe prin a elimina tensiunea (fa-i un masaj copilului, discuta ceva haios, fa-l sa rada si sa se simta bine).
  1. Alege tehnica cea mai potrivita pentru copilul tau.


Cum il ajuta pe copil tehnicile de relaxare?
-pe termen scurt, il ajuta sa se calmeze atunci cand este ingrijorat sau agitat

-pe termen lung, il invata ca poate avea control asupra propriei stari emotionale, reducand in timp nivelul de stres resimtit in situatii dificile

-ii ofera o modalitate pozitiva de management al stresului (spre deosebire de cele cu efecte negative pe termen lung, precum consumul de dulciuri, de alcool sau droguri)

-ii dezvolta imaginatia si ii formeaza obiceiul de a sta in contact cu propriile ganduri, stari fizice si stari emotionale, conditie esentiala pentru echilibru emotional:).

Tehnici de relaxare

  • Tehnica focalizarii pe mers. Asaza-te pe un scaun, in fata copilului si invata-l sa se concentreze asupra respiratiei. Inspira adanc si expira usor. Odata obtinuta relaxarea prin respiratie, ridicati-va de pe scaun si incepeti sa mergeti prin camera focalizandu-va doar asupra pasilor. Priviti fiecare picior rand pe rand cum paseste, miscarile degetelor si a talpii care atinge parchetul. Ideea este sa nu va ganditi la nimic altceva decat la cum anume se misca picioarele si ating pardoseala. Acest exercitiu se realizeaza timp de 10 minute, dupa care se poate lua o pauza si relua.
  • Vizualizarea. Asezati-va intr-o pozitie relaxanta si concentrati-va pe respiratie, la fel ca si in exercitiul de mai sus. Apoi, spune-i copilului tau sa isi imagineze un loc frumos in care a mai fost sau unde ar vrea sa mearga. Afla locatia si incepe sa oferi detalii despre ea, concentrandu-va pe cele mai marunte detalii. De exemplu, daca e vorba de un camp de papadii, imaginati-va un manunchi de flori scaldate in razele soarelui, simtiti caldura pe obraji, rupeti o papadie si suflati-i semintele. Miscarea buzelor poate fi imitata tocmai pentru a facilita vizualizarea.
  • Tehnica de relaxare prin explorarea texturii. Daca copilul tau are o jucarie preferata poti sa ii ceri sa isi inchida ochii si sa atinga jucaria. Cere-i sa iti descrie din ce e compusa jucaria, ce textura are, ce forma, cum este la atingere, ce senzatie ii creeaza.


Tehnicile de relaxare pentru copii sunt o modalitate de a-i ajuta. Alaturi de ele se afla un stil de viata sanatos, care include miscare, alimentatie sanatoasa si odihna suficienta. Iti recomandam sa le incerci tu insuti inainte de a le pune in practica impreuna cu copilul, pentru a fi convins de utilitatea lor:).


Ai folosit pana acum tehnicile de relaxare pentru a face fata stresului?

Adauga tu primul comentariu:

  • Numele tau
    *Camp obligatoriu
  • Scrie aici comentariul tau!
    (maxim 1000 caractere)
  • Introdu codul de securitate alaturat

    Nu înţeleg codul
    *Camp obligatoriu

Citeste si alte articole din aceasta tema

Mai multe