characters characters

Cum organizam timpul

Cum recunosti prescolarul care intelege ce inseamna timpul?

  • foloseste corect expresiile si cuvintele “acum”, “maine/poimaine/azi/ieri” si intuiteste corect intervalele temporale (un sfert de ora, o ora etc.).
  • cunoaste principalele momente ale zilei (dimineata, pranz, dupa-amiaza, seara) si povesteste despre activitatile pe care le face in aceste momente.
  • cunoaste zilele saptamanii si lunile anului, chiar daca nu in succesiune.
  • cere ajutorul parintilor sa isi organizeze gentuta pentru gradinita cu tot ce are nevoie in ea.
  • stie sa aleaga activitatile pe care vrea sa le realizeze la un moment dat si ordinea lor, organizandu-le singur sau cu ajutorul unui adult.

Cum il inveti pe prescolar despre timp?

  • Explica-i copilului ce inseamna timpul si cum au impartit oamenii timpul in mai multe parti (ani, zile, ore, minute) pentru a se organiza mai usor.
  • Invata-l care sunt momentele principale ale zilei, asociindu-le cu activitatile pe care le realizeaza (dimineata trezirea si pregatirea pentru gradinita, dupa-amiaza sosirea acasa si joaca, seara- pregatirea pentru somn).
  • Invata-l zilele saptamanii folosind jocuri, cantece si poezii.
  • Invata-l lunile anului.
  • Ajuta-l sa invete sa aproximeze intervalele de timp necesare pentru anumite activitati, evidentiind cat timp a durat sau va dura o anumita activitate (“In cinci minute ne spalam pe dinti si apoi mergem la culcare”).
  • Prescolarii mari (in jur de 6 ani) pot incepe sa invete sa citeasca ceasul.
  • Roaga-l sa iti povesteasca ce a facut pe parcursul zilei, in toate momentele principale ale zilei, astfel va invata mai usor ce inseamna managementul timpului.
  • Explica-i cat de importanta este punctualitatea si ce inseamna sa respecte orarul de la gradinita.

Articole despre "Cum organizam timpul"

  • Ce este procrastinarea
    „Fac temele mai tarziu!”. Cum il ajuti pe copil sa nu mai amane
    14 aprilie 2021   

    Procrastinarea sau tendinta de a amana se afla in stransa legatura cu stima de sine scazuta, cu convingeri irationale, frica de esec, depresia si obiceiurile neficiente de invatare.

  • Functiile executive in adolescenta
    Cum ii ajutam pe adolescenti sa devina responsabili si organizati
    06 aprilie 2021   

    Pregatirea pentru examene, exigentele scolare mai ridicate din gimnaziu si liceu, un numar mai crescut de ore si materii, relatiile sociale mai complexe si presiunea sociala mai ridicata sunt toti factori care solicita atat emotional, cat si intelectual preadolescentii si adolescentii.

  • Cum il ajuti pe adolescent sa fie mai organizat
    Cum il ajuti pe adolescent sa fie mai organizat
    29 septembrie 2020   

    Lipsa de organizare la adolescenti este adesea perceputa ca fiind un rezultat al nepasarii, lenei si chiar indiferentei. In realitate, aceasta poate ascunde rusine, anxietate, frustrare si consecinte dificile cu care adolescentii trebuie sa se confrunte.

Mai multe


Intrebari si respunsuri despre "Cum organizam timpul"

Mai multe