characters characters
Surdu Livia 02 oct 2014

Oare fiica mea de 4 ani se va plictisi la scoala daca o invat multe lucruri acasa?

Propus de: Surdu Livia   |  

Varsta: 2 - 6 ani.


Buna ziua, sunt mamica unei fetite de 4 ani, ne petrecem foarte mult timp impreuna si incercam sa invatam cat mai multe. Am incarcat sa- i ofer informatiile apeland la joc. Stie sa numere pana la 100, din 2 in 2, din 10 in 10, in engleza, franveza si spaniola ( pana la 10). Ii place si ma tot intreaba ce inseamna un cuvant nou, acum vrea sa cunoasca ceasul, este foarte incantata de orice este nou. A descoperit o carte de biologie prin casa ( am absolvit biologia) ncu multe poze si ma intreaba despre digestie, sistemul nervos etc. Ca sa inteleaga mai bine cautam pe youtube filmulete si jocuri. La aceasta varsta stie sa citeasca precum un copil de clada a 2- a. Evident ca sunt. incantata dar ma intreb daca nu ii ofer prea multa informatie pentru 4 ani. Nu sunt genul de mama care isi preseaza copilul din dorinta de a deveni un geniu sau sa faca ceea ce nu am reusit eu dar ma gandesc ca poate fara sa- mi dau seama ii creez un disconfort. Oare se va plictisi la scoala?Ea merge prima oara la gradinita anul acesta, grupa mijlocie si nu da semne ca se plictiseste pt ca este incantata de tot ceea ce se intampla, cantece noi, dans, engleza. Spuneti- mi va rog daca gresesc cu ceva.
Multumesc

Raspunsuri(6)

Autentifică-te pentru a putea raspunde.
  • Clara Popescu
    rating up 0 rating down

    Clara Popescu 16 oct 2014 14:20

    Cred că atunci când părinţii intervin prea des în activitatea unui copil, pentru a-l corecta, copilul poate deveni frustrat, îşi poate pierde răbbdarea sau entuziasmul şi poate chiar să dezvolte o teamă că nu va reuşi niciodată să scrie sau să deseneze "perfect". Aşadar, cred că dacă aş fi în locul tău, aş lăsa-o să scrie, deseneze etc cum poate mai bine şi din când în când i-aş da indicaţii despre cum ar putea să procedeze pentru a-i fi mai uşor (de exemplu, "Uite, poţi să ţii hârtia aşa ca să îţi fie mai uşor"), iar fetiţa să decidă dacă îţi urmează sfatul :). În timp, cu siguranţă va face progrese, i se vor îmbunătăţi abilităţile motrice.

    În legătură cu faptul că este stângace, există rechizite speciale (creioane, stilouri, foarfeci) pentru copii stângaci, adaptate nevoilor lor, le poţi căuta pe internet. Este important să comunici cu învăţătoarea sa atunci când va fi cazul, pentru a te asigura că este dispusă să o ajute pe fiica ta. Din fericire, au trecut vremurile în care copiii stângaci erau obligaţi să scrie cu dreapta :)...

    În ceea ce priveşte o metodă de a o  atrage să deseneze mai mult, poţi încerca pictura cu degetele sau palmele, realizarea de desene folosind un dop de plută în loc de pensulă, de exemplu:).. desenele obţinute astfel pot fi spectaculoase şi sunt uşor de realizat:).

  • Surdu Livia
    rating up 0 rating down

    Surdu Livia 15 oct 2014 13:06

    Buna ziua,

    Multumesc pentru raspunsuri, imi sunt de mare ajutor. Am fost atenta la toate recomandarile primite si pot spune ca suntem pe drumul cel bun, nu se simte stresata de ceea ce incerc s-o invat si continuam impreuna mare aventura spre cunoastere. Intr-o zi am intrebat-o daca ea raspunde la gradinita cand stie ceva si mi-a spus ca este secretul nostru. I-am explicat ca este bine sa raspunda . Peste cateva zile educatoarea i-a invatat sa numere in engleza pana la 3 iar ea, pentru ca stie pana la 10, a continuat sa numere. Educatoarea a ridicat-o pe un scaunel si toti copii au aplaudat-o . Era foarte incantata de aceasta intamplare. A invatat 3 culori in engleza iar eu i-am mai spus altele, i-am instalat si un joc prin care le invata dorind s-o stimulez sa invete mai departe ( cum a punctat doamna psihoterapeut). Sper ca nu exagerez. Ii plac jocurile de asociere, memorie, puzzel dar nu este atrasa de activitati ce presupun dexteritatea ( scris, colorat). As dori sa gasesc o metoda s-o atraga mai ales ca ea este stangace si ma gandesc ca educatoarea nu va avea rabdare cu ea. Stiti o metoda mai putin clasica care s-o atraga? Am tendinta s-o corectez cand scie ceva sau lipeste . Este ok s-o las cum poate ea si in timp poate isi va forma "mana" sau sa intervin? Poate ca ma stresez prea muklt, nu vreau sa-i arat asta dar o vad ca este interesata de nou si pentru ca nu imi permit s-o inscriu la cursuri extra vreau sa ma implic eu. Nu stiu metode de educare , imi dau silinta, ma informez si sper sa aleg ceea ce este mai bine pentru ea.
    Multumesc.

  • Psihoterapeut Catalina Hetel
    rating up 0 rating down

    Psihoterapeut Catalina Hetel 06 oct 2014 11:42

    Buna, inteleg ca nivelul de dezvoltare al fetitei tale este mai mare decat al celorlalti copii de varsta ei. Asa ca probabil va trebui sa fii atenta mai departe si sa ii gasesti un mediu adecvat, care sa o stimuleze sa invete mai departe. Copilul pare a avea o buna capacitate de acumulare a cunostintelor, asa ca si viitoarea invatatoare si colectivul din care va face parte, ar trebui sa fie la acelasi nivel. Un colectiv mai slab decat ea, ar face-o bineinteles sa se plictiseasca. Pe de alta parte, o invatatoare buna si un nivel bun al clasei, nu inseamna neaparat tone de teme ci o invatatoare atenta la nevoile ei. Ar putea sa dezvolte in salturi, adica sa aiba si perioade de relaxare. Asta nu inseamna ca s-a plictisit ci ca se odihneste.
    Catalina Hetel, psihoterapeut

  • Anca G.
    rating up +1 rating down

    Anca G. 04 oct 2014 14:17

    Am si eu o fetita de 7 ani si jumatate, care a fost la fel de precoce ca a ta, Surdu Livia. Citind ce ai postat, parca o revad pe ea. Si eu mi-am pus aceleasi intrebari si am fost sfatuita sa ii cultiv mereu curiozitatea si sa o las sa asimileze cat poate si mai ales, cat isi doreste ea, fara sa o oblig. Asa am facut. Acum citeste cursiv din carti de povesti, atlase, enciclopedii, nu are probleme cu germana si engleza, cu matematica. Singura "problema" este ca nu are multa rabdare la scris, dar probabil e si din caracterul ei, dar in rest e un copil bun si silitor, curios, caruia ii place ca totul sa fie clar, sa aiba o logica, face multe asocieri (cum se zice, "o duce mintea"), trage singura concluzii, e creativa. Din toate aceste considerente, desi a facut clasa pregatitoare in limba romana, din acest an am mutat-o intr-o clasa de limba germana, pentru a o stimula, sa nu isi piarda interesul cand i se preda ce deja cunoaste. Succes si multe realizari! 

  • Anca Raducan
    rating up 0 rating down

    Anca Raducan 03 oct 2014 17:56

    Dragă Livia,

    Ca să îți dai seama dacă fetița ta simte disconfort atunci când învățați împreună ai putea să încerci să-ți răspunzi la următoarele întrebări:
    Fetița ta își exprimă în mod direct nevoia de cunoaștere față de ceea ce învățați? (pune întrebări, stârnește singură discuții, cere explicații, se concentrează etc) Dacă da, atunci nevoia ta este de a fi receptivă și disponibilă față de curiozitatea ei? (din ceea ce ai scris tu așa pare să fie)
    Dar, dacă copilul tău mai degrabă cască, se uite cu un ochi în altă parte, nu are răbdare pentru explicații suplimantare, care este nevoia ta din spatele intenției de a o învățat foarte multe lucruri? Poate nevoia de performanță, nu știu.

    Din mesajul tău înțeleg că îngrijorarea vine mai degrabă din faptul că fetița ta a acumulat mai multă imformație decât mulți dintre copiii de vârsta ei și te gândești dacă nu cumva acest lucru îi va îngreuna adaptarea la școală.
    Cred că există probabilitatea acestui risc (dar e doar probabil) ca fetița ta să își piardă interesul să meargă la școală în cazul în care ea știe de mult toate acele lucruri pe care învățătoarea le predă.
    Însă nu este nevoie să te îngrijorezi foarte tare dacă se întâmplă așa. În prezent, în țara noastre s-au dezvoltat multe școli cu educație alternativă. Spre deosebire de sistemul educațional tradițional unde aproape niciodată copiii nu sunt întrebați ce își doresc să învețe, fiind nevoiți să studieze după o programă realizată de adulți pe care profesorii trebuie să o respecte cu strictețe, un sistem educațional democratic, cum găsim în unele școli particulare, oferă mult mai multă atenție nevoilor copilului și a ritmului său de dezvoltare.


    Anca Răducan, Psiholog și Logoped
    http://www.anca-raducan.ro/

  • Clara Popescu
    rating up 0 rating down

    Clara Popescu 02 oct 2014 16:18

    Wow! la 4 ani, să numere în 3 limbi străine este ceva impresionant :).
    Cred că totul este in regulă dacă fiica ta este cea care te întreabă, dacă de la ea porneşte iniţiativa şi dacă ea decide când a aflat destule lucruri şi când vrea să se întoarcă la joacă.

    Cred că ţi-ai da seama dacă i-ai crea un disconfort fetiţei tale, şi-ar pierde răbdarea, ar deveni iritabilă dacă ai exagera.:)

    Din câte ai scris tu, cred că ai norocul să ai o fetiţă curioasă şi inteligentă, aşa că în niciun caz nu ţi-aş recomanda să îi limitezi accesul la informaţii sau să amâni răspunsurile la întrebările ei pentru când va merge la şcoală:) De obicei, din păcate, copiilor nu li se răspunde la întrebări la şcoală, li se oferă doar răspunsuri.

    Temerea multor părinţi este că dacă cel mic va învăţa prea multe acasă, se va plictisi la şcoală..dar există atât de multe lucruri de învăţat, încât mă îndoiesc că se va întâmpla asta:). Şi, din nou, din păcate, şcoala este astfel organizată încât majoritatea copiilor oricum se plictisesc la şcoală pentru că informaţia nu îi interesează, nu e prezentată pe înţelesul lor etc. Aşa că rolul părinţilor de a le păstra curiozitatea şi bucuria de a învăţa este uriaş:).

    Mult succes, sper să ne mai povesteşti ce face fetiţa ta.

Citeste articole din aceasta tema

Mai multe