characters characters

Rutina de seara

Secretul odihnei si organizarii eficiente

Propus de: SuntParinte.ro   |   09 martie 2023    |   958 vizualizări

Varsta: 6 - 11 ani.

rutina de seara
Cand copilul tau nu doarme suficient sau nu se odihneste destul de bine, creste riscul ca problemele de comportament, de invatare si de socializare sa apara mult mai frecvent. Iritabilitatea, dificultatile de concentrare a atentiei, problemele de autocontrol si instabilitatea emotionala sunt asociate cu un somn inadecvat atat in randul copiilor, cat si in randul adultilor. Cum creezi o rutina de seara eficienta pentru copii, pentru a avea dimineti usoare.

Citeste si:


Igiena somnului. Ce inseamna si de ce este importanta


Lipsa somnului la proaspetii parinti - cum o poti gestiona


Rutina de seara. Greseli frecvente ale parintilor


Ce este bine sa eviti cand creezi rutina de seara a copiilor? Iata cateva greseli care apar frecvent in familie.


Impunerea brusca a rutinei de somn sau a unei ore de culcare. Deseori, in momentele de oboseala sau frustrare, parintii pot lua decizii in mod spontan, care sa limiteze libertatea de actiune a copiilor. Seara, aceste decizii pot fi legate de ora la care copilul merge la culcare. Cand incerci sa impui insa o schimbare in programul de somn al copilului, este mult mai benefic sa incepi cu o discutie deschisa despre acest subiect si nu sa apelezi la autoritate.

Lipsa consecventei. Ati stabilit ca la ora 21, copilul stinge toate ecranele si se asaza in pat, dar intr-o seara in care vrei sa petreci mai mult timp cu el, decizi ca poate amana rutina de somn cu o ora. Aceasta decizie inseamna ca in viitor, copilul va crede ca poate incerca sa negocieze programul de somn sau il va ignora in totalitate.

Activitatile stimulante inainte de culcare. Joaca activa, miscarea sau activitatile care ii trezesc entuziasmul pot afecta negativ rutina de somn a copilului.

Prelungirea rutinei de somn – inca o poveste, inca un pahar cu apa, inca o conversatie. Multi copii incearca sa amane momentul in care merg la culcare – chiar daca sunt deja obositi. Ia in considerare acest lucru atunci cand copilul tau iti cere inca o poveste sau cand are nevoie brusc sa iasa din camera de cateva ori inainte de culcare.

Obiceiuri dificil de mentinut pe termen lung. Masajul inainte de culcare, televizorul sau muzica aprinsa inainte de culcare sau alte activitati care presupun prezenta prelungita a parintelui in camera creeaza riscul ca rutina de somn sa nu functioneze pe termen lung.

Rutina de seara. Ce este bine sa faci

  • Asigura-te ca este destul de intuneric in camera, mai ales in zilele de vara.
  • Incepe o rutina de seara cat mai devreme – cu cat copilul tau este mai mic, cu atat mai usor o va accepta.
  • Ramai flexibil. Pe masura ce creste, rutina de somn a copilului tau se va schimba, in functie de implicarea lui in deciziile luate.
  • Vorbeste copilului despre importanta somnului pentru sanatate si fericire si arata-i ca acesta este o prioritate in familia voastra.


*Sursa foto: Freepik.com

Adauga tu primul comentariu:

  • Numele tau
    *Camp obligatoriu
  • Scrie aici comentariul tau!
    (maxim 1000 caractere)
  • Introdu codul de securitate alaturat

    Nu înţeleg codul
    *Camp obligatoriu

Citeste si alte articole din aceasta tema

Mai multe