characters characters

Zece exercitii de psihologie pozitiva pentru adolescenti 

Propus de: SuntParinte.ro   |   18 mai 2018    |   4677 vizualizări

Varsta: 11 - 15 ani, 15 - 18 ani.

exercitii psihologice
Promotorii psihologiei pozitive sustin ca educatia nu inseamna doar invatare, ci si cultivarea valorilor si formarea caracterului. In plus, starea de bine sociala si psihologica a elevilor este extrem de importanta pentru ca acestia sa poata invata si sa se poata dezvolta. Datorita beneficiilor pe care psihologia pozitiva le are asupra elevilor, tot mai multi experti recomanda folosirea acesteia in scoala.

Citeste si alte articole despre educatia emotionala a adolescentilor:


Cum sa cresti un adolescent fericit si echilibrat

De ce au nevoie adolescentii din partea parintilor lor


Studii recente arata ca programele de educatie socio-emotionala realizate in scoli au efecte benefice pe termen lung asupra copiilor. Psihologia pozitiva este ramura psihologiei care studiaza modalitatile prin care oamenii se pot dezvolta personal si isi pot pune in valoare potentialul. Spre deosebire de psihologia clinica, prin care sunt analizate problemele psihologice ale oamenilor, psihologia pozitiva se orienteaza catre calitatile acestora si dezvoltarea lor maxima.


De aceea, exercitiile de psihologie pozitiva pot fi utile la varsta adolescentei, ajutandu-i pe copii sa isi identifice propriile puncte forte si diferite feluri in care isi pot pastra echilibrul emotional.


Educatia pozitiva nu vine doar in ajutorul elevilor, ci si al profesorilor. Cand cadrele didactice investesc efort si energie in starea de bine a elevilor, acestia vor fi mai motivati sa invete si vor face, indirect, mai usoara munca profesorului.

Zece exercitii de psihologie pozitiva pentru adolescenti


Iata cateva exercitii care pot fi realizate in clasa, dar care pot fi adaptate si in relatia parinte-copil.

  • Alegerile scolare- elevilor li se da posibilitatea de a alege din mai multe obiective scolare, din mai multe modalitati de evaluare sau din mai multe surse de informare.
  • Harta emotionala- ii ajuta pe elevi sa isi urmareasca emotiile de-a lungul intregii zile. Fiecare elev poate avea o foaie de hartie sub forma unui termometru, cu gradatii si emotii de la polul negativ, pana la polul pozitiv. In fiecare ora, copilul poate sa isi noteze emotiile pe care le simte, iar la final de zi, sa isi observe harta emotionala.
  • Cele trei lucruri bune- acest exercitiu inseamna a intreba elevii la inceputul zilei sau la final de zi, care sunt cele mai frumoase trei lucruri pe care le-au vazut pana au ajuns la scoala sau cele mai frumoase lucruri care li s-au intamplat cat timp au fost la scoala.
  • Punctele forte ale colegilor – fiecare elev din clasa primeste ca misiune observarea discreta a unui alt coleg timp de cateva zile sau timp de o saptamana. Colegul observat nu trebuie sa stie cine il analizeaza. Pe parcursul zilelor de observatie, observatorul va nota pe hartie calitatile si punctele forte ale colegului observat. La finalul exercitiilor, fiecare coleg va primi foaia pe care sunt notate calitatile sale.
  • Acte secrete de generozitate sau bunatate. Fiecare elev din clasa trage la sorti numele unui alt elev fata de care trebuie sa dea dovada de bunatate si atentie, timp de o saptamana sau mai multe zile. La finalul acestei perioade, adolescentii vo vorbi despre actele de bunatate pe care le-au facut si de care au avut parte.
  • Identificarea propriilor puncte forte. Fiecare elev primeste misiunea de a-si intreba prietenii, colegii, profesorii si parintii care sunt calitatile si punctele sale forte. Va nota pe hartie raspunsurile tuturor.
  • Biletelele de recunostinta. In clasa poate fi asezata o cutie in care toti elevii introduc cate un biletel pe care scriu motivele pentru care sunt recunoscatori in fiecare zi. La finalul saptamanii, pot fi citite toate biletelele.
  • Exercitii de admiratie. Adolescentii sunt rugati sa se gandeasca la o persoana pe care o admira si sa scrie motivele pentru care o apreciaza. Poate fi vorba de persoane publice sau de rude, prieteni, colegi.
  • Exercitii de respiratie. In functie de situatie, adolescentii pot fi invatati sa foloseasca exercitiile de respiratie pentru a se calma sau, dimpotriva, pentru a se energiza.
  • Tehnici de relaxare. Exercitiile de vizualizare, de constientizare a respiratiei si a corpului pot ajuta mult starea emotionala a adolescentilor. In plus, le va da un sentiment de control asupra propriilor stari, crescandu-le astfel increderea in ei insisi.


Acest tip de exercitii atrag atentia asupra nevoii de a pune in valoare calitatile adolescentilor, de a-i ajuta sa aiba emotii pozitive si de a trece dincolo de a vedea lucrurile in termeni de probleme si critica, atunci cand vine vorba de perioada adolescentei.


*Sursa foto: Pixabay.com

Adauga tu primul comentariu:

  • Numele tau
    *Camp obligatoriu
  • Scrie aici comentariul tau!
    (maxim 1000 caractere)
  • Introdu codul de securitate alaturat

    Nu înţeleg codul
    *Camp obligatoriu

Citeste si alte articole din aceasta tema

Mai multe