characters characters

Bucuria de a fi parinte

Cum poti sa te bucuri mai mult si sa te ingrijorezi mai putin in rolul de parinte

Propus de: SuntParinte.ro   |   21 mai 2019    |   472 vizualizări

Varsta: 3 - 6 ani, 6 - 11 ani, 18 ani +, 0 - 3 ani.

bucuria de a fi parinte
Perspectiva pe care o avem asupra unei situatii ne contureaza realitatea in care traim. Experientele prin care trecem, temperamentul cu care ne nastem, dar si starea emotionala pe care o avem indiferent de situatie, au un impact puternic asupra modului in care percepem lucrurile.


Doi oameni pot sa treaca prin aceeasi situatie si exact acelasi tip de circumstante si sa le interpreteze in mod diferit. Acest lucru ne arata ca gandurile si emotiile care le avem in viata de zi cu zi nu reflecta neaparat realitatea in mod corect si ca este util sa le adaptam din cand in cand.

Citeste si:

Tipare de gandire si comportamente care incurajeaza anxietatea parintilor

De ce este important sa ai incredere in copilul tau


Cum poti sa te bucuri mai mult ca parinte?


1. Invata sa iti schimbi sau sa iti revizuiesti perspectiva asupra lucrurilor.
In momentele de stres sau frica, fa-ti obiceiul de a raspunde la urmatoarele doua intrebari: ”Gandul pe care il am este corect?” si ”Ma ajuta acest gand pe care il am?”.

Vinovatia, critica excesiva (indreptata asupra ta sau asupra copilului), rusinea, teama sau panica, ingrijorarea excesiva sunt toate rezultatul gandurilor mai mult sau mai putin rationale pe care le avem atunci cand ne confruntam cu o situatie dificila. Deseori, gandurile care ne fura din bucuria de a fi parinte sunt irationale. De aceea, este util sa le supui testului celor doua intrebari.

Gandurile care ne ajuta ne fac sa ne simtim mai increzatori, mai calmi si mai inspirati. De exemplu, "Sunt obosit si nu am mai avut rabdare cu copilul. Maine o sa incerc sa ma odihnesc mai mult." este un gand corect si util. Gandurile care nu ne ajuta ne fac sa ne simtim descurajati, blocati, lipsiti de inspiratie sau frustrati.

De exemplu, cand iti pierzi rabdarea in relatia cu copilul tau, ai probabil tendinta de a te simti vinovat sau rusinat. Poate gandesti "Sunt cel mai rau parinte din lume, de ce nu pot sa fiu mai calm?!". In asemenea situatii, este bine sa te gandesti la raspunsurile la urmatoarele intrebari: Care sunt dovezile obiective care sustin gandurile pe care le ai in legatura cu aceasta situatie? Cat de mult te ajuta sa gandesti astfel?


Daca dupa acest exercitiu iti dai seama ca gandul care iti trece prin minte nu esti nici corect, dar nici util, il poti reformula intr-o maniera mai corecta si mai utila. De exemplu: "O sa ii spun ca imi pare rau ca am tipat la el. Toti parintii isi pierd rabdarea din cand in cand."

2. Fa cel putin un lucru pe zi care iti aduce bucurie.

Schimband doar felul in care gandim, reusim sa aducem mai multa bucurie in viata de parinte si in viata de familie. Dar la fel de important este si sa facem lucruri concrete care ne aduc bucurie: o jumatate de ora de miscare fizica sau de lectura, o cafea bauta in liniste de dimineata sau pur si simplu a asculta muzica preferata sunt lucruri care pot transforma treptat experienta de parinte.

*Sursa foto: Pixabay.com

Comentează:

  • Numele tau
    *Camp obligatoriu
  • Scrie aici comentariul tau!
    (maxim 1000 caractere)
  • Introdu codul de securitate alaturat

    Nu înţeleg codul
    *Camp obligatoriu
  • Fără foto
    Lucian    22.05.2019 - 23:38
    Just fine and true! I have experienced that!
    Autoeducatia se poate face atunci cand sufletul are modestie, adica recunoaste ca nu este perfect si, deci, are nevoie sa invete, sa se corecteze, sa se perfectioneze continuu.
    Ce bine ar fi ca astfel de articole/ganduri sa fie mega-propagate in societate. Voi care scrieti aceste lucruri frumoase unde sunteti? As vrea sa va vad in interactiunile sociale zilnice. Aratati-va si imbunatatiti viata oamenilor!!

Citeste si alte articole din aceasta tema

Mai multe