characters characters

Dezvoltarea copilului la 1 an

Propus de: SuntParinte.ro   |   02 octombrie 2019    |   257 vizualizări

Varsta: 0 - 3 ani.

dezvoltarea copilului la 1 an
Intre 12 si 24 luni, copiii sunt in general plini de energie si curiozitate. Invata sa mearga, incep sa vorbeasca si sa caute interactiunea cu ceilalti, dezvoltandu-si un simt al eului.

Citeste si:

Dezvoltarea copilului intre 0 si 12 luni

Ce poate sa faca un copil la 2 ani


Dezvoltarea fizica si motrica la 1 an


De la un an la un an si jumatate

  • Dupa varsta de un an, copilul trece de la mersul cu sprijin (tinut de mana sau sprijinindu-se de mobila sau pereti) la mersul independent.
  • Poate sa bata din palme, in timpul jocurilor sau de bucurie.
  • Poate sa tina in mana o lingura si incepe sa o foloseasca pentru a se hrani.
  • Se poate deplasa pe scari de-a busilea, sub supravegherea atenta a unui adult.
  • Motricitatea fina incepe sa se dezvolte, permitandu-i sa aseze doua obiecte unul peste altul si sa impinga, sa traga, sa umple si sa arunce jucarii si obiecte.
  • In jurul varstei de 2 ani, poate sa isi scoata singur sosetele sau incaltamintea (fara sa le poata pune in picioare).
  • Cand este pus in fata unei coli de hartie, o va mazgali fara un scop anume, cu putin control asupra miscarilor.

De la un an si jumatate la doi ani

  • Incepe sa urce si sa coboare scarile tinandu-se de balustrada si tinut de mana de un adult.
  • Castiga echilibru atunci cand merg pe suprafete neregulate, precum nisipul sau pietrisul. Initial au nevoie de sprijin, in timp se vor descurca singuri. Este normal sa cada din cand in cand in aceste situatii.
  • Poate sa alerge destul de bine, desi cazaturile ocazionale sunt normale.
  • Nu poate sta intr-un picior fara sprijin.
  • Poate arunca o minge, initial de jos in sus.
  • In jurul varstei de 2 ani, se poate incalta si isi poate pune singur o caciula pe cap.
  • Se poate hrani singur cu mancarea care poate fi consumata cu mana sau cu lingura. Abilitatile de prindere si tinere a subiectelor in mana il pregatesc pentru tinerea instrumentelor de scris.
  • La aceasta varsta, poate incepe pregatirea pentru olita.

Dezvoltarea socio-emotionala la 1 an


De la un an la un an si jumatate

  • Copilul da dovada de atasament fata de parinti, putand plange cand e lasat cu alte persoane.
  • Predomina joaca solitara, in paralel cu alti copii – se joaca langa ei, dar nu cu ei.
  • Incepe sa imite adultii sau copiii mai mari, punand astfel bazele abilitatii de a se implica in jocuri de rol.
  • Incepe sa inteleaga ce inseamna Nu", dar deseori nu va respecta interdictiile.

De la un an si jumatate la doi ani

  • Incepe sa se desprinda de adulti pentru a explora mediul din jur. Este important pentru ei sa stie ca parintele este insa in continuare aproape, verificand prezenta acestuia sau intorcandu-se din cand in cand la parinte.
  • Joaca ramane in continuare solitara, dar copilul poate incepe sa interactioneze pentru scurt timp cu alti copii (pentru a le lua o jucarie, de exemplu).
  • Apar semnele atasamentului securizant sau sigur: copilul plange cand parintele pleaca din camera sau, cand parintele este prezent, vine sa fie luat in brate de acesta.
  • Anxietatea de separare poate sa apara, copilul plangand cand parintele lipseste de langa el pentru perioade mai lungi.

Dezvoltarea cognitiva si a limbajului la 1 an


De la un an la un an si jumatate

  • Copilul incepe sa se adreseze parintilor folosind numele de „mama” si „tata”.
  • Foloseste gesturi si actiuni pentru a comunica: de exemplu, aduce o minge atunci cand vrea sa se joace cu ea impreuna cu cineva.
  • Incepe sa foloseasca un sunet pentru a se referi la un obiect sau pentru a exprima o cerinta.
  • Cuvintele pe care le rosteste pot fi initial inteligbile doar pentru el.
  • Intelege mai multe cuvinte decat pronunta. Copiii care nu vorbesc foarte mult pana la varsta de 2 ani pot avea dupa 2 ani o „explozie” de vocabular si limbaj, incepand sa pronunte si sa invete rapid multe cuvinte.
  • Intelege comenzi sau instructiuni simple.
  • Incepe sa inteleaga relatia cauza-efect si stie sa gaseasca un obiect partial ascuns.
  • Daca i se citeste frecvent, poate sa aiba preferinte pentru anumite carti, carora incearca sa le intoarca paginile.

De la un an si jumatate la doi ani

  • Incepe sa salute si sa foloseasca cuvinte pentru a-si exprima emotiile.
  • Formeaza propozitii din 2-3 cuvinte.
  • Are un vocabular intre 20 si 300 de cuvinte.
  • Incepe sa identifice culorile, initial indicandu-le cu degetul sau atingand obiectele.

*Sursa foto: Freepik.com

Adauga tu primul comentariu:

  • Numele tau
    *Camp obligatoriu
  • Scrie aici comentariul tau!
    (maxim 1000 caractere)
  • Introdu codul de securitate alaturat

    Nu înţeleg codul
    *Camp obligatoriu

Citeste si alte articole din aceasta tema

Mai multe