characters characters

Invatarea scolara

Ajutor, copilul meu nu vrea sa invete!

Propus de: Catalina Hetel   |   18 februarie 2015    |   6236 vizualizări

Varsta: 6 - 11 ani, 11 - 15 ani.

baiat scriind temele
O problema des intalnita este “invatatura” copilului. De ce nu invata, cum sa invete, cum sa invete mai mult, ce putem noi ca parinti face ca un copil sa invete, cum il putem ajuta sa se adapteze exigentelor scolilor de azi?

Primii profesori ai copiilor sunt propriii parinti si primele lectii despre invatatura sunt date de disciplina personala a parintelui si atitudinea lui fata de scoala. Un parinte care nu citeste va intampina dificultati daca incearca sa isi convinga copilul ca o carte este importanta. Un parinte care face totul in ultimul moment nu va putea sa isi convinga copilul sa isi faca lectiile din timp. De asemenea, un parinte care condamna scoala, care o considera inutila nu isi va putea convinge copilul sa mearga cu drag acolo.

Disciplina copilului si rolul ei in invatare

Disciplina nu trebuie confundata cu pedeapsa. Disciplina este o modalitate personala de a ne gestiona timpul si resursele pentru a face ceea ce avem nevoie sa facem. Cu alte cuvinte, disciplina ne ajuta sa ne incadram in timp, sa ne tinem de promisiuni, sa facem ceea ce trebuie facut. Disciplina si regulile nu traumatizeaza, dimpotriva, lipsa disciplinei si a regulilor ne pot transforma viata intr-un carusel care merge din inertie cu noi, dar nu pentru noi.

Disciplina este o cale buna spre maturizare si ajuta la dezvoltarea intelectuala a copilului. Decat vesnicele discutii legate de “nu citeste” si “nu invata” e mult mai simplu sa fie formata deprinderea de a petrece zilnic 10 minute cu o carte in mana. Copiilor le place sa invete si nu fac asta doar la scoala, ci o fac in fiecare moment. Orice moment este prielnic pentru a oferi o cunostinta, o deprindere sau o invatatura.

Emotiile pozitive si invatarea

Copiii descopera viata prin intermediul simturilor si cu ajutorul stimularii si mai ales a incurajarilor. Laudele si incurajarea copilului sunt esentiale in orice proces de invatare. Lipsa laudelor sau comparatia negativa a copilului de obicei il fac sa ii ia pe “nu pot” si pe “nu stiu” in brate. Compensatiile si sentimentul de “a fi competent” sunt esentiale in procesul de invatare. Invatatura trebuie sa fie placuta si nu o corvoada, sa recompenseze copilul cu cunostinte si deprinderi si sa ii dea un sentiment pozitiv de dezvoltare si nu un sentiment permanent de nestiinta si de incompetenta.

Pentru ca scoala reuseste cu greu sa ofere acest climat, este rolul familiei sa sprijine copilul in procesul de invatare. Copiii sunt mai degraba emotionali decat cognitivi, ei isi amintesc sentimentele legate de o anumita activitate, asa ca e nevoie sa aiba mereu sentimente pozitive legate de scoala si de invatatura. Critica si umilinta, corvoada si neputinta nu sunt cele mai bune sentimente care ar incuraja un copil sa invete.

Pentru ca un copil sa fie capabil sa asimileze cunostinte este nevoie sa aiba un nivel emotional crescut, o buna imagine de sine si o disciplina acceptata. Un copil care tanjeste dupa iubirea, respectul si acceptarea parintilor va fi putin motivat sa accepte dificultatile de a invata si procesul anevoios de acumulare a cunostintelor. O relatie pozitiva si de acceptare intre parinte si copil este baza dezvoltarii unei pareri bune de sine si astfel a motvatiei de a invata.

*Sursa foto: https://www.flickr.com/photos/donhomer/12862432364


Articolul continua pe pagina urmatoare: Rolul motivatiei in invatarea scolara


Adauga tu primul comentariu:

  • Numele tau
    *Camp obligatoriu
  • Scrie aici comentariul tau!
    (maxim 1000 caractere)
  • Introdu codul de securitate alaturat

    Nu înţeleg codul
    *Camp obligatoriu

Citeste si alte articole din aceasta tema

Mai multe