characters characters

Profesiile viitorului si abilitatile importante pentru acestea

Ce ar trebui sa stie copiii de azi pentru viitorul lor profesional

11 iulie 2019    |   349 vizualizări

Varsta: 11 - 15 ani, 15 - 18 ani.

profesiile viitorului
Copiii nostri se vor confrunta cu alte provocari profesionale decat cele cu care ne-am intalnit noi. Iar cercetatorii considera ca rezolvarea de probleme in echipa este un factor esential cand vine vorba de profesiile viitorului, deoarece problemele cu care se vor confrunta generatiile viitoare (precum cele aduse de schimbarile climatice, de exemplu) vor necesita colaborarea specialistilor din domenii diferite.

Citeste si:

Carierele viitorului. Pe ce drum profesional ne indreptam copiii 

Ikigai – conceptul japonez care il poate ajuta pe copil sa isi aleaga cariera 


Pe masura ce societatea si tehnologia devin mai complexe, si problemele cu care ne confruntam vor deveni mai complexe. Iar solutiile pentru aceste probleme necesita abilitati de rezolvare a problemelor in echipa, pe care majoritatea elevilor nu le au in prezent. Potrivit studiului realizat de OECD in 2015 asupra a 500 000 de elevi in varsta de 15 ani, doar 8% dintre acestia au dat dovada de abilitati ridicate de rezolvare a problemelor in echipa (in engleza, „collaborative solving problems” sau CPS).

„Experientele pe care le traiesc elevii in scoala si in afara scolii nu sunt suficiente si nu ii pregatesc pentru abilitatile de care vor avea cu adevarat nevoie in viata", sustin cercetatorii.

Abilitatile cognitive si sociale de care au nevoie elevii pentru a reusi sa rezolve probleme in echipa sunt:

  • intelegere comuna - membrii unei echipe inteleg in acelasi fel scopurile pe care trebuie sa le atinga pentru a rezolva o problema
  • responsabilitatea - contributia pe care fiecare membru al echipei este vizibila pentru intregul grup de lucru
  • roluri diferentiate - membrii unei echipe cauta sa isi aduca propria expertiza pentru a completa sarcini diferite
  • interdependenta - membrii unui grup depind de contributiile pe care le aduc ceilalti pentru a rezolva probleme

Din pacate, elevii rareori primesc instructiuni semnificative, rareori au parte de modelare, de feedback corect si de colaborare. Abilitatile lor de rezolvare de probleme in echipa se formeaza adesea prin activitati extracurriculare la care participa precum sportul in echipa sau activitatile de voluntariat. Autorii studiului atrag atentia asupra importantei includerii in curriculum-ul scolar a activitatilor care incurajeaza rezolvarea de probleme in echipa.

Dezvoltarea abilitatilor profesionale pentru viitor poate avea un impact puternic asupra societatii, in diferite domenii inclusiv afaceri, stiinta, educatie, tehnologie, mediu si sanatatea publica.

Sursa: ScienceDaily.com


*Sursa foto: Freepik.com

Adauga tu primul comentariu:

  • Numele tau
    *Camp obligatoriu
  • Scrie aici comentariul tau!
    (maxim 1000 caractere)
  • Introdu codul de securitate alaturat

    Nu înţeleg codul
    *Camp obligatoriu