characters characters

17/17 - Semne grafice pregatitoare scrisului
Grupa mijlocie    Limba si comunicare

15 ianuarie 2014   
1. Nu tine instrumentul de scris in pozitia corecta, adica intre degetele: aratator, mijlociu si degetul mare. Deoarece pozitionarea corecta a degetelor i se pare obositoare, schimba pozitia mainii si a creionului (Exemplu: apuca creionul cu pumnul sau il prinde cu toate degetele mainii, pozitionand defectos mana fata de pozitia de scriere).

Este absolt firesc ca lucrurile sa se intample astfel. Scrierea este o abilitate ce se dezvolta prin exercitii repetate, prin incercare si eroare, prin esec si reusita. Este important ca pe parcursul procesului de exersare si dezvoltare a muschilor fini ai mainii, pozitia de manipulare a instrumentului de scris sa fie monitorizata si corectata permanent.


Ce poti face ca parinte

  • Ofera-i copilului o varietate de instrumente de scris (creion gros, subtire, carioca groasa, marker, pix, creta, pensula grosa si subtire, betisoare de urechi, ect.), precum si suprafete variate pe care sa scrie (hartie, carton, tabla, astfalt, farfurii din plastic, faianta, material textil, lemn, lut, nisip, etc.). Acestea ii satisfac curiozitaea specifica varstei si vor face activitatea de scriere mai interesanta. Copilul tau este dornic sa experimenteze mereu ceva nou, asa ca profita de acest lucru.
  • Corecteaza pozitia de tinere a creionului ori de cate ori observi ca aceasta este gresita. Fa-o cu delicatete, fara a-l critica sau a-l certa ca desi i-ai aratat de atatea ori cum se tine creionul nu face acest lucru cum trebuie. Pentru ca strange prea tare creionul, mana ii oboseste si astfel copilul are tendinta de a modifica pozitia degetelor incarcand sa gaseasca o pozitie de scriere mai comoda.


2. Controleaza cu dificultate tensiunea motrica cu care manevreaza creionul. Din aceasta cauza liniile pe care le traseaza nu sunt continue si drepte, cercul si bastonasul „au colturi”. Din cauza acestei presiuni prea mari asupra instrumentului de scris, rupe varful creionului sau strica varful cariocii, iar mana ii oboseste foarte repede.

La aceasta varsta muschii fini ai mainii incep sa se dezvolte, sporind indemanarea copilului in timpul manevrarii instrumentului de scris. Acest proces este unul de durata, dezvoltarea muschilor realizandu-se odata cu stimularea constanta si frecventa asupra muschilor fini ai mainii.


Ce poti face ca parinte

  • Jocurile de constructie cu cuburi sau piese ce se imbina, modelarea plastilinei, pictatul cu pensule groase sunt activitati de stimulare motrica a muschilor mainii. Realizate frecvent, aceste jocuri nu-i vor oferi copilului tau doar placerea de a se juca, dar ii vor dezvota muchii fini si ii vor spori indemanarea.


3. Nu stapaneste pe deplin orientarea in pagina in timpul scrierii (de la stanga la dreapta, de sus in jos).

Deprinderile specifice actului scrierii se dezvolta treptat prin exercitiu. Si orientarea in pagina (adica inceperea paginii din partea de sus, scriind grafismul de la stanga la dreapta) se deprinde in timp, pe baza de exercitiu si corectare a comportamentelor ce nu respecta aceste reguli in timpul scrierii.


Ce poti face ca parinte

  • Propune-i exercitii-joc in care copilul, pe suprafața unei foi mari de hartie, traseaza drumul, soseaua pe care va merge masinuta sa, labirintul prin care trece iepurasul pentru a ajunge la coliba sa, dar numai cu respectarea acestor directii: linii continue drepte sau ondulate, de la stanga la dreapta si linii de sus in jos.

Adauga tu primul comentariu:

  • Numele tau
    *Camp obligatoriu
  • Scrie aici comentariul tau!
    (maxim 1000 caractere)
  • Introdu codul de securitate alaturat

    Nu înţeleg codul
    *Camp obligatoriu