characters characters

6/12 - Rezolvare de probleme tipice
Clasa a IV-a    Matematica

22 noiembrie 2013    |   612 vizualizări
Utilitatea jocului:
exersarea rezolvarii de probleme prin metoda figurativa

Materiale folosite:
4 – 5 coli de hartie, creioane, o surpriza (un CD cu un soft educational, o jucarie dorita etc.)

Desfasurarea jocului:

  • Pregateste inainte de inceperea jocului 4 – 5 coli de hartie. Scrie pe fiecare coala cate o problema care se rezolva prin metoda figurativa.
    Exemple de probleme:
    1. Doi frati au in pusculita 68 de lei. Cel mare a economisit cu 14 lei mai multi decat cel mic. Cati lei a pus fiecare frate in pusculita?
    2. In vacanta, Roberta a rezolvat de 3 ori mai multe probleme decat Laura. Stiind ca Laura a rezolvat cu 38 de probleme mai putine, aflati cate probleme a rezolvat fiecare.
     3. O albina lucratoare a mancat intr-o saptamana de 5 ori mai multa miere decat un trantor, adica cu 96 de grame mai mult decat trantorul. Cate grame de miere a mancat fiecare?
    4. Suma varstelor a trei frati este de 54 de ani. Aflati cati ani are fiecare, stiind ca varstele lor reprezinta numere pare consecutive.
    5. Doua veverite au adunat impreuna 88 de alune. Daca prima ar mai aduce 19 alune, iar a doua ar aduce inca 13 alune, atunci numarul alunelor adunate de prima veverita ar fi de 2 ori mai mare decat cele adunate de a doua veverita. Cate alune a adunat fiecare?
  • Impatureste foile cu probleme si ascunde-le prin camera in absenta copilului.
  • Ii spui acestuia ca i-ai pregatit o surpriza, dar ca sa o descopere trebuie sa parcurga anumiti “pasi”. Trebuie sa rezolve problemele gasite si sa urmareasca indiciile scrise in subsolul paginii.
  • Pentru inceput ii dai primul indiciu : « Cauta in sertarul din mijloc al noptierei ».
  • Copilul gaseste problema, o rezolva si citeste indiciul urmator, scris in subsolul paginii, care ii face trimitere la cel de-al doilea bilet. Jocul continua in mod asemanator.
  • Dupa ce rezolva si problema de pe ultimul bilet, va gasi indiciul care il trimite exact la locul unde este ascunsa surpriza. Aceasta poate fi un joc, un CD cu un soft educational, o jucarie dorita etc.

Acest joc se poate desfasura in casa.

Copilului tau i se dau teme pentru acasa cu probleme de matematica si nu stii sa il ajuti? Pe Intuitext.ro te asteapta sute de propuneri de rezolvari si solutii pentru toate tipurile de probleme!

Adauga tu primul comentariu:

  • Numele tau
    *Camp obligatoriu
  • Scrie aici comentariul tau!
    (maxim 1000 caractere)
  • Introdu codul de securitate alaturat

    Nu înţeleg codul
    *Camp obligatoriu