characters characters

5/12 - Ordinea efectuarii operatiilor
Clasa a IV-a    Matematica

22 noiembrie 2013   

Este necesar ca, la sfarsitul acestui capitol, copilul :

  • Sa rezolve un exercitiu in care sunt operatii de acelasi ordin, efectuand operatiile in ordinea in care sunt scrise.
    (Exemplu 5 + 2 ─ 3+ 4 ─ 1 = 7 sau 16 : 2 : 4 x 3 = 6);
  • Sa rezolve mai intai inmultirile sau impartirile, apoi adunarile sau scaderile intr-un exercitiu cu mai multe operatii.
    (Exemplu 36 : 3 ─ 3 x 4 + 6 x 6 = 12 – 12 + 36 = 36);
  • Sa rezolve exercitii cu paranteze rotunde si patrate.
    (Exemplu: [20 + 2 x (100─10)]:10 + 2 x 4 = (20 + 2 x 90) : 10 + 2 x 4 = (20 + 180) : 10 + 2 x 4 =  200 : 10 + 2 x 4 =  20 + 8 = 28);
  • Sa scrie rezolvarea unui exercitiu sau a unei probleme sub forma unei expresii numerice.
    (Exemplul 1: Cu cat este mai mare produsul numerelor 50 si 20 decat triplul sumei acelorasi numere? Rezolvare: (50 x 20) – [3 x ( 50 + 20)] = 1 000 – 210 = 790; Exemplul 2: (Mirela a economisit 40 de lei, Daniela cu 15 lei mai putin, iar Evelina dublul sumei Danielei. Cati lei au economisit in total cele trei surori? Rezolvare sub forma unei expresii: 40 + (40 – 15) + 2 x (40 – 15) = 115 (lei).);
  • Sa afle un numar necunoscut dintr-o expresie, utilizand metoda mersului invers fara a o denumi (rezolvarea incepe in sens invers, de la sfarsitul catre inceputul expresiei). (Exemplu:
    a : 8 x 7 + 51 = 100
    a : 8 x 7 = 100 – 51
    a : 8 x 7 = 49
    a : 8 = 49 : 7
    a : 8 = 7
    a = 56);
  • Sa transpuna o situatie problema in limbaj matematic, inlocuind numerele necunoscute cu simboluri.
    (Exemplu: Ma gandesc la un numar pe care il insumez cu produsul numerelor 45 si 72, iar din suma scad triplul lui 255 si obtin 2 495. La ce numar m-am gandit? Rezolvare:
    a + 45 x 72 – 3 x 255 = 2 495
    a + 3 240 – 765 = 2 495
    a + 3 240 = 2 495 + 765
    a + 3 240 = 3 260
    a = 3 260 – 3 240
    a = 20);
  • Sa compuna o problema dupa o expresie numerica.
    (Exemplu: Compune o problema dupa urmatorul exercitiu: 100 – [24 + (24 - 6)] = ? Rezolvare:  Evelina a cumparat o bluza care costa 24 de lei si o fusta care este cu 6 lei mai ieftina. Ce rest primeste de la o bancnota de 100 lei?).
Pentru a obtine performanta, se recomanda ca, la sfarsitul acestui capitol, copilul:
  • Sa rezolve un exercitiu in care se aplica proprietatile operatiilor aritmetice.
    (Exemplu: a : a ─ b x 0 + c ─ a : a – c = 1   -     0   + c –   1   - c = 0)
  • Sa afle numarul necunoscut intr-o expresie ce contine paranteze.
    (Exemplu:
    15 ─ ( 8 + 4 x a) : 5 = 11
    ( 8 + 4 x a) : 5 = 15 – 11
    ( 8 + 4 x a) : 5 = 4
    8 + 4 x a = 4 x 5
    8 + 4 x a = 20
    4 x a = 20 – 8
    4 x a = 12
    a = 12 : 4
    a = 3).

Comentează:
5 comentarii

  • Numele tau
    *Camp obligatoriu
  • Scrie aici comentariul tau!
    (maxim 1000 caractere)
  • Introdu codul de securitate alaturat

    Nu înţeleg codul
    *Camp obligatoriu
  • Fără foto
    Roxana    10.02.2018 - 14:01
    256-[a-(a:2+12)]+121:11=257
  • Fără foto
    anonymous    20.12.2017 - 18:54
    nu prea an inteles de unde l-atu luat pe 15
  • Fără foto
    Ariana    12.03.2017 - 14:09
    Ma puteți ajuta detaliat? Multumesc mult
  • Fără foto
    Ariana    12.03.2017 - 14:08
    3000-(2100-20×100)÷10=
    6×(30×50-24×24)-800=
  • Fără foto
    Lușcan Ioan    21.04.2016 - 10:43
    Exercițiile sunt foarte bine explicate. Nu ar fi rău dacă s-ar da și exerciții spre rezolvare .