characters characters

9/19 - Personajul literar
Clasa a IV-a    Romana

23 decembrie 2013   
1. Intampina dificultati la caracterizarea unui personaj. De exemplu, copilul se rezuma doar sa spuna ca este bun sau rau, fara sa detalizeze.


Ce poti face ca parinte

  • Pentru a-l obisnui sa descrie personaje, discuta cu el. Roaga-l sa-si descrie colegii de la scoala: ce fel de copii sunt, cum se imbraca, ce spun alti copii despre el, ce crede copilul respectiv despre el insusi. Treci apoi la personajele din povesti. De fiecare data, ghideaza-l prin intrebari.
  • Trebuie sa retina ca, in cazul descrierii unui personaj, trebuie sa prezinte trasaturile fizice si morale ale acestuia, sa prezinte mijloacele prin care se realizeaza caracterizarea (directa: de autor, alte personaje, de personaj insusi si indirecta: fapte, imbracaminte, limbaj, gesturi sau mimica, nume) .


2. Copilul enunta trasaturi morale ale unui personaj, dar nu motiveaza in urma caror fapte si intamplari descrise in text se evidentiaza aceste trasaturi.


Ce poti face ca parinte

  • Atunci cand copilul nu poate sa argumenteze afirmatiile facute, completeaza-i ideea pe care tocmai a inceput-o si indeamna-l, prin atitudinea ta, sa continue fraza.
    Exemplu:
    Copilul spune: „Fata babei era lenesa.”
    Tu vei completa imediat: „Pentru ca ...”, indemnandu-l astfel sa-si argumenteze ideea.

Adauga tu primul comentariu:

  • Numele tau
    *Camp obligatoriu
  • Scrie aici comentariul tau!
    (maxim 1000 caractere)
  • Introdu codul de securitate alaturat

    Nu înţeleg codul
    *Camp obligatoriu