characters characters

5/23 - Nuantarea comunicarii
Grupa mare    Limba si comunicare

17 ianuarie 2014   
1. Identifica incorect antonimul anumitor cuvinte prin adaugarea prefixului negativ „ne” (ex: corect – necorect; util – neutil; ordonat – neordonat;muncitor-nemuncitor )


Ce poti face ca parinte

  • Corecteaza aceasta greseala ori de cate ori o sesizezi la copilul tau. Reformuleaza corect, fara a insista prea mult pe acest aspect. Prin acumularea experientei verbale in mod practic in procesul viu al comunicarii, copilul tau va dobandi treptat acel „simt al limbii” iar astfel de greseli nu vor mai exista.


2. Foloseste incorect antonimele anumitor cuvinte ce exprima notiuni precum: ingust, lat, scund, deoarece nu le stapaneste foarte bine semnificatia.(ex: ca antonim pentru „inalt” va alege „scurt” sau „mic”, in loc de „scund”; ca antonim pentru „lat” va alege „subtire”, nu „ingust”) In loc de a lui „inalt”.


Ce poti face ca parinte

  • Deoarece nu si-a clarificat foarte bine aceste concepte: lat - ingust, inalt-scund, face confuzii. Cand ai ocazia si utilizezi in comunicare aceste cuvinte/concepte, explica-le copilului tau. Explicatiile trebuie insotite de exemple concrete (un om inalt-scund, o sosea lata-ingusta). Nu te astepta ca acestea sa fie lamurite imediat, ele vor fi asimilate prin exercitiu, pe parcurs ce le va utiliza adecvat in exprimare.

Adauga tu primul comentariu:

  • Numele tau
    *Camp obligatoriu
  • Scrie aici comentariul tau!
    (maxim 1000 caractere)
  • Introdu codul de securitate alaturat

    Nu înţeleg codul
    *Camp obligatoriu