characters characters

6/23 - Audierea si redarea povestilor
Grupa mare    Limba si comunicare

17 ianuarie 2014   

Este necesar ca, la sfarsitul acestui capitol, copilul:

  • Sa recunoasca personaje, titluri ale povestilor audiate pe baza unor imagini, jetoane, siluete, ghicitori, replici folosite.
    (Exemplul 1: il recunoaste pe Motanul incaltat intr-o imagine; Exemplul 2: cand vede pe coperta unei carti o capra si trei iezi, recunoaste si spune numele povestii Capra cu trei iezi; Exemplul 3: stie cine a spus: Oglinda, oglinjoara, cine e cea mai frumoasa din tara?);
  • Sa recepteze un text epic care i se povesteste/citeste, intelegand, in mod intuitiv, caracteristicile expresive ale acestuia, algoritmul in care este structurat: introducere, cuprins si incheiere, formule specifice acestora;
    (Exemplu: recunoaste formulele specifice povestilor si le utilizeaza atunci cand repovesteste sau creeaza o poveste: A fost odata, ca niciodata.... , Si-au mers ei cat au mers..., Si-am incalecat pe-o sa si v-am spus povestea mea);
  • Sa fie capabil a aseza in ordine cronologica evenimente/fapte dintr-o poveste cunoscuta, utilizand imagini cu secvente din poveste sau prin realizarea unei harti;
    (Exemplul 1: asaza in ordine 3-4 imagini ce ilustreaza intamplari/momente din povestea Capra cu trei iezi de Ion Creanga; Exemplul 2: deseneaza o harta a povestii Fata babei si fata mosneagului folosind elemente precum: catelusa, fantana, pomul cu mere, cuptorul, casa Sf. Duminici, sageti, linii si semne de legatura pentru a reda traseul povestii si peripetiile prin care trec cele doua fete);
  • Sa realizeze clasificari, asocieri, comparatii intre personaje din diverse povesti, in functie de comportamentul, atitudinile si trasaturile fizice/morale ale acestora
    (Exemplu: Cenusareasa si Alba ca Zapada sunt frumoase, bune si harnice.; Fata mosului era buna, iar fata babei era rea.);
  • Sa alcatuiasca propozitii simple si dezvoltate in legatura cu personaje sau elemente din povesti cunoscute
    (Exemplu: Fata mosului era frumoasa, harnica si cuminte.; Lupul a fost pedepsit.; Scufita Rosie si bunicuta au fost salvate de vanator.);
  • Sa utilizeze cuvinte si expresii literare simple atunci cand repovestesc.
    (Exemplu: foloseste formula de inceput: A fost odata.. sau pe cea de final: Au trait pana la adanci batraneti.; Exemplul 2: reproduce replica cocosului: Cucurigu, boieri mari, Dati punguta cu doi bani!).

Adauga tu primul comentariu:

  • Numele tau
    *Camp obligatoriu
  • Scrie aici comentariul tau!
    (maxim 1000 caractere)
  • Introdu codul de securitate alaturat

    Nu înţeleg codul
    *Camp obligatoriu