characters characters

Oboseala la copii si adolescenti

Managementul energiei – alternativa mai eficienta la managementul timpului

Propus de: SuntParinte.ro   |   25 mai 2017    |   1961 vizualizări

Varsta: 11 - 15 ani.

oboseala la copii si adolescenti
De cand incep scoala, copiii incep sa se planga de oboseala si de lipsa timpului. Daca in clasele primare, aceasta problema poate fi tinuta sub control, in gimnaziu si liceu, mai ales in perioada dinaintea examenelor, problema lipsei timpului poate fi la fel de importanta pentru copii precum este pentru adulti.

La fel ca adultii, atunci cand copiii se confrunta cu provocari mai complexe, tind sa dedice mai mult timp acestora. De exemplu, isi petrec mai mult timp invatand si recapituland materia inaintea unui examen. Dar timpul este doar o dimensiune a problemei: daca nivelul de energie a copilului este redus, timpul dedicat invatarii nu va fi folosit in mod eficient. Pe de alta parte, atunci cand copilul tau este in forma, poate invata sau face temele intr-un timp mai scurt, cu rezultate mai bune decat atunci cand petrece mult timp in fata cartilor si caietelor, dar este obosit.

Ce presupune managementul energiei

Invata-l pe copilul tau care sunt conditiile care ne mentin nivelul de energie la un nivel optim:

Somnul suficient. Multi adolescenti incep sa adoarma mai tarziu decat ar trebui, suferind in timpul zilei de somnolenta si oboseala. Unul dintre motivele pentru care copiii aleg sa adoarma tarziu este ca seara au timp sa socializeze online sau sa se relaxeze. Un program prea incarcat poate fi motivul pentru care copilul tau alege sa adoarma tarziu. Descopera impreuna cu copilul tau care este motivul pentru care adoarme tarziu sau nu doarme suficient si incercati sa faceti schimbari in programul zilnic astfel incat sa doarma mai mult timp. Afla mai multe despre numarul de ore de somn recomandate pentru fiecare nivel de varsta.

Miscarea fizica. Pana la un punct, miscarea fizica ne ajuta sa avem mai multa energie, desi poate parea paradoxal. Activitatea fizica insa stimuleaza activitatea cerebrala si poate fi asociata cu o mai buna gestionare a stresului, imbunatatirea starii emotionale, a calitatii somnului si a vitalitatii. Miscarea fizica imbunatateste si capacitatea de invatare, influentand pozitiv memoria si atentia. Este important sa respectati indicatiile privind numarul de ore de miscare fizica recomandate pe zi pentru fiecare nivel de varsta.

Momente de pauza in timpul zilei. Ii poti recomanda copilului tau sa fie atent in diferite momente ale zilei la nivelul de energie pe care il are. De exemplu, unii copii sunt mai activi dimineata, in timp ce pentru altii seara este perioada in care se pot concentra cel mai bine. De asemenea, dupa-amiaza, pe la ora 15-16, este natural ca nivelul nostru de energie sa scada. In momentele in care stie ca energia lui urmeaza sa scada, poate integra momente de refacere: o pauza intre ore petrecuta intr-un mod mai energic, in aer liber sau o gustare sanatoasa (un fruct, de exemplu).  Pe de alta parte, in perioada zilei in care stie ca are mai multa energie isi poate planifica activitatile mai solicitante :).

Managementul emotiilor. Exista o relatie stransa intre emotii si invatare, dar si o relatie intre emotii si productivitate in general. Emotiile pozitive precum bucuria si entuziasmul ii ajuta pe copii sa invete mai eficient. Insa, asa cum stim cu totii, acestea nu pot fi mentinute tot timpul la un nivel ridicat. Teama, stresul sau frustrarea apar frecvent in timpul invatarii, iar copiii pot invata sa le faca fata. Recomanda-i copilului tau tehnici de relaxare, dar si alte modalitati prin care poate face fata emotiilor negative. Este important sa isi faca un obicei din aceste tehnici de gestionare a emotiilor, astfel incat sa nu fie coplesit de ele.

Iata si cateva sugestii specifice care va pot ajuta, atat pe tine, cat si pe copil sa va gestionati mai bine energia:

  • Faceti timp si pentru lucrurile care va plac.
  • Evitati multitasking-ul.
  • Interactionati frecvent cu oamenii dragi.
  • Incetiniti ritmul lucrurilor pe care le faceti, atunci cand e posibil.
  • Practicati exercitii de respiratie si de relaxare.

Copilul tau este obosit frecvent? Cum crezi ca poate fi ajutat pentru a avea mai multa energie?


*Sursa foto:https://www.flickr.com/photos/83633410@N07/7658284016


Citeste si:

Cum sa il ajuti pe copil sa nu mai amane

Adauga tu primul comentariu:

  • Numele tau
    *Camp obligatoriu
  • Scrie aici comentariul tau!
    (maxim 1000 caractere)
  • Introdu codul de securitate alaturat

    Nu înţeleg codul
    *Camp obligatoriu

Citeste si alte articole din aceasta tema

Mai multe