characters characters

Exercitii de mindfulness si relaxare pentru copii

Propus de: SuntParinte.ro   |   27 mai 2020    |   1379 vizualizări

Varsta: 11 - 15 ani.

exercitii de mindfulness pentru copii si adolescenti
Abilitatea de a ne calma si de a ne relaxa atunci cand avem nevoie se formeaza in timp, prin exercitiu. Copiii si preadolescentii pot fi ajutati sa isi dezvolte aceasta abilitate in familie, dar si la scoala. Iata cateva exercitii de mindfulness care ii pot ajuta in aceasta privinta.

Pentru a introduce elementul de joc si surpriza, poti printa aceste exercitii pe cartonase pe care copilul sa le extraga la intamplare. Jocul poate fi adaptat si in clasa traditionala sau online. In mediul online, profesorul poate atribui aleatoriu cate un exercitiu fiecarui elev si i-l poate trimite prin mesaj privat sau email. Poti descarca fisa noastra in format pdf de aici.

Iata cateva idei de exercitii de relaxare pe care le poti propune copilului sau adolescentului tau:

  • Stai intins pe spate si pune o mana pe abdomen. Inspira si expira adanc de 15 ori, observand cum se ridica mana o data cu abdomenul. Incearca sa nu te gandesti la altceva in afara de respiratie.
  • Stai nemiscat pe scaun pentru 2 minute si observa: 4 lucruri pe care le poti vedea, 3 lucruri pe care le poti auzi, 2 lucruri pe care le atingi, 1 lucru pe care mirosi.
  • Inchide ochii pentru cateva minute si gandeste-te la cum te simti. Esti vesel? Trist? Linistit? Ingrijorat? De ce?
  • Stai la birou cu jurnalul tau, fara sa te gandesti prea mult la ce s-a intamplat in ziua aceasta. Incepe sa scrii despre cum te simti chiar in acest moment.Cum te influenteaza starea ta emotionala? Cum te poti simti mai bine?
  • Inchide ochii timp de 2 minute si asculta cu atentie. Cat de multe sunete si zgomote poti auzi? Deschide ochii si scrie tot ce ai auzit.
  • Lasa o pana sau un fulg sa cada si urmareste-i miscarile in aer pana cand ajunge pe podea.
  • Miroase o floare sau un fruct cu un parfum care iti place timp de un minut. Incearca sa nu te gandesti la altceva in afara de miros.
  • Stai intins si aminteste-ti de o zi fericita. Ce s-a intamplat atunci? Unde erai? Cu cine? Aminteste-ti cat mai multe detalii despre ziua respectiva.
  • In timp ce asculti o melodie, deseneaza o linie sau o imagine pe care linia melodica ti-o inspira.
  • Gusta din alimentul tau preferat si concentreaza-te asupra texturii, mirosului si gustului. Mesteca incet si incearca sa descrii in mintea ta cat mai detaliat toata experienta senzoriala.
  • Alege un obiect si priveste-l cu atentie timp de 2 minute. Observa culoarea, textura, greutatea, detalii pe care nu le vezi in mod obisnuit.
  • Asculta o melodie si incearca sa auzi cat mai multe instrumente diferite.

Adauga tu primul comentariu:

  • Numele tau
    *Camp obligatoriu
  • Scrie aici comentariul tau!
    (maxim 1000 caractere)
  • Introdu codul de securitate alaturat

    Nu înţeleg codul
    *Camp obligatoriu