characters characters

Stresul la scoala si motivatia de a invata

Cand stresul scolar scade, motivatia pentru invatare creste

06 noiembrie 2017    |   3046 vizualizări

Varsta: 6 - 11 ani.

stresul la scoala si motivatia de invatare
Tot mai multe cadre didactice recunosc ca exista numerosi factori noncognitivi care afecteaza modul in care elevii isi percep propria capacitate de invatare si care afecteaza rezultatele scolare obtinute de catre copii.

Pornind de la acest fapt, scolile din intreaga lume cauta sa identifice metode prin care sa isi motiveze elevii pentru a depune eforturi serioase in invatare si sa primeasca in acelasi timp, recompense pe masura.  Astfel, trasaturile de caracter, rezilienta sau autocontrolul au devenit subiectele lectiilor tinute in scoli, in cadrul orelor de educatie socio-emotionala. Insa cercetarile atrag atentia ca aceste abilitati socio-emotionale se formeaza in copilarie ca urmare a interactiunii dintre mai multi factori, iar unul dintre cele mai importante este stresul.

In randul copiilor care vin din familii cu statut socioeconomic scazut, care se confrunta cu stres cronic si traume emotionale in familie, motivatia pentru invatare este de cele mai multe ori scazuta, la fel ca abilitatea de a-si concentra atentia si de a-si gestiona emotiile. Pentru acest copii, lectiile de dezvoltare personala sau educatie socio-emotionala nu dau intotdeauna rezultate. In plus, in cele mai multe situatii cadrele didactice reactioneaza la comportamentele acestor copii sanctionandu-i si impunand si mai mult control asupra lor.

Iar studiile despre motivatie arata ca exista o legatura stransa intre autonomie, competenta perceputa (cat de competenti si capabili se considera copiii), sentimentul de apartenenta si motivatia intrinseca.

„O data ce elevul simte ca a ramas in urma din punct de vedere academic, spre deosebire de colegii sai, se va simti si mai putin competent. Daca relatia cu profesorii devine si ea o experienta negativa, vor simti la un nivel mult mai scazut senzatia de apartenenta la clasa. Ajunsi in acest punct, pentru acesti elevi nu vor mai functiona niciun fel de motivatii sau pedepse.”, sustine Paul Tough, autorul cartii „Secretul succesului. De ce caracterul este mai important decat inteligenta”. Solutia este d a-i face pe elevi sa se simta ca apartin  unui grup, ca au suficienta independenta si ca pot creste prin experientele pe care le traiesc in scoala, isi pot dezvolta autonomia si competenta. 

 *Sursa foto: Pixabay.com

Sursa: KQED.org


Citeste si:


Cum este redus stresul scolar in „cea mai fericita scoala din lume”
 

De ce copiii stresati nu invata bine

Adauga tu primul comentariu:

  • Numele tau
    *Camp obligatoriu
  • Scrie aici comentariul tau!
    (maxim 1000 caractere)
  • Introdu codul de securitate alaturat

    Nu înţeleg codul
    *Camp obligatoriu