characters characters

Copiii nu se dedica matematicii si fizicii de teama ca nu sunt suficient de inteligenti

20 noiembrie 2014    |   645 vizualizări

Varsta: 6 - 11 ani, 11 - 15 ani.

copil realizand experiment stiintific
Invatarea presupune nenumarate momente de incercare si eroare, iar lipsa increderii in propriile forte este deseori o bariera pentru elevi. Cadrele didactice si parintii sunt adultii care intaresc elevilor ideea ca nu sunt „matematicieni” sau „oameni de stiinta innascuti” si ii indruma spre alte domenii.

Psihologul Carol Dweck sustine ca „am trecut de epoca in care parintii erau incurajati sa isi laude in permanenta copiii pentru orice reusita, indiferent cat de mica sau mare este. Acesta este principalul motiv pentru care copiii au crezut ca inteligenta este ceva fix si au devenit vulnerabili. Ei nu sunt dispusi sa accepte provocari care le pot pune la incercare inteligenta si nu reusesc sa se mobilizeze in fata obstacolelor. (…) Cea mai mare greseala pe care o fac parintii este aceea de a lauda inteligenta, abilitatile si talentul copiilor, in loc sa ii laude atunci cand acestia se implica intr-o sarcina mai dificila, schimba strategii, persevereaza, folosesc greselile pentru a invata si a-si imbunatati munca”.

Studiile realizate de Carol Dweck arata ca mamele isi lauda in acest fel mai mult fiii decat fiicele si explica aceasta diferenta prin faptul ca fetele sunt mai dispuse sa coopereze si mai receptive social decat baietii, care au nevoie de incurajari in acest sens. Asadar, parintii simt nevoia sa laude baietii atunci cand sunt perseverenti, cand incearca alte strategii si sa puna mai mult accentul pe proces decat pe rezultat. Acelasi fenomen a fost observat si in relatia copii-cadre didactice.

Carol Dweck arata ca profesorii incurajeaza mai mult baietii atunci cand dau dovada de autocontrol, invatandu-i implicit ca atunci cand sunt atenti si perseverenti, obtin rezultate bune. Fetele nu primesc aceleasi incurajari pentru ca de obicei sunt mai constiincioase decat baietii si astfel nu primesc nici mesajul ca perseverenta poate fi antrenata si este esentiala pentru succes. Asadar, atunci cand sunt criticate, fetele inteleg ca aceasta critica se adreseaza abilitatii lor innascute, talentului sau aptitudinii intr-un anumit domeniu, devenind mai usor descurajate cu privire la capacitatea lor in anumite domenii.

Astfel, copiii ajung sa creada cu usurinta ca nu sunt suficient de inteligenti pentru anumite domenii care pot fi dificile la inceput, dar pot fi aprofundate cu perseverenta si rabdare.

Afla mai multe despre teoria lui Carol Dweck cu privire la inteligenta:

Schimba mentalitatea copilului pentru rezultate mai bune la scoala


Sursa: TheAtlantic.com


*Sursa foto: https://www.flickr.com/photos/camrich345/3405458525/in/photostream/

Adauga tu primul comentariu:

  • Numele tau
    *Camp obligatoriu
  • Scrie aici comentariul tau!
    (maxim 1000 caractere)
  • Introdu codul de securitate alaturat

    Nu înţeleg codul
    *Camp obligatoriu