characters characters

Cele 11 luni de razboi in Ucraina au perturbat educatia a peste cinci milioane de copii - UNICEF

24 ianuarie 2023    |   316 vizualizări

Varsta: 3 - 6 ani, 6 - 11 ani, 11 - 15 ani, 15 - 18 ani.

unicef
De Ziua Internationala a Educatiei, UNICEF face apel la sprijin suplimentar pentru a asigura oportunitati de invatare copiilor din Ucraina si din tarile care gazduiesc refugiati

KIEV/NEW YORK, 24 ianuarie 2023 – Razboiul continuu din Ucraina a perturbat educatia unui numar de peste cinci milioane de copii, a avertizat UNICEF azi, facand apel la sprijin international suplimentar pentru a se asigura ca nu se inregistreaza decalaje si mai mari in educatia copiilor. Impactul celor 11 luni de conflict nu face decat sa adanceasca pierderile de invatare din cei doi ani de pandemie de COVID-19 si din cei peste opt ani de razboi pentru copiii din estul Ucrainei.

„Scolile si institutiile de educatie timpurie ofera structura si siguranta esentiale copiilor, iar lipsa invatarii poate avea consecinte pe viata”, a spus Afshan Khan, director regional UNICEF pentru Europa si Asia Centrala. „Nu putem apasa pe butonul de pauza. Nu avem optiunea de a amana pur si simplu educatia copiilor si sa revenim la ea imediat ce s-au solutionat alte prioritati, fara a risca viitorul unei intregi generatii”.

Utilizarea continua a armelor explozive, inclusiv in zonele populate, a dus la distrugerea sau afectarea a mii de scoli, gradinite sau alte institutii de invatamant din tara. Totodata, multi parinti si ingrijitori sunt reticenti sa-si trimita copiii la scoala din cauza problemelor legate de siguranta.

In Ucraina, UNICEF lucreaza cu guvernul pentru a-i ajuta pe copii sa isi continue educatia, in salile de clasa, acolo unde se considera ca e sigur sau prin alternative online ori in comunitate, atunci cand prezenta fizica nu este posibila. Desi 1,9 milioane de copii au accesat cursuri online, iar 1,3 milioane de copii s-au inscris intr-un format hibrid de cursuri online si cu prezenta fizica, atacurile recente asupra infrastructurii electrice si energetice au provocate pene de curent in cea mai mare parte a teritoriului tarii, astfel incat aproape fiecare copil din Ucraina a ramas fara acces constant la electricitate, ceea ce inseamna ca pana si participarea la orele virtuale este o provocare continua.

Si situatia din afara Ucrainei este ingrijoratoare, estimarile aratand ca doi din trei copii ucraineni refugiati nu sunt inscrisi in prezent in sistemul de invatamant al tarii gazda. Mai multi factori stau la baza acestei situatii, printre care, suprasolicitarea capacitatii sistemelor de invatamant si faptul ca, la inceputul crizei si pe durata verii, multe familii de refugiati au optat pentru cursuri online, in loc sa se inscrie in scolile locale, deoarece sperau ca se vor putea intoarce acasa rapid.

„UNICEF va continua sa lucreze cu guvernul Ucrainei si cu autoritatile statelor gazda pentru a identifica solutii care sa vina in sprijinul copiilor din zonele de conflict si al celor stramutati din casele lor, astfel incat acestia sa-si poata continua educatia”, a adaugat Afshan Khan.

In Ucraina, UNICEF face apel la incetarea atacurilor asupra institutiilor de invatamant si a altor obiective civile, inclusiv a infrastructurii energetice de care depind copiii si familiile lor. De asemenea, facem apel catre sprijin sustinut pentru a asigura accesul copiilor la materiale educationale si rechizite, astfel incat copiii sa-si putea continua studiile si sa ramana in contact cu colegii si profesorii lor. Totodata facem apel la sprijin pentru planul de reconstructie al Ucrainei si la depunerea de eforturi pentru a reconstrui si reabilita scolile si gradinitele.

In statele care gazduiesc refugiati, UNICEF face apel pentru prioritizarea integrarii copiilor ucraineni refugiati in sistemele nationale de invatamant in toate ciclurile de invatamant, in special la nivel prescolar si primar, cu profesori calificati, materiale educationale si spatii disponibile pentru a le sustine invatarea in format fizic, dezvoltarea si bunastarea. Este important ca autoritatile competente sa identifice si sa depaseasca barierele administrative si de reglementare care blocheaza accesul copiilor la educatie formala in toate ciclurile de invatamant si sa ofere informatii clare si accesibile familiilor de refugiati. In situatiile in care accesul la sistemul de educatie nu poate fi asigurat imediat, UNICEF face apel la furnizarea unor modalitati multiple de invatare, in special pentru elevii de gimnaziu.

*Sursa foto: UNICEF

Adauga tu primul comentariu:

  • Numele tau
    *Camp obligatoriu
  • Scrie aici comentariul tau!
    (maxim 1000 caractere)
  • Introdu codul de securitate alaturat

    Nu înţeleg codul
    *Camp obligatoriu