characters characters

21/23 - Tiparitura – purtatoare de semnificaţii
Grupa mare    Limba si comunicare

17 decembrie 2013   
1. Leaga cuvantul oral de cuvantul scris, cu dificultate, daca legatura dintre cele doua nu este intermediata de imagine. (Exemplu: daca copilului i se arata in mod repetat un jeton pe care scrie cuvantul OU si se rosteste acest cuvant, el nu va retine cu usurinta cuvantul scris decat in masura in care cuvantul OU este asociat cu imaginea, adica folosirea unui jeton cu imaginea unui ou si cuvantul scris pe el.)


Ce poti face ca parinte

  • Retinerea si recunoasterea ulterioara a cuvintelor scrise se face la aceasta varsta in mod intuitiv, prin asociere cu imaginea sau obiectul concret pe care cuvantul il denumeste.
  • Daca copilul tau arata interes pentru citit si pentru cuvantul scris, intrebandu-te adeseori „Ce scrie aici?”, raspunde intotdeauna acestei curiozitati. Pe cartonase sau bucati de hartie scrie-i cuvinte scurte, simple (din sfera sa de activitate), pe care el apoi sa le ilustreze alaturi de cuvantul scris. Sau daca a realizat un desen, poti scrie deasupra elementelor din desen cuvantul care il denumeste. Il poti incuraja pe copilul tau sa le scrie si el prin copiere, dar doar daca isi doreste. Intotdeauna cand va jucati cu cuvintele scrise nu uita sa le insotesti de imaginea corespunzatoare. Asa le va retine mai usor.


2. Identifica, cu dificultate, care sunt sursele scrise din care poate obtine informatii pe o tema data. (Exemplu: daca trebuie sa caute informatii despre castele si cetati, va lua la intamplare cartile pe care le are in biblioteca).


Ce poti face ca parinte

  • Pentru ca experienta sa cu textul tiparit nu este foarte vasta, pentru ca gardul de analiza si sinteza a informatiilor este inca redus, pentru ca ne stapaneste pe deplin caracteristicile instrumentale ale limbajului scris si a diverselor tipuri de tiparituri, copilul tau nu stie de unde isi poate procura informatiile pe o tema data. El stie ca din carti se pot afla multe informatii, dar aspectul tematic al unei carti ramane pentru ele un amanunt mai greu de sesizat.
  • Il poti ajuta diversificandu-i experienta si contactul cu cartile. Daca este curios, lasa-l sa studieze diverse tipuri de carti: dictionare, manuale, enciclopedii, manuale cu instructiuni de folosire, chiar daca nu sunt carti adecvate varstei sale. Explica-i ce informatii furnizeaza fiecare si cum si cand le folosesc oamenii.

Adauga tu primul comentariu:

  • Numele tau
    *Camp obligatoriu
  • Scrie aici comentariul tau!
    (maxim 1000 caractere)
  • Introdu codul de securitate alaturat

    Nu înţeleg codul
    *Camp obligatoriu