characters characters

9/17 - Substantivul
Grupa mijlocie    Limba si comunicare

26 noiembrie 2013   
Intampina dificultati in folosirea substantivelor la plural. (Exemplu: dupa modelul de formare a pluralului: pom-pomi, clovn-clovni, formuleaza incorect pluralul lui om, spunand: om-omi. sau alte situatii asemanatoare: pruna-prune, aluna-alune, dar nu, luna-lune, ci, luna-luni.)

Este normal ca la aceasta varsta copilul tau sa intampine astfel de dificultati. Face parte din procesul firesc de asimilare a formelor gramaticale corecte specifice limbii romane. Pe masura ce copilul tau isi va dezvolta acel „simt” al limbii, el va sti, pur si simplu, ce forma de plural e corecta, care suna mai curat, mai romaneste. Participand activ (in calitate de vorbitor) sau pasiv (in calitate de ascultator), copilul isi va insusi aceste formulari, pe parcurs ce le va auzi folosite in contexte diferite.

Ce poti face ca parinte

  • Este important ca formele de singular si plural sa fie utilizate in cadrul propozitiilor/frazelor pentru a se intelege pe deplin sensul lor, pentru a fi asimilate nu doar ca structura gramaticala, ci si semantica (ca semnificatie).
  • Cand mergeti la plimbare, exersati permanent comunicarea orala corecta. Incurajeaza-l sa exprime in propozitii tot ceea ce vede: locuri, obiecte, persoane, actiuni noi.
  • Cand observi folosirea incorecta a substantivelor, reformuleaza propozitia rostita de el, accentuand prin tonalitate forma corecta. Fa acest lucru cu discretie, fara sa il critici sau sa accentuezi faptul ca a gresit.
  • Jocurile de rol („De-a doctorul”, „De-a magazinul”; „La teatru”, „In excursie”) sunt prilejuri excelente de a folosi substantivele in propozitii alcatuite corect din punct de vedere gramatical.

Adauga tu primul comentariu:

  • Numele tau
    *Camp obligatoriu
  • Scrie aici comentariul tau!
    (maxim 1000 caractere)
  • Introdu codul de securitate alaturat

    Nu înţeleg codul
    *Camp obligatoriu