characters characters

8/17 - Cuvantul si sunetul
Grupa mijlocie    Limba si comunicare

26 noiembrie 2013   
Intampina dificultati in identificarea sunetului cu care incepe cuvantul, avand tendinta sa preia vocala ce urmeaza dupa sunetul initial (Exemplu: spune ca tigru incepe cu sunetul ti, ca pat incepe cu sunetul pa sau ca iepure incepe cu ie).

Deoarece consoanele (b, p, t, r, v, etc) sunt sunete mai sonore decat vocalele si semivocalele (a, e, i, o, u), copilul tau alipeste sunetului puternic pe cel slab, simtind ca asa sunetul e mai complet. Poate si pentru ca, obisnuit deja cu desparirea in silabe, tendinta de a pronunta sunetele in grupuri mici ii fac mai dificila „misiunea” de a sesiza/auzi separat fiecare sunet in parte.

Ce poti face ca parinte

  • In timpul jocurilor cu sunete, fii un exmplu pentru el. Pronunta corect, sonor si clar atat consoanele, cat si vocalele/semivocalele.
  • Indeamna-l pe copil sa formeze cuvinte rimate (paronime), prin inlocuirea primului sunet din cuvant (Exemplu: coc, toc, joc, foc, loc sau mere, pere, sere, vere ). Specifica-i sunetul pe care trebuie sa-l puna la inceputul cuvantului si lasa-l sa modifice singur cuvantul. Astfel, va percepe diferentele fonetice dintre cuvinte (coc, toc, foc, joc) si va percepe separat sunetul initial (c, t, f, j).
  • Gaseste ocazii diverse de a va juca cu cuvintele si de a gasi sunetul cu care acestea incep. Numele jucariilor, al fructelor, al lucrurilor din preajma copilului pot fi un bun material de invatare.
  • Pe rand, tu si copilul, dati exemple de cuvinte care incep cu un sunet stabilit inital. Incepe tu prin a exemplifica cateva cuvinte, apoi indeamna-l si pe copil sa gaseasca un cuvant (Exemplu: cuvinte care incep cu P: peste, pat, papagal, pod, picior, etc.).

Adauga tu primul comentariu:

  • Numele tau
    *Camp obligatoriu
  • Scrie aici comentariul tau!
    (maxim 1000 caractere)
  • Introdu codul de securitate alaturat

    Nu înţeleg codul
    *Camp obligatoriu