characters characters

13/15 - Adunarea si scaderea cu 1 in limitele 1-5
Grupa mijlocie    Matematica

26 noiembrie 2013   
1. Copilul intampina dificultati in efectuarea operatiei de adunare si de scadere

Ce poti face ca parinte

  • Creeaza situatii concrete in care sa se aplice adunarea cu o unitate, de exemplu: copilul trebuie sa construiasca un bloc mai inalt cu un etaj decat cel construit de tine. In prima etapa copilul va numara etajele blocului construit de tine, va construi un bloc cu tot atatea etaje, apoi va mai adauga un etaj. Pune intrebari de genul: Cate etaje are blocul meu? Dar al tau? In acest fel se deduce rezultatul operatiei;
  • Pentru scadere, construieste o grupa cu un numar dat de obiecte, de exemplu, o grupa cu 5 iepurasi. Din grupa iepurasilor ia un obiect, spunandu-i copilului ca un iepuras a pleacat dupa morcovi. Roaga-l sa formuleze operaţia potrivita: 5 – 1= ? si sa precizeze rezultatul operatiei.

2. Dificultati in efectuarea operatiilor mentale


Ce poti face ca parinte

  • Copilul trebuie sa inteleaga semnificatia operatiei respective: la o grupa cu un anumit numar de elemente s-a mai adaugat sau s-a mai luat un element si s-a obtinut o noua grupa de elemente. Important este: cate au fost, cate au venit/ au plecat si cate sunt acum. Pentru aconstientiza semnificatiei simbolurilor:“ +” , “ - ” si “ = ” trebuie sa exersezi impreuna cu copilul tau, folosind exemple concrete. Poti utiliza mai intai obiecte concrete: jucarii, fructe, legume, obiecte de bucatarie etc.apoi jetoane cu reprezentari ale obiectelor si, incepand cu grupa mare, scrierea operatiei cu ajutorul jetoanelor cu cifre si simboluri.


3. Dificultati in utilizarea corecta a limbajul matematic adecvat operatiei   matematice de adunare sau scadere


Ce poti face ca parinte

  • A utiliza corect limbajul matematic nu presupune din partea copilului achizitia unor nume si concepte abstracte, ci folosirea in contexte adecvate a unui numar minim de cuvinte specifice: plus, minus,egal.Nu astepta aceasta performanta de la inceput. La primele operatii, copilul va verbaliza ceea ce a facut folosind cuvinte ca acestea: “a mai venit, am pus impreuna, a plecat, am mancat” etc., “si cu” in loc de plus, „fara” in loc de minus, „fac” in loc de egal.



Adauga tu primul comentariu:

  • Numele tau
    *Camp obligatoriu
  • Scrie aici comentariul tau!
    (maxim 1000 caractere)
  • Introdu codul de securitate alaturat

    Nu înţeleg codul
    *Camp obligatoriu