characters characters

10/17 - Adjectivul
Grupa mijlocie    Limba si comunicare

26 noiembrie 2013   
Intampina dificultati in realizarea acordului intre adjectiv si substantivul pe care acesta il detrmina, mai ales in cazul sustantivelor la plural. (Exemplu: daca la singular formeaza corect: apa adanca, la plural este tentat sa foloseasca ape adancein loc de ape adanci; sau in loc de fete cuminti spune fete cuminte).

Aceste dificultati si dezacorduri sunt firesti la aceasta varsta. Copilul tau este inca in procesul de asimilare a limbii romane, iar acordurile gramaticale se invata treptat, prin acumularea experientei verbale in mod practic, in procesul viu al comunicarii.

Ce poti face ca parinte

  • Incurajeaza-ti copilul sa se exprime in propozitii complete, sa utilizeze fraze descriptive, in care sa denumeasca insusirile/caracteristicile unor obiecte, fiinte, locuri, materiale. Intr-un cuvant, incurajeaza-l sa foloseasca cat mai multe adjective.
  • Corecteaza greselile gramaticale, dezacordurile, ori de cate ori le sesizezi la copilul tau. Reformuleaza corect, fara a insista prea mult pe acest aspect.
  • Adjectivele noi, intalnite intr-o poezie, poveste, o emisiune sau un film, se insusesc cel mai bine in procesul observarii directe a lucrurilor, fiintelor, aspectelor de viata. Aceste cuvinte noi (adjectivele) trebuie explicate imediat copilului, pe masura ce le utilizezi, atunci cand lecturezi, povestesti sau vorbesti. Poti sa le explici utilizand sinonime cunoscute de catre copil. Este important ca apoi, adjectivele noi sa fie folosite de catre copil si in alte propozitii formulate de el, pentru a dovedi ca le-a inteles sensul/semnificatia.

Adauga tu primul comentariu:

  • Numele tau
    *Camp obligatoriu
  • Scrie aici comentariul tau!
    (maxim 1000 caractere)
  • Introdu codul de securitate alaturat

    Nu înţeleg codul
    *Camp obligatoriu