characters characters

Cinci feluri in care poti fi o mama fericita

Propus de: SuntParinte.ro   |   23 aprilie 2019    |   369 vizualizări

Varsta: 6 - 11 ani, 11 - 15 ani, 15 - 18 ani, 18 ani +, 0 - 3 ani.

Cinci feluri in care poti fi o mama fericita
A fi mama este in acelasi timp un lucru minunat, dar si o provocare. Din marturisirile mamicilor de pretutindeni am putea spune ca nu exista o zi in care sa nu ai parte atat de zambete, cat si de nervi, frustrari, stres si oboseala.

Citeste si:

Obiceiurile mamelor fericite

Zece lucruri pe care nu le fac mamele fericite


Cum putem creste ponderea zambetelor si bucuriei si sa reducem stresul si oboseala?


Vedem mai intai care sunt atitudinile si convingerile care dau nastere la emotii negative in rolul
de mama. Iata cateva dintre acestea:

  • dorinta de a face fata competitiei dintre parinti
  • dorinta de a creste un copil perfect.
  • vinovatia legata de alegerile facute in relatia cu copilul
  • comparatiile frecvente cu alte mame sau alte femei
  • convingerea ca responsabilitatile casnice si cele legate de cresterea copilului trebuie sa revina doar mamei
  • dorinta de a proteja copilul de toate dificultatile, greselile sau esecurile posibile


Cand schimbam felul de a gandi, schimbam si felul in care ne simtim. Astfel, renuntand la obiceiuri sau idei precum cele de mai sus, putem face loc pentru bucuria de a fi mama. Iata cateva feluri in care poti sa faci acest lucru.

Organizeaza-ti programul astfel incat sa iti oferi si tie timp.

Nu poti sa ajungi la sala pentru ca nu ai destul timp? Amenajeaza-ti acasa un loc in care sa poti sa faci zilnic cel putin 20 de minute de exercitii fizice. Fie e vorba de yoga, abdomene sau intinderi, acorda-ti zi de zi putin timp pentru tine. Sportul te va ajuta sa te eliberezi de energia negativa, sa te "rupi" de realitate si sa te concentrezi numai asupra ta. Poate parea dificil sa strecori acest timp in programul zilnic, dar daca transformi miscarea fizica intr-un obicei, vei descoperi ca nu este atat de greu pe cat parea la inceput.

Redescopera-ti vocea interioara.

Invata sa identifici care sunt factorii care iti distrag atentia, care sunt activitatile la care apelezi atunci cand esti stresata sau cand vrei sa te calmezi. Deseori, folosim tehnologia pentru a ne relaxa (timpul petrecut pe retelele de socializare, de exemplu) sau gustarile pentru a ne ridica moralul sau nivelul de energie. Aceste strategii dau rezultat pe termen scurt, dar pe termen lung, duc la dependente si la acumularea problemelor pe care le evitam. Asadar, preferabil este ca, treptat, sa invatam sa ne identificam propriile stari emotionale, sa le lasam sa treaca si sa invatam din ele.

Descopera sau investeste timp in ceea ce iti place.

S-ar putea sa fie vorba de pictat, de gatit, de scris, de cantat sau de citit. Indiferent despre ce este vorba, aloca saptamanal timp lucrurilor care iti plac si care te fac sa te simti "tu".

Invata sa spui nu.

"Nu" te va ajuta sa iti pastrezi intacte regulile si limitele, iti va da mai mult timp pentru tine si pentru oamenii importanti din viata ta.

Invata sa te amuzi.

Cauta sa privesti cu umor micile obstacole inevitabile, gafele sau greselile minore. Spune glume, citeste bancuri, vizioneaza comedii. Din cand in cand, permite-ti sa nu te iei foarte in serios.

Adu-ti aminte ca timpul este pretios. Copiii cresc foarte repede, iar ca parinte ajungi la un moment dat sa realizezi ca ai perdut foarte multe concentrandu-te numai pe reguli, pe greseli, pe stresul termenelor limita si ale competitiei de a fi cel mai bun parinte.

*Sursa foto: Pixabay.com

Adauga tu primul comentariu:

  • Numele tau
    *Camp obligatoriu
  • Scrie aici comentariul tau!
    (maxim 1000 caractere)
  • Introdu codul de securitate alaturat

    Nu înţeleg codul
    *Camp obligatoriu

Citeste si alte articole din aceasta tema

Mai multe