characters characters

Unde le-a placut copiilor in vacanta: destinatii in afara tarii

Propus de: Mihaela Zaharia   |   13 septembrie 2013    |   2524 vizualizări

Varsta: 3 - 6 ani, 6 - 11 ani.

Continuam retrospectiva destinatiilor de vacanta preferate, de data aceasta vorbind despre destinatiile din afara tarii. Iata cateva locuri in care daca ajungi, ai sanse nu numai sa il faci pe cel mic fericit, dar sa te bucuri si tu de o experienta frumoasa, toate descrise din perspectiva unei mamici calatoare.

Disneyland Paris

Bineinteles, Disneyland. Hotarasem cu multi ani in urma ca atunci cand copiii vor avea 8 si respectiv 5 ani vom merge la Disney si asa am si facut, sarbatorind acolo ziua fetitei. Am luat cel mai lung abonament, cel de patru zile si tot nu a fost suficient. Ne-am dat incontinuu in tot ce am putut si tot nu am acoperit toate atractiile din parc.Ne-a placut foarte mult si noua, adultilor. Inutil sa mai spun cat de mult le-a placut copiilor. Ce nu ne-a incantat a fost mancarea, de tip fast-food, fara gust si foarte scumpa. Cand am plecat, ne-am spus ca a fost frumos, merita, dar e suficient ca am fost o data, nu vom mai reveni aici cand sunt multe alte lucruri de vazut pe lumea asta. In schimb, cu trecerea timpului, am inceput sa ducem dorul atmosferei de acolo si sa nu excludem posibilitatea de a reveni. Asa cum au facut si alti prieteni de-ai nostri cu copii care s-au dus de mai multe ori si pe care initial nu i-am inteles. Ce ne lipseste de acolo? Atmosfera de basm, de rupere de realitate, de zi intreaga fara stres, doar cu probleme de genul „Care e urmatoarea atractie in care vreti sa ne dam?” sau „Hai sa localizam unde suntem pe harta!”

Muzeul Aerului si Spatiului Paris

Pentru ca Disney a fost in principal destinatia pentru fetita noastra, pentru baiatel am cautat ceva conform cu interesele lui si am gasit Muzeul Aerului si Spatiului. E undeva mai departe,  pe la marginea Parisului, spre aeroportul Charles de Gaulle. Muzeul are afara 3 avioane de vizitat in interior, o racheta de privit, alte avioane in niste hangare si apoi sali cu avioane mai mici, elicoptere, sateliti, etc. si alte exponate pana la machete de toate felurile. Am stat aproape toata ziua acolo si nu ne-am plictisit. Baietelul nostru a fost impresionat de avioanele de razboi, iar fetita de avioanele mari de calatori unde incapeau si masini. Eu am fost impresionata de un filmulet despre debarcare in Normandia realizat in D Day (6 iunie 1944) care rula chiar intr-un avion Dakota (C-47) din care s-au parasutat. L-am revazut de vreo 4 ori cat am stat in hangarul respectiv si de fiecare data aveam pielea de gaina si lacrimi in ochi. Taticului i-a placut cel mai mult avionul Concorde. Cu alte cuvinte, a meritat pentru toti patru sa mergem acolo si daca am avea ocazia am mai merge in orice Muzeu al Aerului si Spatiului din lume.

Russalka

Prima data cand am fost la mare cu amandoi copiii, cel mic avand 8 luni si cea mare 3 ani, am ales printr-o recomandare satul de vacanta Russalka din Bulgaria. E prima statiune dupa vama la aproximativ 40 de kilometri. Masinile se lasa intr-o parcare mare la intrarea in sat, cazarea e la casute, sistemul e all inclusive, exista restaurant, bar, magazin de dulciuri, gradinita in limba germana pentru copiii peste 4 ani, spectacol seara, discoteca pentru copii inainte de spectacol, terenuri de tenis, de fotbal, piscina, jacuzzi, gimnastica in piscina si evident... plaja. Ne-a placut pentru ca totul era aproape, nu erau masini pe stradute, nu erau alte tentatii si totul a fost perfect pentru o familie cu copii mici. Astfel incat in urmatorul an ne-am dus tot acolo.

Medulin – Croatia

Ne-am hotarat sa mergem la mare in Croatia destul de tarziu asa ca a fost cam dificil sa gasim cazare intr-o statiune cu nisip. Majoritatea au plajele cu pietre, insa copiii mei nu vroiau deloc statiune cu pietre. Pana la urma am gasit o pensiune libera in statiuneea Medulin. Care avea si ea plaja cu pietre, dar si o plaja cu nisip. Plaja era destul de scurta, insa apa era mica pe o distanta foarte mare astfel incat copiii puteau sa intre mult in apa si sa fie in siguranta (atunci nu stiau sa inoate). Le-a placut atat de mult incat fetita mea a decretat ca atunci cand va fi si ea mama isi va aduce copiii la mare tot acolo! Ne-au placut mesele la terase, fructele de mare foarte ieftine, inghetata foarte buna, cainii de rasa foarte educati plimbati de stapanii lor pe faleza fructele de la tonete, pensiunea cu gradina unde am stat si excursia cu vaporul pana in Venetia.

Croaziera Croatia – Venetia

Ne-am cumparat excursia de o zi cu vaporul din Medulin in Venetia pe plaja. Am plecat dimineata pe la 6 cu autocarul in portul din orasul Pula de unde pleca vaporul spre Italia. Drumul a durat 3 ore. 3 ore in care am umblat cu copiii de-a lungul si de-a latul vaporului sa vedem tot ce se putea vedea inauntru si afara, chit ca afara batea vantul destul de puternic. Era prima data in viata lor cand mergeau cu vaporul, asadar entuziasmul si energia erau pe masura. Le-a placut si in Venetia: le-au placut canalele, gondolele si gondolierii, lasagna, plimbatul cu vaporasul printre canale (care a fost amendat pentru depasirea vitezei ) mastile, porumbeii care se asezau pe noi si... inghetata. Seara la intoarcere entuziasmul a fost detronat de oboseala, astfel incat cele trei ore le-au petrecut dormind pe banchete. Dar a meritat.

Viena

In Viena copiilor le-a placut cel mai mult gradina zoologica. Atat de mult ne-a impresionatincat am vizitat-o in mai multi ani la rand. Mai ales ca am prins si ateliere pentru copii in care au pictat sacose din material textil, au desenat sau au vizionat spectacole.
Un alt loc unde le-a placut mult a fost Casa Fluturilor. Desi in sera era foarte cald si umed, a vedea cum zboara fluturii atat de aproape de tine a meritat tot disconfortul de a te dezbraca pana la ultimul strat inauntru si a te imbraca iar cu tot ce aveai la tine, afara.
Frumos a fost si la Casa Muzicii, un muzeu dotat cu multe activitati interactive in afara de aceea de a asculta muzica.
Fetitei mele i-a placut si la Castelul Shonbrunn mai ales ca vazuse filmul Sissi inainte. Baietelul n-a intrat, ea si-a dorit sa revina.
Alte „atractii” care i-au incantat in Viena au fost cele... culinare: cel mai mare snitel si cea mai mare inghetata pe care nici n-au reusit sa o termine desi fireste, au fost doua mese separate in locuri diferite .

Grecia

O vacanta deosebita la mare am avut parte in insula greceasca Skiathos. Si nu datorita partii turistice a insulei unde  plaja era foarte aglomerata, , ci datorita partii nordice, muuult mai salbatice. Acolo am avut parte de o plaja retrasa la care se ajungea doar coborand pe o carare ingusta prin padure, de la strada de sus unde lasam masina, dar care era totusi amenajata cu umbrelute, sezlonguri si o taverna. Acolo am avut parte de zile in care noi patru si cealalta familie-prietena cu doi copii eram singurii vizitatori ai golfuletului. La taverna se manca ce se pescuia in mare in timpul zilei, iar restul aprovizionarii se face pe magar ce cobora baxuri de apa, bere si suc pe cararea de pe drumul asfaltat. Pentru urgente (inclusiv medicale) exista o barca cu motor – fiind cel mai rapid mijloc de a ajunge intr-o zona „civilizata”. Insa noua numai civilizatia nu ne lipsea, asa ca ne-am bucurat din plin de „salbaticie”.

Mihaela Zaharia
Sunt psiholog de 14 ani, trainer de 10 ani si mamica de 9 ani pentru fetita mea, eleva in clasa a III-a si de 7 ani pentru baietelul meu, elev in clasa intai.
Lucrez in principal cu parinti in cadrul firmei de training si coaching, Mind Master si imi place sa scriu pentru SuntParinte.ro.

Comentează:

• Numele tau
    *Camp obligatoriu
  • Scrie aici comentariul tau!
    (maxim 1000 caractere)
  • Introdu codul de securitate alaturat

Nu înţeleg codul
    *Camp obligatoriu
  • Utilizator Anonim
    Alexa    30.10.2013 - 11:45
    eu vara aceasta am apelat la o tabara internationala in anglia unde fetita mea pe langa locurile vizitate a putut interactiona cu copii de varsta ei dar de alte nationalitati. tabara la Ascot a fost super, activitatile si vizitele adaptate pt varsta ei, insotitoarea de grup a fost foarte grijulie, iar Ioana a avut o vacanta de vis. abia asteptam vara viitoare sa repetam experienta :)
    emily    13.09.2013 - 09:48
    O alta idee frumoasa este o lista cu destinatii pe care copiii isi doresc sa le viziteze in viitor. Deoarece cu siguranta vor avea multe locuri pe care isi doresc sa le viziteze, va fi un bun exercitiu de luare a deciziilor si de prioritizare, realizat impreuna cu parintii.

Citeste si alte articole din aceasta tema