characters characters

Temele pentru acasa – in ce conditii se dovedesc ineficiente pentru elevi

(interviu Delia Lungu – psiholog si specialist Intuitext in educatie)

21 februarie 2019    |   2405 vizualizări

Varsta: 6 - 11 ani, 11 - 15 ani.

temele pentru acasa ineficiente
Unul dintre cele mai dezbatute subiecte de discutie atunci cand vine vorba de educatie o reprezinta temele pentru acasa. Cat sunt de utile? Care e numarul optim de ore pe care un elev ar trebui sa-l petreaca efectuand temele? In ce conditii temele pot deveni mai mult ineficiente decat utile pentru copii?

In acest context, am invitat-o pe Delia Lungu, psiholog si specialist Intuitext in educatie sa ne raspunda la o serie de intrebari despre temele pentru acasa si eficienta lor pentru un bun parcurs educational pentru elevi.

Delia, la un moment dat s-a discutat despre faptul ca, pana la liceu, temele ar trebui sa dureze cel mult doua ore. Care crezi ca ar fi intervalul de timp corect, sanatos si eficient pe care copiii ar trebui sa-l dedice temelor, dupa un program destul de incarcat deja de la scoala?

Studiile de psihologie educationala ne arata ca timpul sanatos alocat temelor de casa in fiecare zi pentru copil este in functie de varsta lui. Marea lor majoritate au ajuns la un consens si au formulat o „regula“, regula celor 10 minute: clasa I - 10 minute, clasa a II-a 20 minute, gimnaziu intre 50 si 80 minute.

Ramane de vazut cum aceste recomandari pot fi aplicate efectiv in sistemul educational romanesc din prezent, deoarece sunt multe alte aspecte de luat in considerare: de exemplu, incarcarea programei, asteptarile parintilor si ale profesorilor, cat de atractiva este lectia predata de cadrul didactic, cat din lectia predata la scoala este retinuta de elev inca din clasa etc.

De asemenea, e important de avut in vedere si cat de atent este copilul in perioada in care-si face temele. Multi parinti spun ca ai lor copii stau la birou cu temele in fata ore in sir, dar cea mai mare parte din timp, atentia lor este in alta parte.

De aceea, ideal este sa se gaseasca solutii astfel incat copilul sa-si poata pastra mai mult timp atentia pe ce are de facut. Pentru asta e nevoie de un climat pozitiv creat la scoala de catre cadrele didactice, dar si acasa de catre parinti, astfel incat copilul sa poata invata din placere.

Citeste continuarea articolului.

Adauga tu primul comentariu:

  • Numele tau
    *Camp obligatoriu
  • Scrie aici comentariul tau!
    (maxim 1000 caractere)
  • Introdu codul de securitate alaturat

    Nu înţeleg codul
    *Camp obligatoriu

Citeste si alte articole din aceasta tema

Mai multe