characters characters

Studiu Salvati Copiii. Ce cred elevii romani despre educatia online si efectele izolarii

22 iulie 2020    |   602 vizualizări

Varsta: 6 - 11 ani, 11 - 15 ani, 15 - 18 ani.

Salvati Copiii a lansat ieri un raport despre efectele pandemiei asupra copiilor din Romania si opinia lor despre cum s-a desfasurat educatia online. La sondaj au participat 4792 de copii, elevi in clasele primare, gimnaziale si liceale, care au raspuns la intrebari privind felul in care pandemia Covid-19 le-a afectat familia si viata de zi cu zi, dar si felul in care au invatat prin intermediul cursurilor online.

Iata mai jos cateva dintre concluziile raportului.

10,6% dintre copii au raspuns ca unul sau mai multi adulti din familie este/sunt someri ca urmare a pandemiei Covid 19, iar 8,8% dintre ei au declarat ca trebuie sa amane ratele la banca sau facturile curente. Aproape 24% dintre dintre copii spun ca familia lor este afectata de unul sau mai multi factori de vulnerabilitate.

Salvati Copiii


Educatia online

72,8% dintre copiii participanti la sondaj au declarat ca au participat la lectii online la toate materiile, 21,5% la unele materii, 41,1% foarte rar si 1,6% au raspuns ca nu au participat deloc la lectiile online. Cel mai frecvent folosit dispozitiv pentru invatarea online a fost telefonul mobil (72%), urmat de computer (42,3%) si tableta (5,1%).
Salvati Copiii


Intrebati despre felul in care au decurs intalnirile online cu profesorii, 13,1% dintre copii au spus ca ar fi vrut sa vorbeasca mai mult cu acestia si sa primeasca ajutor pentru a trece mai bine peste starea de urgenta, 36,8% au declarat ca au fost multumiti de discutiile cu profesorii si de ajutorul primit de la ei, 30,6% spun ca au fost foarte multumiti de comunicarea cu ei si de sfaturile utile primite.
Salvati Copiii


In ceea ce priveste temele pentru acasa, pentru 40,8% dintre copii, acestea au ramas la fel. Pentru 36,6% dintre copiii participanti, temele au fost mai grele in educatia online, iar pentru 16,9% au fost mai simple sau le-au luat mai putin timp. 2,2% dintre copii au declarat ca au fost foarte grele si nu au putut sa le faca, iar !% dintre copii nu au primit teme.
Intrebati ce fel de ajutor ar fi vrut sa primeasca in aceasta perioada, cei mai multi copii nu au stiut sa raspunsa (33,3%), 23,7% au raspuns "mai multa intelegere si mai mult sprijin ca sa trec cu bine peste aceasta perioada", 19,1%: "mai mult ajutor din partea profesorilor", 13,4% "mai mult ajutor pentru a gasi si folosi lectiile si temele de pe website-uri" si 5,1% dintre copii ar fi vrut sa primeasca mai mult ajutor din partea parintilor.
salvati copiii


Impactul emotional al pandemiei asupra copiilor


In ceea ce priveste impactul emotional al pandemiei asupra copiilor, plictiseala este cea mai frecventa stare emotionala negativa, urmata de oboseala, tristete si furie. In randul adolescentilor sunt mai frecvente singuratatea, furia si tristetea. Pe de alta parte, 53,4% dintre copiii participanti la studiu au declarat ca s-au simtit in siguranta foarte des, 37,5% au declarat ca s-au simtit linistiti si 35,5% au fost veseli in ultima luna.
salvati copiii


Timpul petrecut in fata ecranelor

Cum era de asteptat, copiii au petrecut mult timp in fata ecranelor de la suspendarea cursurilor. Cele mai frecvente trei activitati ale copiilor au fost: jocurile pe calculator sau tableta, uitatul la televizor si timp petrecut pe retelele de socializare. 36,3% dintre copii declara ca petrec aproximativ 3-4 ore pe internet in fiecare zi.
salvati copiii


Intrebati ce mesaje ar vrea sa transmita mai departe, copiii au raspuns:.

„Le-as spune ca unii copii nu pot invata bine fara sprijinul profesorilor.” 

„Trebuie sa asigurati elevilor toate conditiile de siguranta pentru ca, in septembrie, elevii nu trebuie sa mai invete on-line, ci in scolile normale.”

„Imi pare rau ca multi oameni nu inteleg ca, pentru copii, lipsa unui orar scolar fix, lipsa monitorizarii corespunzatoare, lipsa unui suport adecvat psihologic, lipsa unor informatii clare pentru pregatirea pentru examenele nationale si nu numai sunt niste greutati, peste care nu fiecare poate trece. Odata ce profesorii nu au fost monitorizati corespunzator si nu si-au indeplinit corect obligatiile (si nu e vina lor) cum puteti cere de la niste copii sa munceasca la fel de mult ca intr-o situatie obisnuita sau sa fie la fel de atenti, la fel de pregatiti? Încercati sa intelegeti si perspectiva elevilor, si nu doar a banilor, politicii, invidiei si a altor lucruri care nu au legatura cu invatamantul si cu atat mai mult cu un copil.”

„Aceasta pandemie are un impact emotional asupra noastra, izolarea de prieteni, colegi, rude, fiind destul de greu de suportat. Scoala on-line trebuie sa fie adaptata situatiei date, programa scolara trebuie adaptata sistemului de predare / invatare on-line.”

Citeste raportul complet aici.

Adauga tu primul comentariu:

  • Numele tau
    *Camp obligatoriu
  • Scrie aici comentariul tau!
    (maxim 1000 caractere)
  • Introdu codul de securitate alaturat

    Nu înţeleg codul
    *Camp obligatoriu