characters characters

Societatea civila cere introducerea lui Shakespeare in programele scolare

10 noiembrie 2009    |   517 vizualizări
 

Raport Scoala romaneasca se adreseaza doar elitelor, manualele insiruie zeci de pagini de formule, fara explicatii


Programe "aerisite", astfel incat sa contina cunostinte cu un grad mai scazut de complexitate decat in prezent, bacalaureat transformat intr-o testare cu subiecte aleatorii pentru fiecare candidat in parte, curricula gandita in asa fel incat elevii sa inteleaga ceea ce li se preda la clasa, programe scolare care sa prevada diverse scari de prezentare in functie de aptitudinile si interesul elevilor. Acestea sunt principalele recomandari ce reies dintr-un raport pe care Societatea Academica Romana (SAR) l-a inaintat Ministerului Educatiei. Concluziile la care au ajuns expertii, printre care se numara presedintele Academiei Romane, Ionel Haiduc, si presedintele Societatii Romane de Fizica, Nicolae Zamfir, sunt ca scoala trebuie sa asigure pregatirea de cultura generala pentru fiecare disciplina, precum si faptul ca, in cazul stiintelor, accentul trebuie pus pe pregatirea practica.


"Noi avem un sistem de invatamant pentru genii"


Mai mult, spune Sorin Ionita, directorul de cercetare al SAR, schimbarile ar trebui sa permita si regandirea continutului predarii: "Noi avem un sistem de invatamant pentru genii. Poate o fi bun pentru cei 3-5% cu inzestrari speciale, dar un sistem care functioneaza din bani publici trebuie sa se adreseze cetateanului mediu. Rezultatul sistemului actual este analfabetismul functional. Avem tineri care stiu sa citeasca si sa socoteasca, dar nu stiu sa completeze un formular. Ar trebui sa fim putin mai cosmopoliti. Sa introducem ceva mai multa literatura universitara clasica: mai taiem Slavici, mai bagam Shakespeare". In caz contrar, cred expertii consultati de SAR, invatamantul nu va iesi prea curand din mediocritate.


"Manualele nu folosesc la nimic. Am parcurs un manual de fizica si nu am priceput nimic. In patru pagini erau doar insiruiri de formule fara nici o explicatie. Cei care fac manualele nu se gandesc la elevi. Sunt oameni care nu au predat nici macar o ora in viata lor", a precizat Nicolae Zamfir. Desi expertii sunt de parere ca noua legislatie aduce beneficii sistemului, acestia atrag atentia ca Legea Educatiei Nationale nu specifica detaliile modului in care ar urma sa fie formate competentele elevilor. Astfel, in viziunea acestora, Educatia din Romania trebuie sa se transforme radical, iar scoala sa imparta responsabilitatea cu familia si comunitatea locala.


Sursa: www.gandul.info

Adauga tu primul comentariu:

  • Numele tau
    *Camp obligatoriu
  • Scrie aici comentariul tau!
    (maxim 1000 caractere)
  • Introdu codul de securitate alaturat

    Nu înţeleg codul
    *Camp obligatoriu