characters characters

Proiectul Legii educatiei introduce un nou tip de evaluare a elevilor

17 martie 2010    |   394 vizualizări
 

Proiectul legii educatiei introduce un nou tip de evaluare a elevilor, numit "portofoliu educational", care va reprezenta o carte de identitate educationala, cuprinzand totalitatea diplomelor, certificatelor sau a altor inscrisuri obtinute de scolari.

 

Potrivit proiectului Legii educatiei, evaluarea elevilor a fost gandita si ca un proces remedial, nu doar constatator al unei stari de fapt.
"Acest nou tip de evaluare se realizeaza printr-un instrument nou creat, numit portofoliu educational. Acesta cuprinde totalitatea diplomelor, certificatelor sau a altor inscrisuri obtinute in urma evaluarii competentelor dobandite in contexte de invatare formale, non-formale si informale. Portofoliul educational va reprezenta elementul central al evaluarii invatarii. Utilizarea portofoliului educational va incepe cu clasa pregatitoare si va reprezenta cartea de identitate educationala a cetateanului", potrivit proiectului Legii educatiei.


Totodata, evaluarea elevilor se va realiza prin testari in clasele a II-a, a IV-a si a VI-a, iar in functie de rezultatele obtinute de scolari, profesorii vor avea obligativitatea sa dezvolte planuri individuale de invatare, atat pentru cei cu rezultate slabe, cat si pentru cei cu performante.


Evaluarea finala va fi organziata la clasa a IX-a si va consta intr-o testare nationala trans-curriculara, cu intrebari din disciplinele comune unei arii (spre exemplu intrebari din matematica, fizica, chimie, biologie), doua probe scrise de evaluare a competentelor de comunicare in limba materna si intr-o limba de circulatie internationala, plus evaluarea competentelor la matematica si stiinte, precum si o proba practica, prin care vor fi evaluate competentele de utilizare a calculatorului.


Potrivit proiectului de lege, liceul devine o etapa intermediara spre trecerea la facultate, care ofera aprofundarea cunostintelor generale, in cazul liceului teoretic de trei ani, dar si obtinerea unei calificari profesionale.


Invatamantul profesional, liceal si cel postliceal vor dobandi astfel o importanta deosebita pentru obtinerea unei calificari profesionale. Invatamantul liceal teoretic va oferi absolventilor, pe langa diploma de bacalaureat, si posibilitatea obtinerii unor certificate de competente (digitale, de comunicare), ce vor putea fi foosite in portofoliul educationale pentru educatia permanenta, dar si la accesul in invatamantul superior, se mai arata in proiect.


Absolventii invatamantului liceal profesional vor obtine, pe langa diploma de bacalaureat, si certificatul de calificare intr-o profesie, care le da dreptul insertiei pe piata muncii, dar si portofoliul educational.


Invatamantul obligatoriu va fi de zece ani, incepand cu clasa pregatitoare si terminand cu clasa a IX-a. Potrivit proiectului, trecerea clasei a IX-a de la liceu la gimnaziu va duce la scaderea abandonului scolar. In plus, finalizarea invatamantului obligatoriu la 16 ani, varsta legala de munca, va permite absolventilor sa poata urma stagii de ucenicie sau alte forme de pregatire profesionala in cazul in care nu mai doresc sa faca liceul.



Articol complet: www.mediafax.ro

 

Ce parere ai despre aceasta propunere? Consideri ca este o metoda mai potrivita de evaluare a elevilor?

 

Adauga tu primul comentariu:

  • Numele tau
    *Camp obligatoriu
  • Scrie aici comentariul tau!
    (maxim 1000 caractere)
  • Introdu codul de securitate alaturat

    Nu înţeleg codul
    *Camp obligatoriu