characters characters

Parintii cu statut socioeconomic si venit mai scazut au copii mai slab pregatiti educational

08 ianuarie 2015    |   1292 vizualizări

Varsta: 6 - 11 ani.

copil citind
Nivelul de educatie al parintilor si statutul socioeconomic al familiei contribuie fundamental la dezvoltarea abilitatilor verbale si decizionale in cazul copiilor. Cercetatorii au aplicat unui numar de 19 000 de copii din Marea Britanie o serie de teste pentru a evalua abilitatile verbale si cognitive (implicate in procesul gandirii) la 9 luni, la varsta de 3 ani, 5, 7 si 11 ani.

Rezultatele studiului realizat pe copiii nascuti intre ani 2000 si 2002 arata ca nivelul de pregatire educationala al parintilor si venitul familiei este asociat cu capacitatile verbale ale copiilor la varsta de 11 ani. Cu alte cuvinte, cu cat parintii sunt mai slab pregatiti educational si au mai putine resurse financiare pentru a investi in educatia copiilor, cu atat copiii lor vor necesita mai multa atentie si pregatire pentru a ajunge la nivelul abilitatilor verbale si cognitive al copiilor din familii cu venituri mai mari.

In plus, copiii care provin din familii instarite au obtinut rezultate mai bune la teste care presupuneau luarea de decizii si au stiut sa masoare mai bine riscul deciziei luate intr-o sarcina. Acestia dezvolta strategii mai bune de gandire, fac mai putine greseli si au raspunsuri mai rapide la testele de memorie spatiala.

Cercetatorii sustin ca rezultatele nu indica nevoia mobilitatii sociale (mutarea dintr-un oras mai sarac in altul mai instarit), ci egalitate si sanse similare pentru copii, prin reforme in invatamant care sa puna accentul pe implicarea activa a tuturor copiilor in procesul invatarii.

Sursa: TheConversation.com


*Sursa foto: https://www.flickr.com/photos/chr1sp/15716310461


Adauga tu primul comentariu:

  • Numele tau
    *Camp obligatoriu
  • Scrie aici comentariul tau!
    (maxim 1000 caractere)
  • Introdu codul de securitate alaturat

    Nu înţeleg codul
    *Camp obligatoriu