characters characters

Olimpicii despre Legea Educatiei: Evaluarile dese sunt benefice, dar materia scolara este prea "subtire"

26 martie 2010    |   435 vizualizări


"Ar trebui sa se decida asupra unui tip de sistem, pentru ca pana la urma poate sa apara o anumita confuzie atat in randul elevilor, cat si al profesorilor. Pana acum am avut ministrul si sistemul. Un elev care intra in clasa I ar trebui sa stie pana in clasa a XII-a toate etapele pe care le are de parcurs. Asta ar fi cea mai importanta sugestie pe care as face-o Ministerului Educatiei", a declarat pentru REALITATEA.NET Alberto Manca, olimpic la astronomie.


Evaluarile dese sunt binevenite, un stimulent pentru a invata mai mult

Potrivit noului proiect al Educatiei Nationale, elevii vor fi evaluati de sase ori pana la finalul clasei a XII-a.  Iar daca pentru unii elevi aceste evaluari pot fi un motiv de stres in plus, altii cred ca acesta este un lucru bun, care poate sa uniformizeze actul de invatare si testare. "Este o uniformizare, astfel notele pot sa difere de la mediul rural la mediul urban si atunci, chiar daca este acelasi sistem educational, o nota de 10 la oras nu o sa fie egala cu una de la sat", mai spune Alberto.


Evaluarile nu trebuie privite insa doar ca un stres in plus pentru elevi, ci mai degraba ca un stimulent.

"In felul asta, elevii pot fi stimulati sa invete mai mult si nu doar in clasa a VIII-a si a XII-a", a precizat Serban Ilca, olimpic la chimie.
Portofoliul educational este benefic doar daca este intocmit corect


"Portofoliul este bun, insa atata timp cat acesta se va face corect si nu va interveni subiectivismul la evaluarea unui dosar. Daca va fi folosit asa cum trebuie, ar putea sa tina sub control numarul elevilor care vin cu note mari din mediul rural", a mai spus olimpicul.
Serban ia in calcul si posibilitatea ca portofoliul sa nu fie facut corect, "dar asta se va vedea la examenul de admitere. Daca elevul va lua o nota mica si au un portofoliu bine facut, profesorii isi vor putea da seama ca ceva este in neregula".


Cat priveste ponderea de 70% pe care  portofoliul o va avea la admiterea la liceu, Alberto considera ca este prea mare, "pentru ca este vorba de scoala si atunci activitatile extrascolare, chiar daca sunt importante, ar trebui sa nu influenteze atat de mult nota de admitere". De asemenea, Serban Ilca crede ca procentul atat de mare "nu s-ar justifica, pentru ca ar fi momentul prezent raportat la trecut".


''Materia scolara nu mai trebuie redusa, este deja destul de subtire''

Elevii resping total ideea introducerii clasei a IX-a la gimnaziu.
"Cred ca fiecare an este destul de important. Cum este materia structurata acum, clasa a IX-a este un an de acomodare, in care noi cel putin a trebuit sa reluam materia din gimnaziu, pentru ca nu o stiam aproape deloc", a spus Catalina Cumpanasoiu, olimpica la biologie.


De aceeasi parere este si Serban Ilca. "Invatamantul obligatoriu de noua clase inseamna prea mult. Ar trebui schimbata toata materia si va fi destul de greu. In schimb, s-ar putea scoate cateva materii care nu au o asa mare intrebuintare si s-ar putea face mai multe ore de educatie fizica. Asta ar fi cel mai bun lucru care s-ar putea face".


Alberto Manca, olimpic la astronomie, nu este de acord cu reducerea numarului de ore pe saptamana, pentru ca, spune el, asta inseamna reducerea materiei, in conditiile in care ea a fost deja subtiata. "Peste 30 de ore pe saptamana nu este atat de solicitant, chiar si pentru mine care ma pregatesc pentru olimpiade si concursuri. In liceu cred ca putem face cate putin din toate si apoi sa ne specializam la facultate", considera el.


Proiectul Legii Educatiei se afla zilele acestea in dezbatere publica. Mai mult, in perioada 25 - 31 martie, Ministerul Educatiei organizeaza sase dezbateri de lucru cu partenerii sociali pe tema noii legi a invatamantului.


Articol integral: www.realitatea.net

 

Adauga tu primul comentariu:

  • Numele tau
    *Camp obligatoriu
  • Scrie aici comentariul tau!
    (maxim 1000 caractere)
  • Introdu codul de securitate alaturat

    Nu înţeleg codul
    *Camp obligatoriu