characters characters

Elevii de gimnaziu citesc o ora pe saptamana si stau 20 de ore la computer sau TV.

04 noiembrie 2009    |   583 vizualizări
Elevii de gimnaziu din Romania petrec o ora pe saptamana citind, fata de 20 de ore in fata computerului si televizorului. Acestea sunt rezultatele unui studiu prezentat marti de Centrul Educatia 2000+ si UNICEF.
Elevii de gimnaziu din Romania petrec o ora pe saptamana citind, fata de 20 de ore in fata computerului si televizorului, potrivit unor informatii furnizate de parinti pentru studiul "Scoala asa cum este", prezentat marti de Centrul Educatia 2000+ si UNICEF, potrivit NewsIN.

Majoritatea parintilor intervievati (66,4%) considera scoala ca fiind cel mai important factor care ar putea asigura succesul in viata, insa modul in care se face educatia copiilor in institutiile romanesti este dezamagitor pentru cei mai multi dintre ei. Cele mai multe probleme monitorizate de parinti sunt legate de programa scolara, considerata prea incarcata, manualele neatractive si profesorii destul de slab pregatiti.

Daca programa este foarte incarcata, elevii de gimnaziu petrecand, cel mai frecvent, pana la 50 de ore pe saptamana la cursuri si la pregatirea lectiilor, pentru citit ei aloca, in cele mai multe cazuri, o ora pe saptamana.

Cei mai multi parinti spun ca activitatile care le ocupa cel mai mult timp copiilor sunt televizorul, computerul si intalnirile cu prietenii, cate 10 ore pe saptamana pentru fiecare. "Scoala ar trebui sa ii tina pe copii ocupati, departe de calculator. Noi faceam lucru manual la scoala" si "Ar trebui sa faca mai multe activitati extracurriculare" sunt doua dintre opiniile parintilor. Ei atrag atentia ca, in timp ce activitatile extracurriculare lipsesc, programa scolara este plina de cursuri si informatii inutile. "La ce le trebuie copiilor nostri trigonometrie, notiuni de urbanism si rezistenta materialelor?", mai spun parintii.

Indiferent de ceea ce copii lor trebuie sa invete la scoala, 82% dintre parinti cad de acord asupra faptului ca rezultatele, bune sau proaste, ale elevilor se datoreaza profesorilor. In opinia a 79% dintre respondenti profesorii sunt persoane dedicate profesiei lor, de altfel, este generala tendinta parintilor intervievati de a considera cariera de profesor ca neafectata de interese financiare.
In ceea ce priveste caracterizarea acestora, insa, opiniile parintilor sunt la extreme. "Au foarte multa rabdare, la ce salarii au si la cum sunt priviti in societate in general", "sunt facuti pentru meseria asta", "unii sunt trup si suflet pentru scoala", spun unii dintre parinti. "Sunt indiferenti, agresivi chiar", "sa fie copilul cat mai prost la clasa ca sa vina parintele cu el la pregatire", spun alti parinti, care cred chiar ca profesorii nu ar face fata altor meserii de pe piata muncii.

Majoritatea criticilor parintilor se indreapta spre cadrele didactice tinere. Cei mai multi parinti cred ca profesorii mai in varsta sunt mai bine pregatiti decat cei mai tineri, care, din diferite motive, nu ar urma cu seriozitate cariera didactica.

Daca, in privinta scolii in care invata copiii lor, parintii sunt cat de cat multumiti, sistemul este profund criticat, un sistem in care nivelul de educatie al tutorilor si veniturile lor influenteaza vizibil rezultatele scolare ale elevilor. De altfel, potrivit aceluiasi studiu, peste 60% dintre copiii provenind din familii cu venituri peste medie au rezultate foarte bune la scoala, fata de numai 32% dintre cei care cresc in gospodarii cu venituri ce acopera strictul necesar.

La cercetarea care a avut loc in vara acestui an au participat 392 de parinti din Bucuresti si din judetele Mures, Prahova, Dambovita si Giurgiu, atat din mediu rural, cat si din mediul urban.

Sursa: www.realitatea.net

Adauga tu primul comentariu:

  • Numele tau
    *Camp obligatoriu
  • Scrie aici comentariul tau!
    (maxim 1000 caractere)
  • Introdu codul de securitate alaturat

    Nu înţeleg codul
    *Camp obligatoriu