characters characters

Efectul celor 13 ani de reforma in educatie: Elevi bulversati, slab pregatiti, fara cultura generala

24 martie 2010    |   409 vizualizări

Schimbarile aduse in educatie de fiecare ministru care s-a perindat pe la minister, in ultimii ani, isi iau acum ''tributul''. Calitatea studentilor care se inscriu la facultate scade de la an la an, se plang rectorii romani.  De vina sunt tocmai modificarile din sistem, prea multe si prea des aplicate. Astfel, schimbarile care erau menite sa creasca calitatea invatamantului nu au facut altceva decat sa o scada.

Andrei Marga, Ecaterina Andronescu, Mircea Miclea, Alexandru Athanasiu, Mihail Hardau si Cristian Adomnitei. Fiecare si-a asumat misiunea de a salva educatia romaneasca, aducand noi schimbari in sistem. Cobaii lor: elevii. Dupa 13 ani de schimbari, efectele au inceput sa se vada si nu sunt deloc bune.

"E limpede ca in ultima vreme este o pregatire mai slaba. Cred ca nimeni nu pune la indoiala acest lucru", a declarat Paul Dobrescu, rectorul Scolii Nationale de Studii Politice si Administrative (SNSPA).

''Problema este sa se inteleaga, in toate planurile, ce este cu tendinta aceasta, pentru a nu da vina unii pe altii. Noi, cei din invatamantul superior, spunem ca invatamantul mediu ne pregateste generatii din ce in ce mai slabe, acestia spun ca invatamantul gimnazial este de vina, si tot asa",  a adaugat Dobrescu.

Fiecare ministru care s-a aflat la conducerea Educatiei a contribuit si mai mult la bulversarea elevilor
Cauzele scaderii pregatirii elevilor si studentilor? Sunt multiple. Iar una din cauzele fundamentale este pregatirea slaba profesorilor si mai ales motivatia acestora,  potrivit rectorilor. Atat nivelul de cunostinte acumulate de elevi, cat si continutul actului didactic au scazut in ultima vreme, sustin rectorii. Iar la acest lucru au contribuit si modificarile legislative din educatie.

"Numai tezele si bacalaureatul, au fost schimbate de nenumarate ori. Iar aceste modificari nu au fost anuntate din timp, astfel incat elevii sa se poata pregati", a declarat Vasile Isan, rectorul Universitatii "Al. I. Cuza" din Iasi.

Pe langa legislatia schimbata de la o clasa politica la alta si societatea contribuie la acest fenomen, sustin mai multi rectori.
"Scoala este doar o componenta a formarii elevilor. Tentatiile societatii, viata sociala, mass-media, modelele pe care tinerii si le aleg din societate, faptul ca se promoveaza cum ca totul se poate obtine foarte usor, toate acestea contribuie la slaba pregatire a acestora", sustine Vasile Isan.

Dupa 12 ani de scoala, elevii nu raman nici macar cu o cultura generala solida
Ceea ce este ingrijorator, sustin profesorii, este ca generatiile din ziua de azi sunt mai putin pregatite in ceea ce facea faima invatamantului romanesc, in pregatirea generala. ''Mai ales ca invatamantul formeaza si cetateni, oameni cu un anumit orizont, nu numai specialisti intr-un domeniu'', sustine rectorul SNSPA, Paul Dobrescu.

Solutiile la aceste probleme trebuie gandite in concordonata cu cerintele si realitatile societatii actuale. Iar in acest sens, ar trebui sa se incerce sa fie "o pondere mai mare de lucrari practice, in raport cu continutul teoretic. Acesta este cel mai bun trend pe care am putea sa-l facem pentru invatamant. Dar acest lucru nu se poate face de azi pe maine, pentru ca profesorii trebuie sa fie la randul lor mai bine ancorati in viata practica'',  a declarat Ion Gheorghe Rosca, rectorul Academiei de Studii Economice din Bucuresti (ASE).
 
Articol complet: www.realitatea.net 
 
Ca parinte sau cadru didactic, esti de acord cu concluziile acestui articol? Care sunt schimbarile pozitive in educatie si care au fost cele care au influentat negativ calitatea invatamantului romanesc?

Adauga tu primul comentariu:

  • Numele tau
    *Camp obligatoriu
  • Scrie aici comentariul tau!
    (maxim 1000 caractere)
  • Introdu codul de securitate alaturat

    Nu înţeleg codul
    *Camp obligatoriu