characters characters

Copiii cu ADD/ADHD, izolati la scoala

25 martie 2010    |   812 vizualizări

Tot mai multi copii si parinti se plang de metodele de la gradinita si scoala. „Doamna ma lasa mereu la calculator pentru ca ceilalti copii nu vor sa se joace cu mine. Andrei mi-a zis ca nu-i da mama lui voie sa se joa¬ce cu mine", spune Horia, un baietel de 5 ani.


Copii diagnosticati cu ADD/ADHD (tulburare de hiperactivitate si/sau deficit de atentie), integrati in gradinite si scoli de masa, sunt pe punctul de a fi exclusi din respectivele unitati de invatamant.


La randul sau, mama acestuia continua si subliniaza: „Ori de cate ori merg la gradinita, educatoarea imi spune cat de problematic este Horia. Ceilalti parinti fac presiuni asupra noastra pentru a retrage copilul. Ameninta ca nu isi vor mai aduce copiii la gradinita daca copilul meu nu este mutat din grupa. Conducerea gradinitei nu ne sprijina. Mi se spune tot timpul sa aduc de acasa jucarii si carti de colorat pentru Horia. Nu i se da voie sa se joace cu jucariile gradinitei sau sa coloreze fisele de la gradinita pentru ca le strica".


Parintii, presati sa isi mute copiii la alta unitate scolara

Astfel de marturii nu sunt singulare, ci cu sutele. Presati de conducere, unii parinti si-au mutat copiii si de cate trei ori. Si asta, in timp ce declarativ si practic s-a mers pe ideea ca astfel de copii, ba si din cei cu dizabilitati fizice, sa invete in scolile de masa pentru a nu se simti exclusi daca ar fi integrati in unitati speciale. In practica insa, cadrele didactice apeleaza la metode educative total nepotrivite. Potrivit datelor Organizatiei Mondiale a Sanatatii si a celor de la Institutul National de Statistica, 220.000 de copii romani ar putea fi diagnosticati cu astfel de suferinte, deci 5% din totalul copiilor din Romania. Avand in vedere presiunile exercitate asupra parintilor acestor copii, organizatia „Salvati Copiii" trage un serios semnal de alarma.


Printr-o scrisoare transmisa ministrului  Daniel Petru Funeriu, organizatia a cerut ca actualele metode educative sa fie eliminate din regulamentele scolare. Printre metodele incriminate, care dupa cum spun psihologii sunt inutile nu doar pentru acesti copii, ci pentru toti elevii, se numara mustrarea in fata clasei si/sau in fata consiliului clasei/consiliului profesoral si eliminarea de la cursuri pe o perioada de 3-5 zile insotita de scaderea notei la purtare. Manifestarile copiilor cu ADD/ADHD sunt diverse, in functie de tulburarea de care sufera. De regula, multi dascali sau chiar parinti ii catalogheaza pe acesti copii ca fiind ori lenesi, ori prea zvapaiati. Ignoranta adultilor ii poate face pe unii copii cu ADD/ADHD sa isi adanceasca tulburarea si sa ajunga un matur inadaptabil si profund nefericit.
 
Interventia corecta diminueaza afectiunea
„Nu se poate spune ca este o boala, ci vorbim de o tulburare care se manifesta in perioada copilariei. Si sunt multe cazuri. Pot spune ca in fiecare clasa de scoala generala ar putea fi un copil cu ADHD. In cazul unei interventii corecte si la timp, aceasta tulburare se diminuea¬za, iar la maturitate persoana respectiva aproape ca nu va mai avea nici un fel de probleme. In caz contrar, creste riscul de abandon scolar si la maturitate se va confrunta cu risc crescut de a nu-si putea pastra slujba sau relatia sentimentala", ne-a declarat Diana Tudose, psiholog, coordonatoarea Centrului de Educatie Emotionala si Comportamentala pentru Copii  din cadrul organizatiei „Salvati Copiii".


Dupa cum subliniaza psihologii, important este insa ca si parintii sa lucreze acasa cu copiii lor, o singura ora la specia¬list pe saptamana fiind insuficienta. De asemenea, cadrul didactic trebuie sa uite metodele educative vechi, care nu fac bine nici macar copiilor ce nu au asemenea afectiuni.  

 

Articol complet: www.romanialibera.ro 

Adauga tu primul comentariu:

  • Numele tau
    *Camp obligatoriu
  • Scrie aici comentariul tau!
    (maxim 1000 caractere)
  • Introdu codul de securitate alaturat

    Nu înţeleg codul
    *Camp obligatoriu