characters characters

Copiii cu tulburari emotionale exclusi din scoli

29 martie 2010    |   491 vizualizări

Micutii care sufera de tulburari emotionale sau comportamentale sunt sanctionati cu note mici la purtare si ajung sa nu-si mai gaseasca locul in unitatile de invatamant.


E greu de crezut ca, in secolul al XXI-lea, intr-o tara din Uniunea Europeana, se mai poate vorbi despre in gradirea dreptului la educatie. Se intampla insa in Romania si nu e un caz izolat. Zeci de parinti dis perati din toata tara incearca sa gaseasca o solutie pentru ca micutii lor - care sufera de tulburari emotionale sau de atentie - sa-si gaseasca locul intr-o scoala.

Statisticile arata ca in aceasta situatie se gasesc sute de familii din Romania, ai caror copii sunt exclusi din sistemul de invatamant de dascali care, pur si simplu, nu-i pot face fata unui copil ce debordeaza de energie.

Bolile vremurilor noastre, problemele emotionale, de atentie sau comportamentale, gen ADHD (Deficit de Atentie si Hiperactivitate), care inainte treceau lesne drept „rasfat” afecteaza tot mai multi copii. Din pacate, „solutia” pe care o gasesc mare parte dintre dascali pentru a astampara un astfel de elev e „insuficient” sau nota 4 la purtare, chiar si in clasele primare. In plus, copilului i se pune eticheta „obraznicul clasei”, iar parintilor li se transmite scurt: „Daca nu va convine, cereti transferul!”.

Potrivit psihologilor, atitudinea punitiva, sanctiunile repetate cu note mici si mustrarile constante agraveaza, de fapt, starea unui copil cu probleme emotionale. „Este mai potrivita o atitudine binevoitoare, incurajare permanenta, fara critica sau tonuri agresive, cresterea stimei de sine, responsabilizare scolara, pen tru a-i da copilului senzatia de utilitate”, conchid specialistii.

Probleme rezolvate prin noua Lege a educatiei


Acestia sunt sustinuti de sute de parinti. De altfel, o parte dintre ei - ai caror copii beneficiaza deja de terapie la Centrul de Educatie Emotionala si Comportamentala al Asociatiei „Salvati Copiii”, din Capitala - au trimis deja o scrisoare deschisa Ministerului Educatiei, in care nu cer doar ajutorul, ci vin si cu solutii punctuale, care ar putea fi incluse in noua Lege a educatiei.

Astfel, in opinia acestora, in pregatirea de baza a unui dascal ar trebui introduse notiuni solide de psihologia copilului; fiecare unitate scolara ar trebui sa aiba un psiholog - in conditiile in care acum, in sistemul de invatamant, exista un psiholog la 800 de elevi; iar institutia „profesorului de sprijin” ar trebui reorganizata pentru copiii cu deficiente comportamentale. In plus, parintii cer traininguri obligatorii pentru dascalii care au in clasa un copil cu astfel de probleme.

La randul lor, subordonatii ministrului Daniel Funeriu recunosc ca „exista probleme in sistem” si promit ca noua lege va garanta cel putin o pregatire potrivita pentru viitorii pedagogi. „Exista un deficit de pregatire a cadrelor didactice si Ministerul Educatiei este dator sa gandeasca un modul de formare pentru toate cadrele didactice, cu prioritizare pe invatamantul prescolar si primar. Si, in noua lege, avem in vedere acest lucru”, sustine Oana Badea, secretar de stat in invatamantul preuniversitar.

Pana cand problemele se vor rezolva vor mai trece insa cativa ani, perioada in care parintilor ai caror copii nu gasesc intelegere in scoli le ramane o singura solutie: instantele de judecata. Iar precedentul a fost creat deja de o familie din Timisoara, care le-a intentat proces dascalilor ce au hotarat sa le lase copilul, acum elev in clasa a V-a, repetent la purtare.

Sursa: www.evz.ro  

 

Adauga tu primul comentariu:

  • Numele tau
    *Camp obligatoriu
  • Scrie aici comentariul tau!
    (maxim 1000 caractere)
  • Introdu codul de securitate alaturat

    Nu înţeleg codul
    *Camp obligatoriu