characters characters

Anxietatatea fata de testare si rezultatele la examen

01 februarie 2019    |   1030 vizualizări

Varsta: 11 - 15 ani, 15 - 18 ani.

anxietatea fata de testare si rezultatele scolare
Tehnicile care reduc anxietatea inainte de examen pot duce la cresterea semnificativa a rezultatelor obtinute de copii. Studiul care a aratat acest lucru a fost realizat cu participarea a aproape 1200 de liceeni, din familii cu statut socioeconomic scazut. In mod repetat, studiile au aratat ca exista o diferenta intre performanta elevilor din familii sarace si performanta elevilor cu statut socioeconomic ridicat. Gestionarea anxietatii dinainte de examen ajuta la reducerea acestei diferente.

Autorii studiului arata ca „Nu estevorba doar despre ceea ce stii in momentul examenului, dar conteaza si perceptia asupra situatiei si grijile tale. Anxietatea poate afecta felul in care demonstrezi ceea ce stii in momentul in care acest lucru conteaza cel mai mult.”.

Studiul s-a concentrat pe felul in care pot fi imbunatatite rezultatele copiilor la materiile din domeniul STEM (stiinta, tehnologie, inginerie si matematica), unde nevoia de specialisti este in crestere. Copiii din familii cu venit redus sunt in general nepregatiti pentru acest domeniu, iar aceasta situatie incepe din liceu, cand rezultatele copiilor la stiinte incep sa scada. Una dintre posibilele explicatii pentru performantele scazute la stiinte ale elevilor cu statut social scazut este ca cei din jur nu se asteapta ca ei sa obtina rezultate bune.

Cercetatorii atrag atentia asupra faptului ca “Emotiile elevilor contribuie la cat de bine se descurca in clasa, iar scolile ar trebui sa prioritizeze starea de bine emotional a elevilor pentru a-i ajuta pe copii sa isi puna in valoare potentialul.”.

Elevii participanti la studiu au fost impartiti in patru grupuri:

  • Primul grup de elevi a fost rugat sa scrie timp de 10 minute despre emotiile pe care le au fata de examen
  • Al doilea grup de elevi a fost invatat sa isi transforme anxietatea in entuziasm, citind un text in care li se explica faptul ca semnele anxietatii (ritm cardiac crescut, agitatie etc.) sunt modalitatile prin care organismul se activeaza pentru a face fata unei provocari. Apoi copiii au recapitulat materia pentru examen.
  • Al treilea grup de elevi au pus in practica ambele tehnici mentionate mai sus.
  • Al patrulea grup de elevi a citit doar un text care le recomanda sa ignore stresul legat de examen.

Elevii cu statut socioeconomic scazut din primele trei grupuri si-au imbunatatit semnificativ rezultatele la examen (de la 57% la 63%). Astfel, diferenta dintre elevii cu statut socioeconomic scazut si cei cu statut socioeconomic ridicat a fost redusa cu aproape o treime. Tehnicile de reducere a anxietatii inainte de examen au dus la cresterea procentului elevilor care au trecut examenele (atat cel din timpul anului scolar, cat si cel de la finalul anului), de la 63% la 82%. Aceste progrese au fost inregistrate doar in randul copiilor cu statut socioeconomic scazut, nu si in randul copiilor cu statut socioeconomic ridicat.


Atitudinea copiilor fata de stresul dinaintea examenului a fost de asemenea modificata. In urma tehnicilor de reducere a enxietatii, elevii cu statut socioeconomic scazut au declarat ca stresul dinaintea testarii ii poate ajuta, fiind o modalitate prin care isi activeaza resursele mintale pentru a face fata provocarii. Elevii cu statut socioeconomic ridicat aveau deja aceasta convingere legata de anxietatea dinainte de examene.


Sursa: ScienceDaily.com 


*Sursa foto: Pixabay.com

Adauga tu primul comentariu:

  • Numele tau
    *Camp obligatoriu
  • Scrie aici comentariul tau!
    (maxim 1000 caractere)
  • Introdu codul de securitate alaturat

    Nu înţeleg codul
    *Camp obligatoriu