characters characters

7/13 - Inmultirea si impartirea numerelor naturale de la 0 la 1 000
Clasa a III-a    Matematica

21 noiembrie 2013   
Este necesar ca, la sfarsitul acestui capitol, copilul :

  • Sa efectueze in doua moduri inmultirea unei sume sau diferente cu un numar de o cifra (Exemplu: (6 + 3) x 4 = 9 x 4 = 36 sau (6 + 3) x 4 = 6 x 4 + 3 x 4 = 24 + 12 = 36);
  • Sa inmulteasca un numar de doua cifre cu un numar de o cifra folosind adunarea repetata, grupari de termeni sau reprezentari.
    (Exemplu: 35 x 5 = 35 + 35 + 35 + 35 + 35= 175 
    sau 35 x 5 = 30 x 5 + 5 x 5
                    = 70 + 70 + 35                                      
                    = 150 + 25
                    = 175);
  • Sa imparta un numar de doua cifre la un numar de o cifra folosind scaderea repetata, grupari de termeni, reprezentari.
    (Exemplu: 84 : 7 = (70 + 14) : 7
                             = 70 : 7 + 14 : 7
                             = 10 + 2
                             = 12);
  • Sa inmulteasca cu 10 sau 100 si sa imparta la 10 sau 100.
    (Exemplu: 12 x 10 = 120, 4 x 100 = 400 sau 340 : 10 = 34, 500 : 100 = 5.);
  • Sa foloseasca limbajul matematic specific inmultirii si impartirii.
    (Exemplu: factori, produs, deimpartit, impartitor, cât, de n ori mai mare/mic, dublu, triplu, jumatate, treime, sfert, se cuprinde in...);
  • Sa rezolve probleme cu doua operatii cu inmultire si/sau impartire.
    (Exemplu: La o florarie s-au adus 5 cutii cu cate 24 de garoafe rosii si 2 cutii cu cate 12 garoafe albe. Din acestea s-au confectionat buchete cu câte 9 fire. Câte buchete s-au confectionat?)

 

Pentru a obtine performanta, se recomanda ca, la sfarsitul acestui capitol, copilul:

  • * Sa inmulteasca un numar de trei cifre cu un numar de o cifra, fara sa depaseasca 1000.
    (Exemplu:162 x 3 = 100 x 3 + 60 x 3 + 2 x 3
                               = 300 + 180 + 6
                               = 486);

  • *Sa efectueze impartirea unui numar natural mai mic decât 1000 la un numar de o cifra folosind scaderea repetata, grupari de termeni, reprezentari.
    (Exemplu: 459 : 3 = (300 + 150 + 9) : 3
                               = 300 : 3 + 150 : 3 + 9 : 3
                               = 100 + 50 + 3
                               = 153);
  • *Sa efectueze impartirea cu rest a numerelor mai mici decat 50 folosind desene si scheme sugestive.
    (Exemplu: 23 : 5 = 4 rest 3
  • *Sa rezolve probleme cu mai mult de doua operatii.
    Exemplu: Pentru serbare, elevii au decorat clasa de jur imprejur cu o ghirlanda de flori aritficiale. Stiind ca lungimea clasei este de 12 m, iar latimea de 2 ori mai mica si ca pentru 1m de ghirlanda s-au folosit 9 flori, aflati cate flori au fost necesare pentru acest decor.)

    Nota : Algoritmii de efectuare a inmultirii si impartirii numerelor de doua sau de trei cifre cu numere de o cifra nu se studiaza in clasa a III-a, ci in clasa a IV-a, conform programei scolare in vigoare.

Comentează:

  • Numele tau
    *Camp obligatoriu
  • Scrie aici comentariul tau!
    (maxim 1000 caractere)
  • Introdu codul de securitate alaturat

    Nu înţeleg codul
    *Camp obligatoriu