characters characters

8/13 - Probleme care se rezolva prin mai mult de doua operatii
Clasa a III-a    Matematica

27 noiembrie 2013   

Pentru a obtine performanta, se recomanda ca, la sfarsitul acestui capitol, copilul:

  • Sa rezolve probleme in care aplica adunarea, scaderea, inmultirea si impartirea in intervalul de numere corespunzator. (Exemplu: La un magazin s-au adus 5 cutii fiecare cu cate 15 mingi mari si de 3 ori mai putine mingi mici. S-au vandut mingile din 3 cutii. Cate mingi au mai ramas?
  • Rezolvare: 1. Numarul mingiilor mici dintr-o cutie:
    15 : 3 = 5
    15 + 5 = 20
    5 – 3 = 2
    2 x 20 = 40);  
  • Sa recunoasca situatiile concrete sau expresiile care presupun adunare, scadere, inmultire, impartire (Exemplu: cu atat mai mare/mic, de atatea ori mai mult/putin, sunt in total, au mai ramas etc.);
  • Sa scrie rezolvarea unei probleme sub forma unui exercitiu cu mai multe operatii, folosind si paranteze rotunde (Exemplu: pentru problema de mai sus rezolvarea sub forma unei expresii/unui exercitiu este urmatoarea:(15 + 15 : 3 ) x 5 – 3 x 20 =);
  • Sa demonstreze cunoasterea etapelor de rezolvare ale problemei (Exemplu:
  • a)citirea enuntului problemei,
  • b)intelegerea enuntului,
  • c) analiza si schematizarea problemei,
  • d)intocmirea planului logic,
  • e) alegerea si efectuarea operatiilor corespunzatoare ideilor din planul logic);
  • Sa foloseasca scheme simple, reprezentari grafice, desene, pentru a figura pe scurt datele si pasii de rezolvare ai unei probleme
    (Exemplu de schema pentru problema prezentata anterior:
  • Sa gaseasca mai multe cai de rezolvare a unei probleme
    (Exemplu: problema prezentata anterior poate fi rezolvata si in modurile urmatoare:
  • Sa rezolve probleme care contin termeni matematici (suma, termeni diferenta, descazut, scazator, produs, cat, deimpartit, impartitor etc)
    (Exemplu: Descazutul este suma dintre triplul si jumatatea numarului 98, iar diferenta este produsul dintre sfertul numarului 48 si catul numerelor 30 si 10. Aflati scazatorul.)
  • Sa creeze probleme pornind de la numere si operatii date, pe o tematica data, asemanatoare cu una rezolvata anterior, dupa o schema data sau dupa un exercitiu, (Exemplu: Compune o problema care se rezolva prin urmatorul exercitiu: 314 + 6 x 8 + 5 x 7 = ?);
  • Sa rezolve probleme cu notiuni de geometrie sau cu diferite unitati de masura pentru lungime, capacitate, masa, timp, valoare (Exemplu: Bunicul imprejmuieste cu gard viu un strat de flori de forma dreptunghiulara cu lungimea de 20 m si latimea de 4 ori mai mica. Cat va plati in total, stiind ca un metru de gard viu costa 2 lei?).

Comentează:
9 comentarii

  • Numele tau
    *Camp obligatoriu
  • Scrie aici comentariul tau!
    (maxim 1000 caractere)
  • Introdu codul de securitate alaturat

    Nu înţeleg codul
    *Camp obligatoriu
  • claudia ana
    claudia ana    20.10.2018 - 21:54
    Irina si Matei aveau aceeasi suma de bani fiecare. Irina a cheltuit 789 lei,iar Matei 945 lei si observa ca impreuna mai au cat avea fiecare la inceput. Cati lei a avut initial fiecare copil?
    Rezolvare:
    a- 789 =b
    a- 945= c
    b+c = a
    De aici nu mai stiu,ma ajuta cinev
  • Fără foto
    diana verbitcii    25.09.2018 - 15:04
    vreu raspuns laoproblema
  • Fără foto
    Ramona    22.05.2018 - 19:09
    Profesorul de sport a cumpărat mingi și corzi pentru sala de sport. Observa tabelul alăturat și calculează suma pe care a plătit-o.
  • Fără foto
    nimic    31.05.2017 - 13:08
    eu nu stiu cu m sa fac problema
  • Fără foto
    Nikol    07.05.2017 - 11:48
    Pronleme nu exerciti
  • Fără foto
    daniel    22.02.2017 - 06:45
    problema
  • Fără foto
    xenia    24.01.2016 - 18:11
    problema e asa, La un concurs de frumusete a animalelor de companie participa 60 de caini si 45 de pisici. Cite labe au in total participantii la concurs?
  • Fără foto
    Adrian Maior    24.01.2016 - 17:37
    Ionela - inscrie-te la Limba Romana
  • Fără foto
    leanca ionela    03.12.2015 - 17:32
    Mir miar placea sa fiun inscrisa