characters characters

8/13 - Probleme care se rezolva prin mai mult de doua operatii
Clasa a III-a    Matematica

27 noiembrie 2013   
1. Copilul intampina dificultati la rezolvarea problemelor cu mai mult de doua operatii. Exemplu:
Pentru bucatarie, tata a cumparat 100 placi de faianta. Pe un perete asaza 6 randuri cu cate 8 placi pe rand si pe altul 4 randuri cu cate 10 placi pe rand. Mai are nevoie sau nu de placi pentru bucatarie?

Ce poti face ca parinte

  • Alege probleme din viata cotidiana a copilului. De exemplu: urmeaza sa cumperi placi de faianta pentru un perete din bucatarie. Ii arati copilului cum masori peretele cu ajutorul unei placi (un sablon patrat, dreptunghiular) pe lungime si numeri cate sunt pe un rand. Pe latime numara cate placi incap si gasesti numarul de randuri. Pune-l pe copil sa calculeze numarul total de placi pentru un perete prin inmultire. Pentru un alt perete procedezi la fel. Deci, ca sa stii cate placi vei cumpara pentru doi pereti, intai afli cate placi sunt necesare pentru fiecare perete. Copilul trebuie obisnuit sa inceapa rezolvarea problemei de la intrebare inapoi catre datele ei. Poti folosi si un desen.


2. Greseste la scrierea rezolvarii problemei intr-un exercitiu.
Exemplu: Pe un raft Elena a asezat 15 carti, iar pe altul de 2 ori mai multe. Cate carti a asezat ea pe cele doua rafturi?  


Ce poti face ca parinte

  • Va hotarati sa asezati altfel cartile pe rafturi. Pune-l sa aseze pe un raft 15, apoi pe un altul de 2 ori mai multe. Prin inmultire afla ca trebuie sa puna 30 de carti. Intreaba-l cate carti a asezat pe ambele rafturi. Cere-i sa-ti spuna operatiile pe care le-a facut. Intai a facut o inmultire (15 x 2), apoi o adunare (15 + 30).
  • La teme, la scrierea rezolvarii intr-un exercitiu, ajuta-l sa se orienteze dupa operatiile efectuate pentru rezolvarea problemei.
    Exemplu: ultima operatie→15+30
    15 e numarul din problema, iar 30 l-a aflat prin inmultire: 15 x 2. Asadar, exercitiul sau expresia numerica este:
    15 + (15 x 2) = 15 + 30 = 45


3. Nu reuseste sa compuna o problema dupa o expresie numerica.
Exemplu: 26 + (26 ─ 14) =

Ce poti face ca parinte

  • Arata-i ca ai receptionat 26 de apeluri telefonice. SMS-uri mai putine cu 14. Apoi, intreaba-l daca stie cate apeluri si SMS-uri ai primit astazi. Copilul afla intai cate mesaje ai primit prin scaderea lui 14 din 26, apoi totalul prin adunare.
    Ca sa compuna o problema observa ca are 2 numere pe care le va folosi in enunt. Unul dintre numere este 26, iar cel de-al doilea numar este cu 14 mai mic.

Comentează:

  • Numele tau
    *Camp obligatoriu
  • Scrie aici comentariul tau!
    (maxim 1000 caractere)
  • Introdu codul de securitate alaturat

    Nu înţeleg codul
    *Camp obligatoriu