characters characters

4/13 - Comunicam
Clasa a III-a    Romana

08 ianuarie 2014   
1. Copilul are dificultati la exprimarea prin cuvinte a expresiilor fetei.


Ce poti face ca parinte

  • Cu toate ca el vede asemenea expresii ale chipului la toti din jur, nu poate intelege si traduce in cuvinte decat acele stari, atitudini ce-i sunt foarte cunoscute si care au fost insotite de vorbe, gesturi si o anume expresie a fetei.
    Exemple:
    Cand il alintai ii vorbeai bland, il mangaiai, aveai chipul fericit, zambeai.
    Cand il certai, probabil ca-i spuneai vorbe aspre, erai incruntata, ii aratai palma sau miscai capul a dezaprobare
    .
  • De aceea, incearca sa-i comunici copilului propriile tale sentimente, atitudini cunoscute lui doar prin gesturi si expresia fetei.
    Exemplu:
    Face un lucru de care esti multumita. Zambeste-i, aproba din cap, imbratiseaza-l.
    Face un lucru de care esti profund nemultumita: da-i din cap dezaprobator, incrunta-te si inchide ochii, misca mana a dezaprobare, pune mainile in solduri.
  • Recunoaste cu usurinta tristetea, veselia, surpriza cand le traieste el insusi. E nevoie sa le recunoasca si pe chipurile altora. De aceea, poti sa-i mimezi si sa-i traduci in vorbe: Uite, acum sunt somnoroasa, sunt obosita, sunt nemultumita, sunt nerabdatoare.
    sau
    Am ridicat palma cu fata spre tine, inseamna ca vreau sa vorbesc si sa ma asculti. Gestul acesta aplicati-l fiecare in viata de zi cu zi. Copilul invata sa intervina civilizat intr-o discutie.


2. Copilul nu foloseste corect doua puncte si linia de dialog intr-un text scris de el.


Ce poti face ca parinte

  • Orienteaza-l asupra cuvintelor care introduc vorbirea directa.
    Exemplu
    ─Ce ti-a spus tata?
    ─Mi-a spus sa-i aduc un pahar cu apa.
    Discuta cu el: Tu mi-ai spus intocmai ce-a zis tata pentru ca ai auzit la mine a spus, nu-i asa? In loc de a spus as fi putut folosi a zis, te-a rugat, ti-a cerut. Aceste cuvinte te ajuta pe tine sa-ţi dai seama cand in texte trebuie sa pui doua puncte si sa folosesti linia de dialog.
  • In lecturile citite sa gaseasca, inainte de vorbirea unor persoane, cat mai multe cuvinte care il atentioneaza asupra semnelor de punctuatie: adauga, exclama, intreaba, comenteaza, vorbeste, spune, zice etc. Schimba si intonatia cand reproduci spusele unei persoane.
  • Exista obiceiul ca sa se repete vorbele altcuiva, cu tonul si gesturile acestuia, cu imitarea vocii. Incearca si acest exercitiu. Copilul joaca un rol si invata sa diferentieze vorbirea persoanelor.

Adauga tu primul comentariu:

  • Numele tau
    *Camp obligatoriu
  • Scrie aici comentariul tau!
    (maxim 1000 caractere)
  • Introdu codul de securitate alaturat

    Nu înţeleg codul
    *Camp obligatoriu