characters characters

2/13 - Adunarea si scaderea numerelor naturale de la 0 la 1 000
Clasa a III-a    Matematica

21 noiembrie 2013   
Este necesar ca, la sfarsitul acestui capitol, copilul:

  • Sa rezolve adunari si scaderi in intervalul de numere naturale 0 - 1 000.
    (Exemplu: 459 + 286 =, 98 + 304 = , 423 – 268 = , 821 – 376 = , 800 – 527 = );
  • Sa utilizeze limbajul matematic: termeni, suma (total), descazut, scazator, diferenta(rest), cu atat mai mult, cu atat mai putin.
    (Exemplul 1: Calculeaza suma/diferenta numerelor 408 si 315; Exemplul 2: Afla scazatorul stiind ca descazutul este 947 si scazatorul este 166.);
  • Sa verifice rezultatele efectuand proba operatiei (la adunare prin scadere; la scadere prin adunare).
    (Exemplu: a) 319 + 177 = 496→ proba adunarii: 496 – 177 = 319 sau 496 – 319 = 177 b) 341 – 149 = 192→ proba scaderii: 192 + 149 = 341 sau 341 – 192 = 149);
  • Sa grupeze in mod convenabil termenii pentru usurarea calculelor.
    (Exemplu: 50 + 125 + 75 + 50 = 50 + 50 + 125 + 75 = 100 + 200 = 300);
  • Sa afle un termen necunoscut intr-o operatie de adunare sau scadere.
    (Exemplu: in exercitii de tipul: a + 34 =126, 329 + b = 582, c – 277 = 35 sau 722 – d = 281)
  • Sa estimeze corectitudinea unui rezultat prin rotunjirea numerelor la zeci sau sute. (Exemplu: 47+51→suma lor e aproape 100);
  • Sa rezolve probleme cu doua operatii folosind planul de rezolvare.
    Exemplu: Intr-un stup sunt 454 de albine, iar in altul cu 69 mai putine. Cate albine sunt in total? Rezolvare: 1. Cate albine sunt in al doilea stup?
    454 – 69 = 385 (albine)
    454 + 385 = 839 (albine).

Pentru a obtine performanta, se recomanda ca, la sfarsitul acestui capitol, copilul:

  • Sa rezolve, cu plan de rezolvare, probleme cu mai mult de doua operatii.
    (Exemplu: Pentru o petrecere s-au cumparat 83 de savarine si amandine cu 50 mai multe. S-au consumat 68 de savarine si 105 amandine. Cate prajituri au mai ramas? Rezolvare: 83 – 68 = 15 ( savarine ramase) 83 + 50 = 133 (amandine cumparate pentru petrecere) 133 – 105 = 28 (amandine ramase) 15 + 28 = 43 ( prajituri ramase)
  • Sa afle numere necunoscute in exercitii cu mai multe operatii.
    (Exemplu: in exercitii de tipul 125 + a – 12 + 38 – 175 = 76)
  • Sa compuna probleme, cu cel putin doua operatii, in care aplica adunarea si scaderea numerelor date.
    Exemplu:
    a) compunere de probleme dupa modelul alteia rezolvata anterior (se pot mentine valorile numerice si se schimba doar tema sau se poate mentine tema si se schimba numai valorile numerice, se pot, de asemenea, schimba si tema si valorile numerice, dar modul de rezolvare sa fie asemanator problemei rezolvate anterior);
    b)compunere de probleme dupa un exercitiu: 274 + 312 – 500 = ;
    c) compunere o problema in care se precizeza operatiile implicate in rezolvare, de exemplu: o scadere si doua adunari;
    d) compunere de probleme pe teme date (probleme despre o parcare, despre albine, despre un concurs scolar etc.

Comentează:
4 comentarii

  • Numele tau
    *Camp obligatoriu
  • Scrie aici comentariul tau!
    (maxim 1000 caractere)
  • Introdu codul de securitate alaturat

    Nu înţeleg codul
    *Camp obligatoriu
  • Fără foto
    Cibotaru elena    27.09.2016 - 19:52
    Florin este mai mic decat sora sa cu 2 ani amandoi ansumeaza 21 de ani cati ani au fiecare.
  • Fără foto
    lorena    15.03.2016 - 13:58
    O veverita si puiul ei au mancat intr-o zi 36 nuci.Veverita a mancat de 3 ori mai multe decat puiul.Cate nuci a mancat fiecare ?
    REPEDE
  • Fără foto
    lorena    15.03.2016 - 13:55
    va rog sa ma ajutati cu o problema cu veverite prin segmente
  • Fără foto
    Anonim    08.09.2015 - 16:06
    Sunt minunate problemele..

Intuitext lucrează la un proiect nou, pentru copiii din învăţământul primar!

Avem nevoie de experienţa dvs de părinţi: răspundeţi la chestionar. Durează doar 5 minute!

Vreau să ajut!