characters characters

20 activitati de relaxare pentru mame

Propus de: SuntParinte.ro   |   29 iunie 2018    |   1536 vizualizări

Varsta: 18 ani +.

relaxare
Timpul este ceea ce incepe sa ne lipseasca o data cu inaintarea in varsta. Locul de munca, rolul de parinte si toate angajamentele pe care le avem, fac ca timpul liber sa fie tot mai mic. Un studiu recent arata ca in medie, o mama are pentru ea doar 17 minute de timp liber in fiecare zi .

Gasesti inspiratie pentru relaxare si echilibru emotional si aici:

Cum sa eviti epuizarea 

Patru modalitati de a reactiona mai bine la stres 


Acelasi studiu arata ca din cauza lipsei timpului si a concentrarii doar pe alte persoane si lucruri si nu pe propria persoana, un procent mare dintre parinti declara ca se simt singuri si au tot mai putini prieteni si aprope deloc timp pentru rude. Astfel, sentimentul de epuizare apare tot mai des in randul parintilor, starea de bine incepe sa aiba de suferit, iar rabdarea, energia si pasiunea pentru ceea ce insemna la inceput o familie incep sa scada. Epuizarea fizica sau mentala are ca efecte detasarea emotionala fata de cei dragi, cinismul, imposibilitatea de a gestiona stresul, apatia si alte simptome depresive. Pentru a evita toate aceste efecte negative, poti lua masuri simple, care nu ocupa mult timp in fiecare zi.

Relaxare pentru mame: 20 idei simple


Iata cateva dintre ele pe care le poti folosi oricand si aproape oriunde:


1 .Scrie intr-un jurnal, zilnic, timp de 20 de minute.

Scrie ceea ce iti trece prin minte. Poti scrie despre ce ai facut pe parcursul zilei, emotiile pe care le-ai simtit, despre cum ti-ar placea sa traiesti, despre visele tale etc. Desi poate parea un moft, scrisul poate sa ne ajute sa ne punem gandurile in ordine, sa intelegem mai bine propriile nevoi si comportamente si chiar sa aducem o schimbare in propria viata. Incearca timp de o saptamana aceasta activitate si observa ce efecte are asupra starii tale emotionale.

2. Cauta din cand in cand muzica pe placul tau si ascult-o atunci cand poti

Poti gasi cateva minute in drum spre munca, inainte de culcare, in pauzele de la serviciu. Unii folosesc muzica de meditatie pentru a se relaxa. Daca ai nevoie sa iesi din cotidian, chiar si doar pentru cateva minute, o piesa de meditatie, cu sunete din natura, te poate ajuta.

3. Scrie un bilet de multumire.

Cand multumim cuiva, ne simtim mai bine pentru ca ne amintim ca o alta persoana a facut ceva frumos pentru noi, dar si pentru ca ii aratam aprecierea noastra.

4. Savureaza in solitudine o bautura calda (sau rece, in timpul verii) dimineata – inainte de a se trezi restul familiei sau seara, dupa ce au adormit cei mici.

Solitudinea si linistea sunt esentiale pentru sanatatea noastra emotionala, chiar daca stilul de viata actual nu le mai incurajeaza sau nu le valorizeaza.

5. Programeaza-ti o ora neintrerupta cu o prietena, la o cafea, o cina sau o plimbare.

6. Coloreaza, alaturi de copilul tau.

Din nou, poate parea un moft, dar poti surprinsa de cat de mult te poate relaxa.

7. Cauta grupuri online de parinti.

Ai grija insa la timpul petrecut acolo. Invata sa filtrezi informatiile si sa tii minte ca nu toate solutiile gasite de alti parinti se vor potrivi pentru familia ta.

8. Cand te surprinzi comparandu-te cu alte persoane, aminteste-ti o calitate pe care o apreciezi la tine.

Modestia este o calitate laudabila, dar uneori avem nevoie sa ne fim cea mai buna prietena. Cand reusim sa avem o relatie armonioasa cu noi insine, scade considerabil si nivelul de stres. Ce relaxare mai autentica decat acceptarea propriei noastre persoane si aprecierea ei? :)

9. Planifica o iesire individuala cu fiecare din copiii tai.

Poti alege sa iesiti la un ceai in oras, la o prajitura, cu bicicleta sau pur si simplu la plimbare.

10. Fa o lista cu lucrurile marunte pe care le-ai amanat

Rezolva-le pe toate intr-o zi, daca este posibil.

11. Incepe ziua cu lucrul care ti se pare cel mai dificil

Apoi bucura-te de senzatia de multumire si liniste:).

12. Incheie ziua cu un exercitiu de recunostinta

Gandeste-te la trei lucruri din ziua respectiva pentru care esti recunoscatoare.

13. Ofera o imbratisare unei persoane apropiate.

Apropierea fizica scade nivelul de stres si creste buna dispozitia.

14. Oricat de greu ar parea, nu neglija miscarea fizica.

Si 30 minute de miscare fizica pe zi pot avea un efect semnificativ asupra sanatatii tale, dar si asupra echilibrului tau emotional.

15. Invata ceva nou.

Internetul este plin de resurse de informatie si educatie nu doar pentru copii, ci si pentru adulti, iar deseori cursurile sunt oferite in lectii scurte. 15 minute pe zi pentru un curs online.

16. Gandeste-te la un lucru pe care abia il astepti.

Daca nu exista niciunul, gandeste-te la ce ti-ar placea sa se intample si ia masuri in aceasta privinta :).

17. Foloseste umorul pentru a prezenta unei prietene o situatie dificila cu care te confrunti.

Daca situatia respectiva ar fi prezentata intr-o comedie sau intr-o carte, cum ar fi descrisa cu putin umor?

18. Fa exercitii de respiratie pentru cateva minute.

Respiratia ne poate ajuta sa ne calmam si sa ne relaxam, deoarece regleaza activitatea intregului organism. Respirand constient, putem sa ne schimbam starea mintala si fizica.

19. Rasfata-ti animalul de companie.

Stai cateva minute sa observi sau sa te joci cu membrul necuvantator al familiei tale.

20. Acorda atentie infatisarii tale fizice.

Incearca ceva nou (o noua coafura usor de facut), o noua culoare de ruj sau de oja, un alt stil de machiaj. Nu e nevoie de schimbari dramatice sau costisitoare pentru a aduce putina noutate in aspectul tau fizic.


*Sursa foto: Pixabay.com

Adauga tu primul comentariu:

  • Numele tau
    *Camp obligatoriu
  • Scrie aici comentariul tau!
    (maxim 1000 caractere)
  • Introdu codul de securitate alaturat

    Nu înţeleg codul
    *Camp obligatoriu

Citeste si alte articole din aceasta tema

Mai multe