characters characters

Istoria procesului de predare: de la creion la tableta

Propus de: SuntParinte.ro   |   20 ianuarie 2015    |   1074 vizualizări

Varsta: 3 - 6 ani, 6 - 11 ani, 11 - 15 ani, 15 - 18 ani.

copil la calculator


De a lungul anilor, metodele de predare si invatare s-au schimbat considerabil. Elevii au trecut treptat de la hartie, creion, tabla si creta la cunostinte pe care le obtin cu ajutorul unui singur click. Tehnologia nu ne-a schimbat doar viata de zi cu zi, ci si modul in care accesam informatia si o utilizam.

Iata cateva momente importante din evolutia tehnologiei din punctul de vedere al educatiei:


In 1795
a aparut primul creion inventat de Nicolas-Jacques Conte.

Creta a fost si ramane una din cele mai bune inventii din domeniul educational, fiind produsa la scara larga inca din 1890.

Lucrarile la primele calculatoare incep in anii ‘30, iar in anii ‘50 computerul este folosit pentru prima data in educatie, intr-un simulator de zbor, de catre pilotii din cadrul MIT. Calculatorul de birou a aparut in 1967, iar 10 ani mai tarziu oamenii si-au putut procura primul calculator pentru uz personal.

In 1977 calculatoarele incep sa fie folosite in scoli.

In 1984 apar primele programe de invatare asistata de calculator, cunoscute in engleza sub numele de Computer Based Training (CBT) sau Computer Based Learning (CBL).

In 1989 sunt infiintate in universitatile din Marea Britanie, centre (Computer in Teaching Initiative Centre) care permit studentilor sa invete cu ajutorul calculatoarelor.

In anii 2000, accesul la internet si numarul calculatoarelor din scoli a crescut, facand si mai usoara integrarea tehnologiei in educatie.

Detalii inedite despre obiecte pe care le folosim si azi:

  • Pixul cu bila devine popular in anii ’40.
  • Pasta corectoare a aparut in anii 60, inventata de catre o secretara pe nume Bette Claire Graham.
  • Aparatul de fotocopiere Xerox a fost introdus pe piata in 1959.


De-a lungul timpului, progresele tehnologice au fost integrate cu mai mult sau mai putin succes in educatie, unele dintre obiecte devenind rapid inutile, altele fiind imbunatatite constant.


In prezent, tehnologia poate fi folosita pentru sprijinirea educatiei copiilor din zonele unde accesul la scoala este dificil sau imposibil. De exemplu, programul Mobilink-UNESCO ajuta copiii si tinerii din Pakistan sa isi imbunatateasca abilitatile de scriere si citire folosind telefonul mobil.

Daca vorbim de evolutia invatamantului trebuie sa stim ca generatia secolului XXI, beneficiarii reformelor din invatamant si ai utilizarii tehnologiei digitale, au o serie de caracteristici :

  • S-au nascut intre anii 1980 si 2000;
  • Petrec o medie de 6,5 ore pe zi in domeniul electronic si digital;
  • Asculta muzica, gestioneaza cu usurinta continutul online, joaca jocuri pe calculator, folosesc mobilul si socializeaza virtual;
  • Le place sa aiba control, de aceea prefera sa foloseasca tehnologia digitala pentru a alege ce si cum anume invata;
  • Folosesc internetul pentru a-si dezvolta creativitatea si a-si largi aria de cunostinte;

Majoritatea cadrelor didactice sustin integrarea tehnologiei in educatie, orientandu-se catre resurse online de invatare, catre comunicarea online cu parintii si elevii si catre cursuri online de formare si perfectionare. Iar in ceea ce priveste viitorul scolii, se presupune ca rolul cadrului didactic se va transforma substantial datorita inovatiilor tehnologice, iar invatarea va putea deveni colaborativa, bazandu-se pe colaborarea dintre elevi, conform studiului WISE


*Sursa foto: https://www.flickr.com/photos/89228431@N06/11080515534

Adauga tu primul comentariu:

  • Numele tau
    *Camp obligatoriu
  • Scrie aici comentariul tau!
    (maxim 1000 caractere)
  • Introdu codul de securitate alaturat

    Nu înţeleg codul
    *Camp obligatoriu

Citeste si alte articole din aceasta tema

Mai multe