characters characters

Concluzii dezbatere: Portofoliul educational este o metoda eficienta de evaluare pentru copilul tau?

Propus de: SuntParinte.ro   |   23 februarie 2011    |   7375 vizualizări

Varsta: 11 - 15 ani.

SuntParinte.ro a lansat dezbaterea privind eficienta portofoliului educational ca metoda de evaluare a elevilor. Parintii si cadrele didactice care au participat la dezbatere au abordat intrebarea din diverse perspective si au evidentiat punctele slabe si punctele forte ale acestei masuri la care face referire Legea Educatiei. Am adunat pentru voi principalele argumente pro si contra aduse de respondenti.

 

Portofoliul educational este o metoda eficienta de evaluare

Argumente:

1. Portofoliul ii va stimula pe copii sa munceasca mai mult si sa fie mai responsabili.
Corina 1982, parinte:
“Portofoliul elevului este ca un fel de CV in care sunt prezentate activitatile in care este implicat copilul si daca realizeaza bine fiecare sarcina data de catre educator/invatator/profesor cred ca trebuie sa se ia in considerare la evaluarea sa, altfel copilul nu va trata cu seriozitate activitatile propuse de catre formator. Este munca elevului, timpul alocat unei teme mai mult sau mai putin dificile, iar daca este apreciata corect, devine un fel de stimulent, chiar o provocare pentru elev sa isi duca toate sarcinile la bun sfarsit cat mai bine posibil. In acelasi timp, il face sa fie mai responsabil ceva care e punctat.”

danamama, parinte:
“Cred ca importanta unui portofoliului ii va face mai activi pe copii, dornici sa se implice in mai multe proiecte. Asta in cazul in care munca lor ar fi cinstita, iar aprecierea la fel.”


2. Exista o serie de activitati gratuite care le va permite copiilor sa isi completeze portofoliul educational.
Ioana Ruge, parinte:
“Adevarat ca foarte multe activitati presupun sume de bani si multi nu-si pot permite, dar dascalul gaseste modalitati prin care copilul se poate afirma : activitati la Oraselul copiilor, Palatul copiilor, expozitii, cercuri de pictura, muzica, optionale etc”


3. Portofoliul educational este obiectiv, deoarece reflecta evaluarea este realizata de mai multe cadre didactice.
otutududu, parinte:
"Cu toate ca poate contine si subiectivism acest portofoliu, e cam greu de generalizat acesta (subiectivismul) pe tot parcursul celor 10 ani, tinand cont ca se mai schimba invatoarea, dirigintele, profesorii, ba chiar si scoala."

4. Portofoliul reflecta efortul constant depus de copil in perioada intregii scolarizari.

danamihalcea, parinte:
"Da, pentru ca in portofoliul educational se va vedea, de-a lungul anilor, munca cinstita a copilului, participarea la concursuri scolare, olimpiade, se evidentiaza mult mai corect nivelul educational."

5. Portofoliul este un instrument util invatatoarei pentru a cunoaste copiii cu care va lucra.

Bernad Floare Barbara, educator:
“Eu lucrez in invatamantul prescolar si consider ca portofoliul ii este necesar invatatoarei pentru a cunoaste copilul, abilitatile sale, creativitatea, aptitudinile, nivelul cunostintelor sale, gradul de implicare in derularea demersului didactic.”


6. Portofoliul educational ii va incuraja pe copii sa isi dezvolte abilitati care nu sunt stimulate in scoala.

brebenel10, parinte:
“Este o modalitate de a-i incuraja pe elevi sa-si descopere si dezvolte aptitudinile in activitati desfasurate in scoala si in afara scolii. Pe de alta parte, scoala ofera destul de putin in ce priveste comunicarea, dezvoltarea limbajului, creatie literara, dezvoltarea personalitatii prin teatru, comportament civic, competitii sportive, pictura si desen, arta fotografica, dezvoltarea spiritului de echipa...”
 

Portofoliul educational  nu este o metoda eficienta de evaluare

Argumente:


1. Evaluarea prin portofoliul educational este subiectiva.

balasescu, parinte:

“Este foarte subiectiv acest portofoliu si nu tine de cunostiintele copilului la respectiva materie, ci de felul in care este "stimulat " profesorul de catre parinte. Nu are de-a face cu acumularea de cunostiinte.”

ela52, invatator:
“Nu e usor cuantificabil, e subiectiva evaluarea ...”


bruzu52, parinte
“Are o mare doza de subiectivism, este foarte greu de intretinut pe o perioada de 9-10 ani, pentru ca nu raman intotdeauna aceiasi profesori sau invatatori.”


2. Nu toti parintii isi permit sa isi inscrie copiii la concursuri pentru a le completa portofoliul cu diplome.
ceris, parinte:
“Concursurile scolare care se desfasoara in prezent in scoli sunt contra cost si depind de organizatorii din fiecare scoala. Daca scoala nu organizeaza, copilul nu participa. Daca parintele nu-si permite sa plateasca participarea la concursuri, copilul nu participa.”

geaninamsv, parinte:
“Concursurile scolare sunt destul de scumpe. Vor fi alti bani dati in vant degeaba. Daca ai bani, inscrii copilul la x concurs, daca nu, nu.”

gabriela, parinte si cadru didactic
“Cele mai multe concursuri scolare si extrascolare costa bani pe care majoritatea parintilor nu-si permit sa-i achite. Daca gratuitatea invatamantului ar fi reala, atunci probabil ar exista mai multi copii participanti la concursuri.”

corataru, parinte si cadru didactic
“Nu toti copiii pot participa deoarece majoritatea concursurilor sunt cu taxa. In acest caz, iarasi, nu va fi egalitate de sansa. O noua modalitate de discriminare a celor capabili, dar care nu au bani.”


madlen222, parinte:
“Nu toti parintii au o situatie financiara buna ca sa-si permita sa le ofere copiilor sai o multitudine de cursuri pe baza carora sa li se emita certificate sau diplome. Atunci, cine nu are portofoliu, nu are sanse de admitere?”


3. Portofoliul va fi doar o munca in plus pentru cadrele didactice.
mihaelamisi, parinte:

“Va fi o noua treaba in plus pentru cadrele didactice, care si asa scriu o multime de documente scolare si alte aberatii, care isi pregatesc materialele pentru a doua zi, care realizeaza planuri de lectii, care citesc mult pentru a educa copii conform etapelor de dezvoltare a fiecarui copil, precum si timpului in care traim, care predau tot felul de statistici, care corecteaza caiete si teste, care mai au si familie acasa. In plus, cadrele didactice nu sunt psihologi, ar trebui ca acesta sa fie intocmit de psihologul unitatii de invatamant, care si el, fiind unul singur, va fi depasit de situatie.”

Truta Luciana, educator:
“Daca va fi utilizat modelul propus de minister nu va fi relevant deloc, ci doar o alta povara pentru cadre.”

Adauga tu primul comentariu:

  • Numele tau
    *Camp obligatoriu
  • Scrie aici comentariul tau!
    (maxim 1000 caractere)
  • Introdu codul de securitate alaturat

    Nu înţeleg codul
    *Camp obligatoriu

Citeste si alte articole din aceasta tema

Mai multe