characters characters

Ce trebuie sa stie copilul la matematica la sfarsitul clasei a treia?

Propus de: SuntParinte.ro   |   29 iunie 2011    |   11574 vizualizări

Varsta: 9 ani.

Matematica clasa a treiaIn clasa a treia, copilul tau a invatat o multime de lucruri noi. Iti prezentam in continuare notiunile pe care trebuie sa le stapaneasca copilul la sfarsitul clasei a treia. Ordonarea si compararea numerelor naturale pana la 1 000 000, adunarea si scaderea numerelor mai mici de 10 000 cu si fara trecere peste ordin, tabla inmultirii, inmultirea numerelor de o cifra cu un numar format din o cifra sau din doua, tabla impartirii si ordinea operatiilor sunt cateva dintre lucrurile pe care este bine sa le stie copilul la finalul clasei a treia.

 
 
 
Urmareste un material video din care poti afla mai multe detalii:

 

 

 

Mai jos gasesti principalele obiective ale activtatii de invatare in clasa a treia, stabilite de programa la matematica si activitati pe care le poti realiza impreuna cu copilul tau.


1. Cunoasterea si utilizarea conceptelor specifice matematicii

  • Sa inteleaga si sa utilizeze sistemul de formare a numerelor naturale mai mici decat 1 000 000.
    Ce activitati poti face cu copilul:
    - exerciti care presupun scrierea unui numar ca o suma in care unul dintre factori este 10 sau 100,
    - numararea cu start si pas dat, crescator si descrescator.

 

  • Sa scrie, sa citeasca, sa compare, sa ordoneze, sa faca estimari folosind numere naturale mai mici decat 1 000 000.
    Ce activitati poti face cu copilul:
    - ii poti propune copilului exercitii de comparare si ordonare  a numerelor mai mici de 1 000 000.

 

  • Sa efectueze operatii de adunare si de scadere cu numere mai mici decat 10 000 fara trecere peste ordin si cu trecere peste ordin si sa efectueze operatii de inmultire si impartire cu numere naturale mai mici decat 100.
    Ce activitati poti face cu copilul:
    - cere-i copilului sa faca diverse calcule de adunare si scadere care implica numere mai mici de 10 000,
    - testeaza cum si-a insusit copilul tabla inmultirii  si daca are nevoie de ajutor, gasiti impreuna o metoda de a invata usor tabla inmultirii.

 

  •  Sa cunoasca ordinea efectuarii operatiilor intr-un exercitiu matematic, precum si folosirea parantezelor rotunde.

 

3. Rezolvarea de probleme
  • Sa recunoasca si sa descrie forme plane si spatiale, sa clasifice obiecte si desene dupa criterii variate.
    Ce activitati poti face cu copilul:
    - activitati practice prin care copilul trebuie sa deseneze, sa decupeze sau sa coloreze diverse figuri geometrice,
    -  identificarea formelor geometrice in mediul inconjurator si sortarea obiectelor in functie de forma.
  • Sa descopere, sa recunoasca si sa utilizeze corespondente simple si succesiuni de obiecte sau numere asociate dupa reguli date.
    Ce activitati poti face cu copilul:
    - exercitii prin care copilul completeaza siruri de numere care se succed in functie de o regula data,
    - exercitii in care copilul trebuie sa formeze un sir dupa o anumita regula.

 

  • Sa exploreze modalitati de efectuare a inmultirii sau impartirii in 0 1000 folosind diferite tipuri de grupari si reprezentari.

 

  • Sa estimeze ordinul de marime al rezultatului unui exercitiu cu cel mult doua operatii prin rotunjirea numerelor pentru a limita erorile de calcul.

 

  • Sa exploreze modalitati variate de a compune si descompune numere naturale mai mici decat 1000.
    Copilul trebuie sa stie sa descompuna un numar pe baza operatiilor de adunare, scadere, inmultire, impartire si sa poata folosi descompunerea pentru a rezolva diverse calcule.

 

  • Sa rezolve si sa compuna probleme de tipul:  ?±a=b sau ?±a<b,  a si b  numere mai mici ca 1 000, sau de tipul ? x c=d; ?:c=d unde c=0, d este multiplu al lui c, in intervalul de numere naturale de la  0 la 100.
    Ce activitati poti face cu copilul:
    - puteti verifica daca copilul recunoaste situatiile concrete sau aexpresiile care presupun efectuarea unor operatii de adunare, scadere, inmultire, impartire (“cu atat mai mult”, ”cu atat mai putin”, ”de atatea ori mai mult”, ”de atatea ori mai putin”; “sunt n obiecte, cate p pe fiecare rand”, ”se distribuie in mod egal n obiecte la p persoane” etc.)
    - transformarea problemele de adunare in probleme de scadere si invers, cele de scadere in probleme de adunare.

 

  • Sa foloseasca simboluri pentru a pune in evidenta numere necunoscute in rezolvarea de probleme. Copilul trebuie sa stie sa rezolve exercitii de aflare a termenului necunoscut in care acesta este notat cu diverse litere sau simboluri, folosind proba inmultirii, respectiv a impartirii.



  • Sa utilizeze instrumente si unitatile de masura standard si nonstandard pentru lungime, capacitate, masa, timp si unitatile monetare in situatii variate.
    Ce activitati poti face cu copilul:
    - ii poti cere copilului sa sorteze obiecte in functie de lungime, grosime sau intindere, sa le compare in functie de marimea lor si sa pregateasca el suma de bani necesara pentru a plati cumparaturile atunci cand mergeti impreuna la magazin.
    - poti verifica daca stie multiplii si submultiplii metrului, litrului, kilogramului,
    - poti verifica daca stie unitatile de masura pentru timp mai mici ca ora: minutul, secunda si mai mari ca ora: ziua, saptamana, luna, anul.
    - ii poti propune jocul „La cumparaturi”, pentru a verifica daca stie principalele monede si bancnote utilizate in tara noastra.

 

  • Sa colecteze date, sa le sorteze si sa le clasifice pe baza unor criterii date, sa le organizeze in tabele.

De-a lungul vacantei, ii poti propune copilului experimente care presupun observarea si notarea datelor in tabel, pentru a le compara si analiza.
 
3. Aplicarea matematicii in contexte variate

  • Sa manifeste initiativa in a transpune diferite situatii in context matematic, propunand modalitati diverse de abordare a unei probleme.
  • Sa depaseasca blocaje in rezolvarea de probleme, sa caute prin incercare-eroare noi cai de rezolvare.
    Profita de fiecare ocazie din viata de zi cu zi in care este nevoie de calcul matematic pentru a rezolva o problema, planifica sau lua o decizie. De exemplu, atunci cand planuiti o excursie, ii poti cere copilului sa calculeze in cat timp veti ajunge la destinatie daca mergeti cu o anumita viteza sau de cati bani veti avea nevoie la cumparaturi daca stiti preturile aproximative ale obiectelor de pe lista etc.


Tu cum verifici cunostintele de matematica ale copilului tau?

Comentează:
3 comentarii

  • Numele tau
    *Camp obligatoriu
  • Scrie aici comentariul tau!
    (maxim 1000 caractere)
  • Introdu codul de securitate alaturat

    Nu înţeleg codul
    *Camp obligatoriu
  • Utilizator Anonim
    acelasi carcotas    18.08.2011 - 18:10
    Cat despre fractii egale ce sa mai vorbesc!.Cata pedagogie!. Cat de clar explica amplificarea si simplificarea (in realitate consecinte ale fractiilor egale) fara sa foloseasca termenii rwespectivi!
  • Utilizator Anonim
    tot un " rautacios"    18.08.2011 - 18:03
    Multe lucruri interesante am aflat de la doamna: eu stiam ca intr-o inmultire avem de a face cu factori, dar acum imi este clar intr-o imnultire se inmultesc:TERMENII. Multumesc!
    Am mai invatat ca acolada este o paranteza. Am sa arunc DEX-ul!
  • Utilizator Anonim
    un elev de clasa a IV-a    16.08.2011 - 16:26
    Nu se mai face in clasa a III-a :Aflarea numarului necunoscut dintr-o operatie de inmultire sau de impartire?

Citeste si alte articole din aceasta tema

  • VIDEO: Schema liniara a unei propozitii. Cum se realizeaza
    VIDEO: Schema liniara a unei propozitii. Cum se realizeaza
    12 noiembrie 2014   

    In clasa a treia, la limba romana, copiii incep sa invete despre partile de vorbire si de propozitie. Una dintre metodele prin care li se explica aceste lucruri elevilor o reprezinta schema liniara a unei propozitii.

  • VIDEO: Ortogramele “sau / s-au” si “iau / i-au”
    VIDEO: Ortogramele “sau / s-au” si “iau / i-au” 3
    12 noiembrie 2014   

    Copilul tau ezita atunci cand trebuie sa scrie “s-au”  ori “i-au”? Ortogramele se numara printre acele lucruri care, odata invatate gresit, se corecteaza cu dificultate mai tarziu. Multi copii au dificultati in a intelege regulile care stau la baza celor mai frecvente ortograme si fac deseori greseli.

  • VIDEO: Adjectivul. Identificare si analiza
    VIDEO: Adjectivul. Identificare si analiza 5
    04 februarie 2014   

    Vrei sa fii un parinte bun si sa ai un copil fericit. Ii spui adesea copilului tau ca trebuie sa fie cuminte. Cuvintele “bun”, “fericit”, “cuminte” sunt adjective. Aceste parti de vorbire sunt extrem de frecvente in comunicarea dintre noi si sunt de asemenea, obiectul lectiilor de limba romana pe care le va invata copilul tau in clasa a treia. Cum te vei asigura ca aceste lectii vor fi mai usoare pentru copilul tau?

Mai multe