characters characters

Gestionarea stresului – ordine in ganduri

Propus de: SuntParinte.ro   |   02 septembrie 2020    |   394 vizualizări

Varsta: 11 - 15 ani, 15 - 18 ani, 18 ani +.

Adolescentii, la fel ca adultii, pot deveni usor coplesiti de stres. Anul acesta am avut cu totii o multime de motive de ingrijorare si frustrare, asa ca este foarte probabil sa avem nevoie de mai mult ajutor pentru a ramane eficienti si echilibrati emotional.

Iata o modalitate simpla, la indemana oricui, prin care putem sa revenim la senzatia de claritate si minte limpede.

In momentele in care avem foarte multe lucruri de facut sau de tinut minte ori in momentele in care trecem prin emotii diverse si intense, este nevoie sa facem „curatenie mintala”. Adica sa punem in ordine toate gandurile care ne trec prin minte si ne impiedica sa luam decizii, sa actionam sau ramanem motivati. Iar cea mai simpla modalitate de a pune ordine in propriile ganduri si planuri este de a le trece pe hartie. Iata doua variante ale acestei activitati, in functie de situatia in care te afli.

Poti descarca fisele de mai jos in format pdf de aici.

Gestionarea stresului – emotii si ganduri care ne blocheaza sau impiedica sa fim eficienti

In situatiile dificile, putem simti mai multe emotii in acelasi timp sau putem avea ganduri contradictorii. Scriindu-le pe toate pe hartie, vei putea sa:

  • ai o imagine de ansamblu asupra lor
  • te detasezi de gandurile si emotiile care nu iti sunt de folos
  • intelegi mai bine felul in care emotiile si gandurile iti influenteaza deciziile
  • ai un moment de liniste si claritate

Iata o fisa printabila pe care o poti folosi in aceasta situatie:
ordine in ganduri emotii


Gestionarea stresului – reducerea poverii mintale


Alteori, stresul apare pentru ca pur si simplu avem multe lucruri de facut si nu stim cum sa le organizam mai bine. Ajungem astfel in situatia in care ne simtim blocati, confuzi sau obositi. In aceasta situatie, este extrem de util sa scriem pe hartie tot ce avem de facut. Vom reusi astfel sa:

  • ne eliberam de nevoia de a ne gandi tot timpul la lucrurile pe care trebuie sa le facem, pentru a nu le uita
  • putem prioritiza toate sarcinile astfel incat sa ne ocupam intai de cele mai urgente
  • alegem lucrurile pe care le putem amana sau delega
  • avem sentimentul de control asupra propriului program

Cu alte cuvinte, putem sa reducem din ceea ce numim povara sau incarcatura mintala - stresul generat de toate lucrurile pe care trebuie sa le tinem minte si sa le organizam. Fisa de mai jos te poate ajuta sa faci acest lucru.
ordine in ganduri

Adauga tu primul comentariu:

  • Numele tau
    *Camp obligatoriu
  • Scrie aici comentariul tau!
    (maxim 1000 caractere)
  • Introdu codul de securitate alaturat

    Nu înţeleg codul
    *Camp obligatoriu