characters characters

Procesul educational din crese, una dintre prioritatile programului de guvernare anuntat de Croitoru

26 octombrie 2009    |   649 vizualizări
 
Procesul de educatie va incepe inca de la cresa, astfel incat copilul sa primeasca "terapie educationala", iar 750 de gradinite noi vor fi construite, pentru "cuprinderea integrala a copiilor de 3-6 ani", potrivit programului de guvernare al cabinetului propus de Lucian Croitoru.

Programul de guvernare pe care si-l asuma echipa Croitoru la capitolul  Educatie preia o serie din proiectele anuntate de ministrul interimar al Educatiei, Emil Boc, cum ar fi centrarea procesului de invatamant pe competente si programul "Scoala dupa scoala". Dar si unele propuneri din Legea Educatiei a ministrului Ecaterina Andronescu, printre care finantarea, inca de nastere, a fiecarui copil, prin deschiderea unui depozit de 500 de euro, la care parintele poate contribui anual, prin virarea a 2% din impozitul pe venit.

Potrivit programului de guvernare, procesul educational va incepe de la cresa, iar pentru aceasta, personalul va trebui pregatit pentru "interventie sau terapie educationala". Un obiectiv anuntat este ca, pana in 2014,  peste 80% dintre copiii intre 3-5 ani sa fie cuprinsi in educatia timpurie, astfel incat se va relua proiectul de construire a 750 de gradinite noi.

In ceea ce priveste formarea elevilor, procesul educational se va centra pe competente, in numar de opt: comunicare in limba romana si, dupa caz, in limba materna, comunicare in limbi straine, competente in matematica si competente fundamentale in stiinte si tehnologii, competente digitale, "a invata sa inveti", competente sociale si civice, initiativa si antreprenoriat si sensibilitate si expresie culturala.
In plus, va fi infiintata "banca nationala de itemi de evaluare", pe niveluri de invatamant si discipline/module de pregatire, pentru "un sistem national unitar de standarde in evaluarea performantelor la clasa".

In ceea ce priveste invatamantul universitar, accentul va fi pus pe programele de masterate si doctorat, toate universitatile care organizeaza astfel de studii trebuind sa obtina acreditarea ARACIS. Universitatile neacreditate de ARACIS pentru studii de masterat si doctorat nu vor avea diplomele recunoscute de catre institutiile statului, cu "consecintele salariale si profesionale necesare", se specifica in program.

Mai mult, studiile de masterat in limbi de circulatie internationala si a doctoratelor in cotutela universitatilor straine de prestigiu vor constitui prioritati de finantare. Un alt proiect mai vechi, dar care inca nu este aplicat, este cel al diferentierii si ierarhizarii universitatilor.

Referitor la descentralizare, programul formulat de cabinetul propus de Croitoru vorbeste despre reintroducerea concursurilor de angajare a directorilor de scoli. Concursul va fi organizat de Consiliul de administratie al scolii, format din 1/3 membri cadre didactice din scoala, 1/3 reprezentanti ai parintilor si 1/3 reprezentanti ai consiliului local. Totodata, vor fi infiintate consortiile scolare, definite ca "intelegeri contractuale intre unitatile scolare dintr-o arie geografic", care sa permita libera circulatie a personalului, dar si "optimizarea utilizarii infrastructurii".  

Sursa: www.realitatea.net

 

Adauga tu primul comentariu:

  • Numele tau
    *Camp obligatoriu
  • Scrie aici comentariul tau!
    (maxim 1000 caractere)
  • Introdu codul de securitate alaturat

    Nu înţeleg codul
    *Camp obligatoriu